• Beckah82

Går smärtan att beskrivas

Har du fått akut superduper ont magknip någon gång? Så där så man blir dubbelvikt och nästan lipar för att det gör så ont i magen och man måste gå och skita. Benen skakar och man kallsvettas för att det gör så ont i magen.

Om du vet vad jag pratar om så är det åt det hållet ...innan det börjar göra ont på riktigt

Detta PLUS ett enormt tryck neråt. Så kändes det för mig när Alvin skulle komma men jag hade en ultrasnabb förlossning och det blir lite intensivare och sägs att det gör ondare.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82
    Flickan och kråkan skrev 2008-04-23 10:31:23 följande:
    Öppningsskede: Mensvärk som hela tiden blev starkare, men samma typ av smärta)Krystningsskede: Akut bajsnödig, men någon som höll emot + som att kräkas nedåt. Samma okontrollerbara kraft som suger tag och vänder ut och in på magen. Vet inte om det gjorde ondare än öppningsskedet eller inte. Koncentrerade mig helt på KRAFTEN!Huvud i öppningen: Aj!!!! Det gjorde dj***igt ont. Brännande, slitande smärta. Men det gick ju över ganska snabbt.Så klart det är individuellt, men jag vet många som haft liknande erfarenheter som mig. Hur upplevelsen har varit har däremot skiftat
    Perfekt beskrivet

Fast jag lägger till att efter huvudet kom en ännu värre svidande enorm smärta: axlarna! Fyyy fasen! Men det berodde på att min plutt var en stor plutt på 4,7 kg.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
Svar på tråden Går smärtan att beskrivas