Vi med högt FSH forts.
Inne på dag 30 i cykeln som vanligt svårt att veta när den kommer, vi får se..
Hoppas det är bra med er andra, ska bli skönt med lite semester senare, jag behöver samla kraft efter den jobbiga hösten och våren.
Hej!
Inne på dag 30 i cykeln som vanligt svårt att veta när den kommer, vi får se..
Hoppas det är bra med er andra, ska bli skönt med lite semester senare, jag behöver samla kraft efter den jobbiga hösten och våren.
Hej!
Nu kom den, men det hade jag för förväntat mig. Japp då får jag mäta värdet på torsdag så det är ok!
Har bokat akupunktur idag, kan någon ge mig lite tips är lite skraj...
Dr N, du vet säkert
Man måste ju testa...
Ma Lu skrev 2008-05-27 15:02:54 följande:
Det värker i ÄS, så här brukar det inte kännas när jag får mensen. Kan det vara alla piller som jag stoppar i mig. Maca, Menopause..mf, eller är kroppen arg på mig för att jag inte lyckas få äggen befrukatde!!!
Jag får väl hitta en bok...har precis läst klart Inconceivable med Julia Indichova, hon lyckades få ner sitt fsh från 42 till 21, inte dåligt!
Är lite rädd att någon ska känna igen mig där...är ju lite privata angelägenheter..
-" Men hålla, så du har ochså problem med fertiliteten....
Sjunka genom jorden....
Ma Lu skrev 2008-05-27 15:02:54 följande:
Skööönt!
Ska kolla bilder
Hej tjejer!
primrose bra beslut!
Jag fegade ur min aku hos Dr N. Det var bara för exotiskt för mig. Britsar med människor i en lång rad, vita skynken som hängde framför, det kändes som jag var på ett sjukhus i Kina, påminnde även om ett jag besökte i Kambodja..Sådan rulljans på männsikor, in-hoppandes mellan skynkena, två väntade satt utanför...förvirrad tog jag min mobil och bil och åkte...det känndes bra. Det hjälpte nog inte att jag läst Metro precis innan i väntrummet "Hiv epidemin i sthlm sprider"..
Jag måste nog ha lite mer konventionellt innan jag vågar gå dit, lite mer konsultation...
Men jag var hos min nya gyn, han var superbra! nu ska jag börja äta Metformin återbesök om ca 3 månader. Tid att få kroppen i bra hormonell balans..kanske träffa en ÄL.
det ser ljust ut...
Hej!
kan inte någon ev er skicka den andra aku-kliniken till mig . jag kommer testa osteopati, men det är rätt dyrt så jag får nog vänta lite med det.
Det var super hos min gyn DR N! Han stirrade sig inte blind på fsh, och hade läst journalen och det var inga konstigheter. Enligt hans analys av hormonivåer, diabetes i släkten, delvis androgyna drag så ville han rekommendera Metformin.
Vi gjorde även VUL jag hade en cysta på 4cm/dia, undrar om det är en eftersläng från Menopur kuren...
I hear you sisters...
Kramis det låter ju fantastikt, och så får du ju som du vill! Alla vinner!
ha en superhelg, nu ska jag snart sluta jobba, sedan är det AW!!
Lallla!
Jag har haft precis lika som du. Ömande bröst från strax innan Äl till strax innan mens, blir själv lite nojig och börjar kolla. Men sen tänker jag att om jag skulle hitta något så kan det lika gärna vara en körtel som är svullen, så det är ingen ide att klämma när man är öm, utan när det inte alls känns.
Nej det händer inte så mkt hämtade precis ut mitt metformin som jag ska knapra i 3 månader, och självklart ska jag nu bli gravid! Eller hur! Tror faktiskt detär rätt läkemedel för mig, pappa har diabetes, jag har ett enormt sockersug, kan få blodsockerfall ...metforminet ska ju skapa en bra miljö i kroppen och tydligen har det även med insulinet att göra...måste läsa på..
kram från mig!
Grattis primrose till dig och din man!
Kramis förstår att du har mycket, visst doktorerar du nu? Ta hand om dig. lycka till med sprayen hoppas på många fina blåsor!
VILL BLI GRAVIDA:
Bubblare: 080609 Start Metformin 2 om dagen! (ca 3 mån)
Lalla1: viloläge, ny IVF planerad augusti. Behandling med akupunktur fram tills dess och under IVFen.
Kramiiis: spraystart 14/6 sprutstart 2/8 200iu puregon, vul 11/8 , prel. ÄP v33,
tjaldur: ÄP 30/4
GRAVIDA:
Primrose: 3/3 testade +, vul 19/3 (v.7), vul 14/4 (v.10), NUPP 1/5, UL 3/6 (v. 19), BF 31/10
Tracy: 3/3 testade +, vul 8/4 (v. 10)
BEBIS:
Det är knappt jag vet...
Men det har med insulinet att göra, dämning av sockupptag i kroppen och det skulle skapa en god miljö. Min läkare tyckte att jag skulle prova det och han tror på det. Min pappa har även åldersdiabets, det var även andra faktorer som spelade in, acne, tendens till androgyna drag..
Men jag måste väl även ställa mig i ÄD kö, har ingen lust att gå tillbaka till Octavia efter vårt misslyckande och när de inte kan göra mer för oss. Kan väl även erkänna att det har tärt på mig och sambon med allt fram och tillbaka, lite jobbigt. Jag är mest irreterad på honom hela tiden, hade väl hoppats att vi skulle kunna bli familj snart...
Hej Kramiis,
du kan ju alltid ta ett upphåll, gör det som är bäst för dig. Det är viktigare att du mår bra! Jag antar att du har lite tid att fundera nu, semester, ta det lungt och koppla av.
kram!
St: var jag bara en snabbvisit på inget att rekommendera om man har högt fsh.
Nu fokuserar jag inte så mycket på att bli gravid längre utan hoppas och tror att jag kommer bli det ändå. Men det är skönt, jag sportar ett par ggr i veckan, kör på med yogan, känns skönt att släppa allt. Och metforminet fungerar som ett stöd inte som ett äggstimulerande prep. det känns bra, tror att mina produktionsorgan behöver vila lite.
Hur går det för er andra?
Hej!
Jag kör Ashtanga yoga och Yinyoga. Ashtangan är rätt jobbig, men jag märker hur stark jag blir Och yinyogan är superskön, mest avslapppning, positioner som man håller en längre tid, I luv it!
Har du hört att det är kan vara negativit med yoga när man försöker att bli gravid? Iom att man håller "lås" och att detta, yogan, ska vara mycket utrensande för kroppen?
Sen kör jag mixkorpen 2 dagar i veckan tyvärr är säsongen över så jag får väl börja använda mitt gymkort trots allt, ingen gymtjej! Eller ut och springa kan var kul när man kör med Ipod + nike...
Mycket träningssnack, men det känns bra tidigare var jag lite för mycket soffpotatis!
Vad spännande med BM, gör det även UL då? Vilken vecka är du nu i? Du får rapportera hur det gick!
Kram trevlig helg!
Någon som har koll på hur dåligt det är att snusa? Jag har hört att spermierna blir segare?
Idag får Malu baby, jag hoppas det går superbra!
malu!!!
ååååååå massor av puss och kram, stort grattis till tjejen!!!!
Hoppas ni får en trevlig sommar, nu ska vi plussa i massor.
kram från mig!
Tack Amanita!