• Bubblare

Vi med högt FSH forts.

Hej tjejer!

Nu är jag inte alls uppdaterad, men jag vill bara säga kämpa på kramis det kommer gå!
    Hoppas alla mina gamla vapendragare har det bra tracy, prim, lalla, och hej på er alla andra!!

För er som inte vet min story har jag högt fsh testat en Menopur behandling som fick avbrytas sen var det stopp, vände mig sen direkt till St Göran...

Var jag på mitt nybesök igår, och jag blir bara så trött, jag fick hålla mig flera ggr för att inte slå i bordet rycka med min journal och gå/eller börja storgråta vid flera tillfällen.

Men jag höll in för jag vet ju av erfarenhet att allt man gör/säger dokumenteras i ens journal.
    jag fick till svar att de "avråder" från behandling, de ser att mitt fsh var så högt och att det inte såg bra ut. däremot vill de självklart att jag ska ställa mig i ÄD kö. Men jag kom inte dit för att jag ville få en avrådning, jag kom dit för att jag vill göra fler behandlingar i privat regi...

har ju bara testat en behandling fick faktiskt till en början fram 2 äggblåsor, jag tycker inte (för min egen del) att de räcker rent resultat mässigt att dra slutsatser från, jag vill göra fler behandlingar, vare sig om de blir avbrutna eller ej.

det går inte att prata med dessa människor, ingen vill förstå, ingen vill hjälpa till. De slutatade med att jag ska lämmna bp dag 3 för att mäta fsh igen...deras gräns var någonstan vid 15...och även om mitt fsh (27) skulle ha sjukit , så kommer de nog att avråda som hon sa.

Funderar nu på att slänga journalen göra en ny utredning som om det var en första.

Behöver ert stöd, vad ska jag ta mig till, ingen vill lyssna?

Är lite svårt att hålla den positiva målbilen, men jag kämpar, och tänker även på er andra.

KRAM

• Bubblare

Tack för alla svar, det värmer!!!

Det är så svårt man vet inte vart man ska vända sig snart och hur mycket man vill berätta om ens tidigare behandlingar.

MaLU: Hoppas det är bra med dig! Du har verkligen rätt, jag är inte klar. Och vi kommer ställa oss i ÄD kö, skickar nog sambon som får ta mötet med L. Ska ringa runt lite, fick verkligen dåliga vibbar på S:t G. Ta hand om magen

Kramis: Jag är 30, fyllde förra året så jag nykläckt från 20-talet, så inte purung längre Gjorde min utredning på Octavia och huvud-doktorn L har sammarbete med CvL och konsulterade även dem, så dit ville jag nu inte i första hand vända mig, iofs har de nog inte min journal. Gjorde endast menopur behandling, dock var det maxdos 6 behållare. Visst gjorde du utredningen någon annanstans innan du kontaktade CvL?

Tickan, klart jag kommer ihåg dig! tack för ditt stöd, ska nog börja med osteopati Malu har även tipsat om det. Var det fem doser du sprutade senast? Härligt att ni lyckades hoppas på att ni får en massa ungar som springer hos er på landet!!

Nu är bara frågan, vad gör jag...

* Ringer lucina kliniken (men visst gör de bara utredningar) ?
    * Ringer Sofia hemmet (nära) utan att nämna mina tidigare utredningar
    * Ringer Fertiltetscentrum (nära) utan att nämna mina tidigare utredningar
    * CvL??? - har iofs blivit rek. om en ny gyn (i sthlm) som jag litar på och ska kontakta, som skulle kunna göra utredning/stimulering, han har även kontakt med CvL.

Som ni märker känner jag mig lite lost.
    Satsar på min nya gyn: Så det får bli farbror barbro som jag ringer först.

Kram från mig, tack för at ni finns!

• Bubblare

Hej!

tack för svaren!
    Känns verkligen bättre när man fått skriva av sig lite.

Malu: Det är ok, det var iofs bra att gå dit, nu vet man vad man ska säga och göra, och vilket journal man helst ska gömma

Lalla: jag håller med dig, jag fattar inte att de hela tiden ska påpeka att saker och ting är dåligt, VI VET det, annars skulle vi väll inte vilja göra IVF. Dessutom vet man en del om fsh när man genomgått utredning etc.!!!

Inte för att jag bryr mig, men jag fick betala 1000 kr och det först jag får höra är:
    -" Vi avråder". Va?!?! varför kom jag hit över huvud taget, vad är syftet med att någon vänder sig till en privat IVF klinik?

läkaren satt mestadels tyst som en mus, jag körde samma strategi, kändes som "tysta leken brörjar nu"...

GRRRRRR

Ja nu får vi se hur det blir jag måste samla mig lite innan jag tar tag i allt igen.

Vi ska stå på oss!

Vill bara hälsa till kramis igen läste lite i din Blogg, blev mycket berörd, jag hoppas verkligen att det går bra på IVF 2, kämpa på, du är värd allt!

• Bubblare

Tickan: vi samlar kraft, hur skulle man annars orka hålla på det här det fattar jag inte.

Kramis:
    Skönt att du mår lite bättre.
    Klart att det är jobbig för er båda, och din sambo kanske hade högre förväntningar, men det var ju bara första gången!! Och ni var ju dessutom så bra på att få fram blåsor Ge honom lite tid att bearbeta, jag förstår att det måste vara extra svårt när den andra inte vill prata. Men skyll nu inte på dig själv, och vill han inte prata så vil han inte, låt det va. Hoppas ni kan hitta varann snart igen, tänk på er, och inga andra nu. Kram!

