islamiseringen?
En fråga, vad betyder islamiseringen (på riktigt), jag menar, finns ens ordet utanför Sd's högkvarter?
En fråga, vad betyder islamiseringen (på riktigt), jag menar, finns ens ordet utanför Sd's högkvarter?
hehe, nu pratar vi svenska här. Att engelskan har en påhittad variation av ordet är inte förvånande men vad betyder dte på svenska. (Det går inte att direktöversätta engelskans påhittade def)
Jag känner definitivt inget för att förlöjliga ordet, utan de som använder ett ord som saknar riktig definition.
För övrigt kan vi ju då med SAOB's kära definition konstatera att detta fenomen varken existerar eller kommer att existera någonstans i världen utan i våra muslimska länder.
gulligt, ännu en språkvetare :)! Välkommen. Du bör dock vara medveten om nonsensordens betydelse i lingvistiska sammanhang. Ord är sammasättningar som saknar betydelse tills någon påstår motsatsen, så för att ge dig ytterligare ett exempel på hur detta går till ger jag dig en betydelse, vrot = rutten (på Afrikaans). Du förstår det är inte bara engelskan som kan skapa nya ord och hitta på nya saker för att förklara sig. "Islamisering" har alltså mindre betydelse än "vrot" eftersom det faktiskt finns ruttna saker och att saker kan ruttna, islamiseringen finns inte vilken gör ordet betydelselöst.