islamiseringen?
Vad anser ni om islamiseringen av västvärlden?
Vad tycker ni om islam i Sverige?
Vad anser ni om islamiseringen av västvärlden?
Vad tycker ni om islam i Sverige?
Jag tycker rent allmänt att religioniseringen av världen börjar se dyster ut. Vi var på väg i rätt riktning men nu ska alla vara religösa eller agnostiker.
ISlamiseringen i europa ett längre perspektiv är bra för det kommer gå samma väg som kristendommen, dvs moderniseras för att slutligen sekulariseras.
Men "huvudkontoret/-en" är ju kvar om du förstår vad jag menar.
Det blir ju lite svårare att lösa. Man "massproducerar" ju hela tiden.
Julias Farsa skrev 2008-04-23 20:19:41 följande:
Islamisering av västvärlden? Vardå? Utom i Mååånas huvud förstås...
En fråga, vad betyder islamiseringen (på riktigt), jag menar, finns ens ordet utanför Sd's högkvarter?
Dagens Google-skola:
en.wikipedia.org/wiki/Islamization
"Islamization (also spelt Islamisation, see spelling differences) or Islamification means the process of a society's conversion to the religion of Islam, or a neologism meaning an increase in observance by an already Muslim society. The English synonyms, mohammedanisation and muslimization, in use since before 1940 (e.g., Waverly Illustrated Dictionary) convey a similar meaning."
hehe, nu pratar vi svenska här. Att engelskan har en påhittad variation av ordet är inte förvånande men vad betyder dte på svenska. (Det går inte att direktöversätta engelskans påhittade def)
Forumregel #10:
"Inlägg på främmande språk
För att alla ska kunna förstå inlägg och för att det inte ska komma igenom stötande inlägg på främmande språk, accepterar vi bara inlägg på svenska. Undantag kan göras för danska, norska och engelska."
Dagens Google-skola del II:
Här är SAOB's definition av ordet "Islamisera":
"ISLAMISERA v. ombilda till likhet med islams anhängare l. islamitiska förhållanden, sätta islamitisk prägel på; i sht i p. pf."
För övrigt: Bara för att du inte gillar ordet och känner att du måste förlöjliga användandet av det för att stärka din position betyder det inte nödvändigtvis att ordet är "påhittat".
Den hör inte hemma här.
Kan inte säga att jag har märkt av någon islamisering. Men vill man hitta problem så...