Överös mig med bra anledningar att föda "vanligt"
Jag tänkte så här när jag skulle ha min första: det är det naturligaste i världen, och vi kvinnor har gjort det i alla tider. Och det vore väl f-n om inte jag skulle klara av det.
Sen nu i efterhand, så kan jag säga att det var det häftigaste jag har gjort i mitt liv. Visst, det gör jävligt ont, men det ska ju faktiskt göra det. Det är naturligt. Nu har ju iof inte jag gjort snitt, så jag kan ju bara prata från egna erfarenheter, men en av fördelarna är att direkt efter att hon var ute, så kände jag ingenting. All smärta var som bortblåst i samma sekund hon var ute.
Nej, det är en upplevelse utan dess like, och det är ju bara vi kvinnor som har möjligheten att få vara med om det. Jag skulle aldrig välja snitt nu med min andra, och är nästan obehagligt lugn inför förlossningen. Visst, det gör ont, det kommer man inte undan, men det är värt varje sekund!
Men samtidigt är ju detta mina erfarenheter, och jag hade inte jätte hemsk förlossningsrädsla heller. Visst var jag orolig, men inte så att det blev jätte jobbigt. Så jag tycker du ska tänka igenom det ordentligt, och känna efter vad du vill göra. Och om det är snitt som känns bäst, så gör det då. Det är ju din kropp, och slutresultatet blir ju detsamma