islamiseringen?
Vad anser ni om islamiseringen av västvärlden?
Vad tycker ni om islam i Sverige?
Vad anser ni om islamiseringen av västvärlden?
Vad tycker ni om islam i Sverige?
Jag känner definitivt inget för att förlöjliga ordet, utan de som använder ett ord som saknar riktig definition.
För övrigt kan vi ju då med SAOB's kära definition konstatera att detta fenomen varken existerar eller kommer att existera någonstans i världen utan i våra muslimska länder.
Jag har inte heller märkt någon "islamisering". Kan inte tjottoblängaren specifiera vad h*n tycker "islamisering" är så blir det nog lättare att bemöta.
Umm Israa skrev 2008-04-24 15:46:01 följande:
Umm Israa skrev 2008-04-24 15:56:02 följande:
gulligt, ännu en språkvetare :)! Välkommen. Du bör dock vara medveten om nonsensordens betydelse i lingvistiska sammanhang. Ord är sammasättningar som saknar betydelse tills någon påstår motsatsen, så för att ge dig ytterligare ett exempel på hur detta går till ger jag dig en betydelse, vrot = rutten (på Afrikaans). Du förstår det är inte bara engelskan som kan skapa nya ord och hitta på nya saker för att förklara sig. "Islamisering" har alltså mindre betydelse än "vrot" eftersom det faktiskt finns ruttna saker och att saker kan ruttna, islamiseringen finns inte vilken gör ordet betydelselöst.
Vilket komplett meningslöst resonemang. Det finns inte spöken heller men vi har fortfarande ord för det, t.o.m många olika ord.
Vidare framhärdar du att islamisering inte finns men vad är dina belägg för det? Mig veterligt har områden som tidigare varit icke-muslimska blivit muslimska vilket är exempel på islamisering.
Varför debatterar ni ordets betydelse?
Vi vet alla vad som menas med det.
Tydligen inte.