Jag är känner mig bra, skyndar långsamt. Har mkt annat att fokusera positiv energi på, sånnt jag vill göra, allt annat tackar jag nej till, så jag mår bra. Sk aringa min gyn nästa vecka hoppas jag får en tid snart.

ha super helg tjejer!

någon som har koll på var vår lista tog vägen ?

• Bubblare

Härligt nu har jag lite mer koll.

Ska bli intressant att mäta mitt fsh igen, man har ju ingen aning om var det kommer ligga iom att det svänger så mkt. Det som är bra med min nya gyn är att jag vet att det har ett provlabb vägg-i-vägg så man får svar rätt snabbt! // Kram Bubblare ( i magen)

VILL BLI GRAVIDA:
    Bubblare: Sprutstart Menopur, 18/3, avbrutet endast 1 blåsa. Ta nya tag...Ringa gyn 12/5
    Lalla1: viloläge, ny IVF planerad augusti. Behandling med akupunktur fram tills dess och under IVFen.
    Kramis80: sprutstart 3/4 175 iu puregon, vul 9/4 , ÄP 15/4, ET 17/4.
    tjaldur: ÄP 30/4

GRAVIDA:
    Primrose: 3/3 testade +, vul 19/3 (v.7), vul 14/4 (v.10), NUPP 1/5, UL 5/6
    Tracy: 3/3 testade +, vul 8/4 (v. 10)

BEBIS:

• Bubblare

Hej!

Ska lämmna prover på dag 3!
    Men jag hoppas lite på ett mirakel nu, har haft max fertilitet på min monitor,
    sent dock dag 19, 20, så hemma hos oss har det varit liv i sänghalmen ti-hi

Inte bra med stress, ta det lungt, kasnke är bättre om du kan gå ner lite i tid?

Hur går det för er andra?

Kram

kramiiis skrev 2008-05-14 18:55:21 följande:
    hej tjejer!hur är det med er?? Själv är jag så stressad på jobbet denna vecka att jag inte riktigt hinner med mig själv känns nästan som att jag är påväg in i väggen hoppas på att alllt lugnar ner sig efter nästa vecka.bubblare: när får du reda på FSH värdet?kram kram
  • Bubblare

Hej Kramiiis!

Fsh kan variera en hel del, men jag tycker det är bra att din är i den lägre nivån.

tack Primrose, det skulle vara sååå skönt!

tickan du har testdag snart va jag håller tummar och tår för dig!

Hur är det nu igen, från ägglossning till nästa mens ca en vecka...om inte ägget blir befruktat förståss ...rätta mig gärna om jag har fel, lite b-out här.

kramiiis skrev 2008-05-15 10:52:37 följande:
    jo just nu är väl stress inte det bästa heller eftersom jag är sjukskriven 50% för depression.... men efter nästa torsdag borde det lugna ner sig igen. Måste orka till dess bara. För tillfället sitter jag mest å stirrar in i väggen. bubblare: jag hoppas det sker mirakel här nu! håller tummarna stenhårt.Trodde själv jag skulle ha ÄL nu men inte utslag på testet än. Kanske är lite sen efter ivf:en. Ok, då får vi hoppas på bra dag 3 proverFörresten mitt FSH har ju varierat från 6 till 17 till 7. Kan det variera länge och mycket? Min läkare på CvL sa att 17 värdet kanske var missvisande. primrose: skönt att du är glad klart bebben stannar kvar, inte tro annat! Om du ni har råd så tycker jag att du ska skämma bort dig.
  • Bubblare

Vad ledsen jag blir Tickan, tänker på dig, här kommer lite STYRKEKRAMAR från mig!

tickan skrev 2008-05-18 20:18:49 följande:
    Bubblare: Jag började blöda i fredags och. Tvingade mig själv att pissa på den jäkla stickan i morse medan mensen rann för fullt - allt för att göra kliniken till viljes. Minus förstås! Min femte ruvning är över.
  • Bubblare

Fortfarande ledsen för din skull Tickan, så himmla orättvist!

lalla: du har inte hamnat i klimakteriet, believe me, då skulle du nog även känna svettningar om natten, temperaturen gå upp mm. Jag har själv inte haft någon "bi-effekt" av bidrottninggelen..men oroa dig inte vänta in nästa mens el. prata med din läkare.

Malu, är du jättestor nu

• Bubblare

Hallå,

nej jag ska bara mäta mitt värde igen, ingen pergo tack och lov!

Och jag tänker inte gå tillbaka till kliniken, det blir bara till gyn dr. ska dit 3 dagen, så det ser jag fram emot, men självklart än bättre vore att inte behöva gå alla

Tracy skrev 2008-05-20 19:42:57 följande:
    Hej tjejer!Hur är det med er? Försöker läsa ikapp men går fortfarande o lägger mig helt utmattad klockan åtta på kvällen så jag hinner knappt skriva. Här går det ganska bra, har haft en läskig urinvägsinfektion som gjorde mig jätterädd. Rekommenderar dock inte att googla på urnivägsinfektion + graviditet som jag gjorde...låg sömnlös i typ en vecka, och sen sa läkaren att det faktiskt inte var så farligt med såna infektioner. Så nu är jag väl hyfsat samlad igen, puh.Är det nytt clomifen du gör nu Bubblare? Åh vad härligt det vore om du kunde motbevisa nya kliniken! Håller tummarna för lågt lågt../TracyC
Svar på tråden Vi med högt FSH forts.