• tussis

Går smärtan att beskrivas

• Svar på tråden Går smärtan att beskrivas
  • Teskedsmamman

Nej... den är individuell... jag kunde ana likheter mellan värkarna och den mensvärk jag hade som tonåring...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Beckah82

Har du fått akut superduper ont magknip någon gång? Så där så man blir dubbelvikt och nästan lipar för att det gör så ont i magen och man måste gå och skita. Benen skakar och man kallsvettas för att det gör så ont i magen.

Om du vet vad jag pratar om så är det åt det hållet ...innan det börjar göra ont på riktigt

Detta PLUS ett enormt tryck neråt. Så kändes det för mig när Alvin skulle komma men jag hade en ultrasnabb förlossning och det blir lite intensivare och sägs att det gör ondare.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Leather Cravat

Som magknip, fast typ 20-30 ggr värre (iallafall värkarna på slutet).

• Teskedsmamman
    Beckah82 skrev 2008-04-23 00:19:34 följande:
    Har du fått akut superduper ont magknip någon gång? Så där så man blir dubbelvikt och nästan lipar för att det gör så ont i magen och man måste gå och skita. Benen skakar och man kallsvettas för att det gör så ont i magen.Om du vet vad jag pratar om så är det åt det hållet ...innan det börjar göra ont på riktigt Detta PLUS ett enormt tryck neråt. Så kändes det för mig när Alvin skulle komma men jag hade en ultrasnabb förlossning och det blir lite intensivare och sägs att det gör ondare.
    Det kan jag intyga, första killen tog 113 timmar på sig... andra killen tog mindre än 3 timmar och den sista var som en enda lång värk! Smärtan överrumplade mig lite, men fullt hanterbart även med lustgas bara
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Kidz

Nej det tycker jag inte att man kan.
    Jag har fött två barn och jag upplevde smärtan olika. Så som jag upplevde smärtan första gången gjorde jag inte andra gången.

Det är väldigt individuelt och jag tror även från förlossning till förlossning.
    Man får ju höra att det ska gjöra ondare för varje barn men det tyckte inte jag,.

• Valkyriah
    Kidz skrev 2008-04-23 08:05:37 följande:
    Nej det tycker jag inte att man kan. Jag har fött två barn och jag upplevde smärtan olika. Så som jag upplevde smärtan första gången gjorde jag inte andra gången. Det är väldigt individuelt och jag tror även från förlossning till förlossning. Man får ju höra att det ska gjöra ondare för varje barn men det tyckte inte jag,.
    Är det inte tvärtom?Att andra brukar göra mindre ont eftersom kroppen på något sätt vet bättre hur den ska jobba?Är säkert individuellt men det är uppfattningen jag har fått.

Nej,det går inte att beskriva,varje förlossning är unik.Jag skulle beskriva det som att bli överkörd av ett tåg.Hade också en väldigt intensiv och snabb förlossning.Hade inga vilopauser alls.Men överlag upplever de allra flesta sin förlossning som något positivt.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Eisa

Min mamma var säker på att hon hade magknip fast det var BF + 6. "Nej det är inte födsel på G, jag måste bajsa bara"

Yeah right.

• Flickan och kråkan

Öppningsskede: Mensvärk som hela tiden blev starkare, men samma typ av smärta)

Krystningsskede: Akut bajsnödig, men någon som höll emot + som att kräkas nedåt. Samma okontrollerbara kraft som suger tag och vänder ut och in på magen. Vet inte om det gjorde ondare än öppningsskedet eller inte. Koncentrerade mig helt på KRAFTEN!

Huvud i öppningen: Aj!!!! Det gjorde dj***igt ont. Brännande, slitande smärta. Men det gick ju över ganska snabbt.

Så klart det är individuellt, men jag vet många som haft liknande erfarenheter som mig. Hur upplevelsen har varit har däremot skiftat

• Beckah82
    Flickan och kråkan skrev 2008-04-23 10:31:23 följande:
    Öppningsskede: Mensvärk som hela tiden blev starkare, men samma typ av smärta)Krystningsskede: Akut bajsnödig, men någon som höll emot + som att kräkas nedåt. Samma okontrollerbara kraft som suger tag och vänder ut och in på magen. Vet inte om det gjorde ondare än öppningsskedet eller inte. Koncentrerade mig helt på KRAFTEN!Huvud i öppningen: Aj!!!! Det gjorde dj***igt ont. Brännande, slitande smärta. Men det gick ju över ganska snabbt.Så klart det är individuellt, men jag vet många som haft liknande erfarenheter som mig. Hur upplevelsen har varit har däremot skiftat
    Perfekt beskrivet

Fast jag lägger till att efter huvudet kom en ännu värre svidande enorm smärta: axlarna! Fyyy fasen! Men det berodde på att min plutt var en stor plutt på 4,7 kg.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Lisa E

Trots att det bara är 6 veckor sen är förlossningen nästan ett minne blott, tänk vad smart kroppen är! Det jag kommer ihåg och det jag kommer ihåg som speciellt jobbigt och smärtsamt var det enorma trycket neråt under öppningsskedet. Den smärtan tog för mig över all annan smärta.

Svar på tråden Går smärtan att beskrivas