• Peda

Kejsarsnitt- eller EJ??

ts: Det låter lite som du tror man kan välja snitt, det kan man inte.

Yggdrasil: Jäkligt bra skrivet.

Jag är så trött på mus-föderskor som tror dom är bättre än oss snitt-föderskor.

Båda mina barn är snittade, hade 10,10,9 i apg poäng och jag fick dem upp på bröstet direkt. Ammade dem nästan på en gång ja kom upp på rummet. Här i stan behöver man inte ligga på uppvak om allt går bra. Jag åkte hem 12 dagen efter med båda barnen och va minst lika pigg som mus-mammorna. Dom gick som pingviner och det problemet hade inte jag, va lite öm på magen bara.

Kan man inte bara sluta "tävla" om vem som är bäst?? Att barnet kom till världen med ett lyckligt slut är väl allt som räknas?

• Peda

ts: Glömde svara på din fråga: Tycker att man ska få föda som man själv känner det bäst.. men tyvärr är det inte lätt att "välja" snitt. Tycker du ska ge vanligt en chans... funkar inte det så funkar inte det. Har själv gått den vägen och min kropp vet inte hur man föder barn genom musen så genom magen är det komna! =)

• Peda

Vill mena det. Det KAN vara svårt med vissa saker oavsett hur barnet föddes.

Att klanka ner på snitt-mammor är som att säga -amen du har ju inte fött barn då du är klippt och förlöst med sugklocka! Du låg ju bara där då!

Yggdrasil skrev 2008-04-13 23:57:47 följande:
    amen typ...tvåan tog första tagen om bröstet när jag fortfarande låg på op.bordet...instämmer i det du säger om att det inte är så lätt att välja. TS, det krävs ganska mycket för att få beviljat ett snitt. och sedan tror jag som sagt att du nog kommer våga försöka till slut - men du kanske skulle prata med någon? trots attjag var helt inriktad på snitt så hjälpte aurorabarnmorskorna mig en hel del - om inte annat så efteråt!
  • Peda

Syftade inte på nån speciell utan det känns som många i allmänhet ser ner på de som snittats. Visst man kanske går miste om en del då man snittas med att få barn är alltid en häftig upplevelse.

sagalisa skrev 2008-04-14 00:37:00 följande:
    Jag hoppas verkligen att du inte syftar på mig, för jag känner mig inte som en "musföderska" som ser ner på snitt föderskor! Sådanna idiotiska trådar finns det gott om här på FL!!!!Men jag tycker att många tar snittet ungefär som man ska bränna bort en vårta på dag op!Ahh...de örjar bli sandlåda av det hela här....suck
Svar på tråden Kejsarsnitt- eller EJ??