• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 9

Då var det dags för en ny tråd igen

Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

www.thyroid.se

Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

Denna länk är absulut inte för att skräma någon som väntar eller vill skaffa barn utan mest informations givande.

nyhetskanalen.se/1.281759/nyheter/2008/02/20/hormonbrist_kan_skada_foster

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-21 09:16
    Dags för en ny tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34631999.html

• Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9
  • Banzai

blombukett: Fick vänta i 3månader på operation.
    Måde ocksp väldigt dåligt både i kropp & själ när jag var dålig det blev mycket bättre när de började medicinera men helt bra blev det inte förens efter operationen & att alla värden var ok.
    Jag hade Trak värde på 78 när jag var som sämst & det stämmer att det ska vara under 1

• Banzai

Ja det var ingen höjdare att må dåligt inte..

blombukett skrev 2008-04-28 13:36:29 följande:
    Banzai, vad jobbigt att gå och vara dålig så länge. TRAK på 78 låter ju jättehögt jämfört med mitt på 7,6. Ett stort grattis till sonen!
  • Banzai

Ja jag mådde skit rent ut sagt rasade alldeles för mycket i vikt närmare 20kg (Hamnade på 45-48kg är 172)så har inget att ta på från början. Sen var man ju depig för ingenting ja allt vad man nu kunde ha hade nog jag tror jag men nu mår jag prima och är så lycklig över att ha min underbara son.

Snuvan skrev 2008-04-28 16:11:55 följande:
    Banzai: Du måste ju ha mått fruktansvärt dåligt, jag låg på 9,5 i TRAK innan operation o jag tyckte jag kände mig usel.
  • Banzai

am zandra: Många läkare envisas med att medicinera giftstruma i första skedet. Jag tycker att man borde få möjligheten att välja direkt.

Tror inte det ska vara några problem att kombinera, Levaxin fins ju i kroppen normalt så det ska det ju inte vara några som helst problem med & angående Thacapzolens så står det på Fass.se

Effekten av behandlingen kan påverkas om detta läkemedel och vissa andra läkemedel tas samtidigt. Rådgör därför med Din läkare före samtidig användning av andra mediciner.

Men tror nästan att det är lungt många blir ju deprimerade pga struma.

• Banzai

Alfredboy: Är ingen panik vänta du tills på måndag var vädena ok när du tog prover sist så ska du se att det är ok nu med och skulle vädena redan ha börjat förändras så är det nog så lite så att det inte ska vara någon fara alls så släng inte ut flera hundra i akutkostnader 2-3 dagar hit eller dit innan du tar ett nytt prov är ingen fara.
    Min läkare talade om för mig att hon skickade ut en ny provtagningsremis när jag ringde och talade om att jag var gravid det tog nästan en vecka innan den kom, Proverna var ok fram till v13-14 då fick jag höja min medicinering en aning

• Banzai

Har privat sjukförsäkring men har inte ens tänkt i de banorna att man skulle kuna utnytja den i denna sitvation måste nog kollas upp

• Banzai

livsmamma: Man kan ju ligga lite utan för de "Normal värden" som anges utan att det är farligt det är först när värdena blir för avvikande som det kan vara farligt men som min läkare så fint sa det så länge man är under behandling så ska det vara lungt.

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9