Snälla hjälp mig med argumentationsanalys? Jag hoppar snart ut genom fönstret i frustration!
JAg skulle säga att tesen är "Media påverkar unga på ett negativt sätt" ev. "Smala kändisar skapar ätstörningar och dåliga kropsideal hos unga"
Dina punkter 1 och fyra skulle jag se som argument medans 2 och 3 är stödande till nummer 4:a. Du kan nog hitta fler argument om du letar i texten. Men lägg den ifrån dig ett tag och gör något annat så att du får lite distans. Är man frustrerad så hittar man inget till sist.
Lycka till.
babylove07 skrev 2008-04-23 13:26:41 följande:
Hej, haha, nää tanken var inte att någon skulle göra hela min skoluppgift _åt_ mig, det vill jag ju inte. Jag vill _fatta_! Svenska B på komvux är det jag läser, och det står i studiehandledningen att läraren vill att man redovisar i löpande text... Jäjä, det är inte den delen som är mitt problem. Det kanske är enklare om jag skriver ut så långt som jag har hunnit så finns det nåt att gå på. Det där med P1P1 känner jag inte igen, han har bara skrivit Tes: Argument 1: osv när han har förklarat för mig. Är det samma?Så som jag har tänkt hittils är att textens tes är "Kända svenska kvinnor gör skada med sitt kändisskap när de skulle kunna göra gott." Är jag rätt ute?Sen har jag bara spaltat en rad argument, eller är de stöd för argument? Det är HÄR min förvirring ligger!# Problemet är så stort att man i Frankrike måste lagstadga kring osund smalhet# Katrin Schulmans bloggbantning inspirerade artikelförfattarens granne att banta trots normal vikt.# Charlotte Perellis bantning inspirerade helt säkert flera hundra (här hittar ju förf. bara på? "helt säkert")# Som ung gör man som dem man ser upp till