Liyah skrev 2008-05-07 22:38:41 följande:
Hej där,Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, för jag har precis samma fundering som du, Jani. Min fästman är engelsman och han vill hemskt gärna bo i Sverige med mig, jag är svensk. Jag är inte redo för att flytta till England ännu, min hälsa stoppar mig. Jag hälsar gärna på i några veckor och så, men det är allt just nu. Man måste ju lyssna till sitt hjärta. Men vi vill som sagt bo tillsammans här, men han är för rädd för att vi inte ska klara det ekonomiskt eftersom han är så rädd att han aldrig ska hitta ett jobb i Sverige. Han behöver alltså ett jobb direkt här, han vill jobba och försörja familjen, men jag kan alltså försörja honom i början någon månad men sen är det nog kört. Vi vet inte heller vad vi ska göra, det är så svårt. Han borde kanske bara flytta? Så säger många till mig. Men det går ju inte att bara flytta. Bostad för oss kommer allt finnas när han flyttar hit, men han oroar sig så mycket, vet inte hur detta ska gå till (Jag gjorde en tråd om detta för någon dag sen) jag önskar vi kunde hitta ett jobb nu till honom, han skulle flytta direkt om han hade ett jobb här. Han måste ju lära sig svenska, och det kommer han, han lär sig så snabbt. Men han kan inte prata flytande svenska hur fort som han önskar.Så hur ska kan hitta jobb? Jag försöker tänka positivt, men vi kommer ingenstans. Jag vill att han ska jobba med det han kan och tycker om, och det är musik, han lär ut gitarr i England till små barn, privat och i skolor. Men vi kämpar vidare, försöker kolla mycket online men hittar inget med musik. Fast min kära mamma sa att han faktiskt kan söka jobb i Sverige från England, är det så? Låter krångligt.
HEj Liyah!
Oj det låter som om jag skrivit ditt inlägg!! MIn man måste också ha jobb direkt annars klarar vi det inte. Man kanske ska bara våga att ta steget och flytta? det är inte lätt!
Visst kan han söka online, kör på någon kanske nappar
Till att börja med kan han kanske tänka sig jobba med något annat? När han kan lite svenska och är där kan han söka jobb inom musik?
hoppas det löser sig