• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 9

Jag ska försöka hinna lämna mina prover under veckan men man hinner ju inte riktigt vad man borde nu med liten

• Banzai

Solskensbullen: Välkommen hit skönt att du fått den hjälp du behöver och hoppas du får en snabb tillfriskning efer OP

Track= thyroideareceptor antibodies/antikroppar) riktade specifikt mot de receptorer i sköldkörteln som reagerar på thyreodeastimulerande hormon (TSH). Antikropparna stimulerar sköldkörteln till att bilda ett överflöd av sköldkörtelhormoner.

TSH= thyroid-stimulerande-hormon, bildas i hypofysen, påverkar sköldkörteln till att bilda ämnesomsättningshormoner (T4 & T3)

• Banzai

I morgon ska jag äntligen föröka hinna med o ta ett nytt prov har haft fult upp sen strejken avslutades men i morgon ska det bli av, Tror tyvärr att värdena är lite uppåt väggarna då jag de senaste dagarna haft frossa...

• Banzai

am zandra:Jag gick upp till min "ursprungliga vikt" jätte skönt för det behövde jag och nu efter garaviditeten var det heler inga problem att bli av med extra kilona

• Banzai

smultron smulan: välkommen hit tråkigt att du blivit drabbad, min läkare sa att om kropen inte klarar var en graviditet så avslutas den av sig själv & att går man hela vägen så har bebisen oftast fåt det den behöver men man själv kan ha blivit hårt drabbad och kan få lite längre tid innan man blir bra igen.
    Tror inte du ska oroadig för att något gått galet.

MIJV: Skönt att operationen gått bra och att du känner dig bättre.

• Banzai

blombukett: min op tog 3 timmar då mina bisköldkörtlar var bökigt plaserade men jag hade turen att klara mig från kalk bristen. Jag mådde också dåligt efter operationen men bara 1 månad efter måde jag mycket bättre

• Banzai

Tog nog 3 veckor innan någon förändring märktes men sen gick det fort framåt blev piggare & gladare för varje dag & detta trots att mina värden var lite tokiga länge så ge inte upp du ska se att det blir bättre det tar tid för kroppen att återställa sig efter något sånt här.

blombukett skrev 2008-06-18 17:22:09 följande:
    Svar på #334Banzai, så du kände ingen skillnad redan en vecka efter operationen då? Jag hoppas så att min depression ska gå över av sig självt! Att må mycket bättre om en månad låter ju toppen! Jag vill helst inte äta antidepressiv medicin eftersom det betyder att jag måste sluta amma.
  • Banzai

Tog nog inte mer än en månad om jag mins rätt.

Solskensbullen skrev 2008-06-19 16:19:49 följande:
    Fick idag min tid för att träffa Kirurgen, den 13 aug. Undrar hur lång tid efter det man får tid för OP. Ni som opererats, hur lång tid tog det för er efter det att ni haft er träff med kirurgen? Börjar bli lite nervös nu!
  • Banzai

Är värdena i alla fall någorlunda så är det ingen större fara du är ju undser behandling men du måste med en gång ringa både läkaren och BM och tala om för båda patrer att du är gravid & att du har opererat dig för struma detta för att du ska få den uppföljning som behövs.
    Smyger in ett Grattis

Loppan27 skrev 2008-06-23 08:48:29 följande:
    Solskensbullen - Tog ca 2 månader från kirurgbesöket till Op. Det viktiga var ju att jag skulle hinna äta Thacapzol för att få ner värdena inför op och det gjorde jag i 3 månader. Vet du inte när op blir av? Jag var också nervös men allt gick jättebra och smidigt. Återhämtade mig snabbt ochinga kompikationer! En fråga om graviditet och sköldkörteln! Äter Levaxin nu efter Op och vänar nu på provsvar efter andra höjningen av dosen. Upptäckte nu att jag är gravid. Hur illa är det? Seast låg värdena inte så långt från normalt och efter senaste höjningen känns det som om värdena är rätt ok. Ska värdena helst vara stabila ett tag innan gravidtet? Kan det vara fara för barnet om värdena inte är optimala?
  • Banzai

Man kan ha gått med det ganska länge min läkare trode att jag i alla fall hade gått med det i 4-5 år men tanke på mina symtom men det är ju så olika från fall till fall...

kev2004 skrev 2008-06-23 19:25:43 följande:
    Hej.Fick oxå veta av en slump att mina sköldkörtelvärden inte ä r som dom ska...Hur länge kan man har gått med detta...Hursomhelst känner jag inte av några symtom förutom isåfall att jag är väldigt uppe i varv och sökte för min magkatarr som jag har haft i 10 år...MEN senaste veckan har jag sån fruktansvärd huvudvärk... kan det ha med detta att göra??Nån annan som har haft det?
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9