• Anonym (mamma)

Vattenpipa...

Har hittat både en vanlig pipa och något annat konstigt rör i min sons väska. Han säger att det är en vattenpipa. Hur fungerar den och vad röker man egentligen i den? Är det vanlig tobak eller ska jag bli orolig på riktigt?

• Svar på tråden Vattenpipa...
  • fatooooosh

Min man röker vattenpipa och han säger att det e starkare än vanlig cigarett .. o han säger att det e en ren tobak .. Sj vatten pipan är en stor igentligen så den kan läggas i en ryggsäck men då e det minsta vatten pipan..

• fatooooosh
    Svar på #40

Anonym (mamma) skrev 2008-04-17 21:44:11 följande:
    Har också hittat några ganska små bitar som är bruna och går att bryta. Vad kan det vara? Även en annan lång sak som ser ut som torkat papper. Vad är det? Samlar på mig "bevis" innan jag tar upp det med honom.
    Rek dig att du tar upp det me din son så det e inte blir missuppfattning mellan dig o hnm.. Jag misstänker att det e hash men lite osäker...
  • marina81
    Har hittat "tomma cigaretter". Det är alltså bara filtret och pappret kvar. Är det ett tecken? Har också hittat några ganska små bitar som är bruna och går att bryta. Vad kan det vara? Även en annan lång sak som ser ut som torkat papper. Vad är det? Samlar på mig "bevis" innan jag tar upp det med honom.
    tomma cigaretter används för att fylla dem med tobak blandat med hasch, de bruna bitarna är hasch.
    Nedräkning 6 Maj - EDERLEZI!!
  • guaruska1

om han röker marihuana så e d inge farligt, alkohol är farligare. Det finns inte en enda människa som dött av marihuana, men flera miljoner som dött av alkohol. dessutom är han 20 o inte 13

• Anonym (donethat)
    Har hittat "tomma cigaretter". Det är alltså bara filtret och pappret kvar. Är det ett tecken? Har också hittat några ganska små bitar som är bruna och går att bryta. Vad kan det vara? Även en annan lång sak som ser ut som torkat papper. Vad är det? Samlar på mig "bevis" innan jag tar upp det med honom.
    dom tomma ciggen har han använt att "mecka" ut hashet med som man säger, för att sen röka det i bongen/pipa lr joint.
    bitarna är hash.
    papprena är inte sånna med en lite klisterremsa på sidan som man slickar på och rullar ihop till en joint?

du borde inse att din son röker på, du har de ju svart på vitt!
  • Anonym

Hej hej.
    i vattenpipor kan man röka hasch och marijuana men lika gärna smaksatt tobak vilket är jättevanligt i andra länder.
    Behövver inte vara vanligt.
    hemrullade joints röker man ofta med filer men då så ser man att dom är hemrullade. inte vanligt att man rullra vanliga cigg till joints.

• Anonym (donethat)
    Anonym skrev 2008-04-17 22:34:26 följande:
    Hej hej.i vattenpipor kan man röka hasch och marijuana men lika gärna smaksatt tobak vilket är jättevanligt i andra länder.Behövver inte vara vanligt.hemrullade joints röker man ofta med filer men då så ser man att dom är hemrullade. inte vanligt att man rullra vanliga cigg till joints.
    om du läst allt så hade du sett att de hon trodde va en vattenpipa först visade sig vara en bong.
  • Anonym
    guaruska1 skrev 2008-04-17 22:22:46 följande:
    om han röker marihuana så e d inge farligt, alkohol är farligare. Det finns inte en enda människa som dött av marihuana, men flera miljoner som dött av alkohol. dessutom är han 20 o inte 13
    Ursäka meen vad ända in i????

Röker du på sjäv eller???

VET vad majja å sånt skit gör med människor!! är rent fördjälvligt!!

droger har ingen ålder på sej...
  • Pappa till duo
    Svar på #48
    Man måste väl inte ?röka på? för att ha lite kött på benen?
    Det är faktiskt första stället där jag ser folk såga ner kunskap med ignorans.
    Så vad är det nu du VET?
  • Anonym

Vad BRA att din son har skaffat sig lite sunt förnuft och väljer det MINDRE skadliga berusningsmedlet i jämförelse med alkohol.

Vad DÅLIGT att han riskerar att trakasseras och förföljas av den svenska staten för sitt förnuftiga beslut. Var stolt över din son för att han kan tänka själv, fall inte för rädslan och okunskapen som har förgiftat detta land i dessa frågor.

• fimp
    Anonym skrev 2008-04-18 13:16:50 följande:
    Vad BRA att din son har skaffat sig lite sunt förnuft och väljer det MINDRE skadliga berusningsmedlet i jämförelse med alkohol.Vad DÅLIGT att han riskerar att trakasseras och förföljas av den svenska staten för sitt förnuftiga beslut. Var stolt över din son för att han kan tänka själv, fall inte för rädslan och okunskapen som har förgiftat detta land i dessa frågor.
    faktum kvarstår ju ändå att det är olagligt- hon vill nog inte se sin son straffad.
  • Anonym

Det vill ju ingen. Olagligheten har inget vetenskapligt stöd, den är baserad på villfarelser och vidskepelse.

• fimp
    Anonym skrev 2008-04-18 18:40:29 följande:
    Det vill ju ingen. Olagligheten har inget vetenskapligt stöd, den är baserad på villfarelser och vidskepelse.
    jajaja, nu har jag inte sagt att det är befogat att göra det olagligt. MEN DET ÄR OLAGLIGT. och bryter man mot en sådan regel kan man åka fast- oavsett vad man anser om brottet ifråga.
  • Anonym (Rök)

Blir det inte ganska mycket rök som en person andas in jämfört med en cigarett?

• Anonym (Rök)

Är det tobak som luktar frukt?

• Baaaphomet

Jag var 10 år gammal när denna tråd senast uppdaterades. Idag är jag 23. VARFÖR svara på nåt 13 år senare, tror whatever problem de hade lär vara lösta för länge sedan. Sluta väck gamla trådar

• Anonym (trådzombie)
    Baaaphomet skrev 2021-07-03 19:52:18 följande:

Jag var 10 år gammal när denna tråd senast uppdaterades. Idag är jag 23. VARFÖR svara på nåt 13 år senare, tror whatever problem de hade lär vara lösta för länge sedan. Sluta väck gamla trådar

Du är inte min pappa. Jag bumpar vilka trådar jag vill.
Svar på tråden Vattenpipa...