Vattenpipa...
Har hittat både en vanlig pipa och något annat konstigt rör i min sons väska. Han säger att det är en vattenpipa. Hur fungerar den och vad röker man egentligen i den? Är det vanlig tobak eller ska jag bli orolig på riktigt?
Har hittat både en vanlig pipa och något annat konstigt rör i min sons väska. Han säger att det är en vattenpipa. Hur fungerar den och vad röker man egentligen i den? Är det vanlig tobak eller ska jag bli orolig på riktigt?
Sonen har fyllt 20år så han är vuxen. Hur ser cannabis och hasch ut? Ska kolla lite på hans rum. Han är sällan hemma på helgerna utan sover hos kompisar i grannstaden och därför tror jag aldrig att han använt den här bongen eller vad det nu är hemma.
Hasch är mörk (brun, svart, röd) och kan ibland vara lite kodig i koncistensen. Gräs ser ut som det låter, torrt ibland lite klumpigt .. Luktar också speciellt..
åh denna diskussion om psykoser. ska inte ta det i denna tråd mer än att säga att det finns inga haschpsykoser. hasch kan vara , liksom mycket annat, något som kan bidra till att man får en psykos, men det kan alkohol, stress och bilköer också.
och jag vet att det jag sa nu kommer att motargumenteras så här kommer en länk som förklarar vad som utlöser psykoser :
http://en.wikipedia.org/wiki/Diathesis-stress_model
Hur stor väska har sonen om han släpar runt på en vattenpipa?
Prova att googla på bong så får du ju kanske se hur en sån ser ut om du är osäker.
Är nästan hundra på att det är en sån du hittat.
En fråga men varför rotar du i din sons väska?
Tack för all hjälp med bilder på både det ena och det andra. Att det är en bong står helt klart efter bilder jag kollat in på nätet. Har inte hunnit prata mer med honom men första gången jag frågade så sa han att det var en vattenpipa.
Han ville ha kläder tvättade som låg i väskan och det var därför jag rotade och fann den här saken.
Har inte hittat något som ser ut som man kan röka i den, hasch eller marijuana.
Det är en vanlig ryggsäck han har med sig och "bongen" ligger i en ica påse och är inte så stor ca 30cm hög.
asså man atingen blandar gräs med tobak eller eldar på hashet och blandar det med tobak, sen lägger man de i koppen, tänder på och suger där uppe.
Har hittat "tomma cigaretter". Det är alltså bara filtret och pappret kvar. Är det ett tecken? Har också hittat några ganska små bitar som är bruna och går att bryta. Vad kan det vara? Även en annan lång sak som ser ut som torkat papper. Vad är det? Samlar på mig "bevis" innan jag tar upp det med honom.