Förlossningsrädsla för vad?
är inte gravid nu men vill bli gravid min rädsla är .
att barnet är dödsfött
att navelsträngen är runt halsen o bebisen inte får luft får massa problem .
att bebisen fastnar med huvudet och värkarna avtar och de slutar med akut snitt.
att massa läkare stormar in och tar kontroll och försvinner iväg med min bebis. att jag ligger där ensam och förblöder
jag födde mina döda tvillingar i v 20 jag fick morfin och ändån va värkarna förjävliga . tvillingarna va 15 cm långa o vägde ca 250g tanken att en bebis på ca3,500g och 50 cm lång ska komma ut ur min lilla "mus" gör mig bara gråtfärdig.
jag har varit med på en förlosning och sett hur de går till när någon anan föder . jag har läst massa info jag är fortfarande livrädd . både för vaginal och snitt...
någon som är lite löjligt är att jag är rädd att bli tvingad att amma . tanken att en bm ska stå o glo när min bebis suger o brösten blöder o de bara gör ont . o hon står där med sitt leende . - det är helt NORALT det kommer gå sååååå bra ..
magen värker o man vill bra sova o bebisen ska suga o suga på tutten. VARFÖR ska dom envisad med att ALLA ska försöka amma ..
varför kan inte pappan få ge bebisen ersättning i flaska o mysa med den lilla . mamman kanske vill vila o ta igen sig .
lite ot kanske men jag är nojjig för allt .
aja när jag blir gravid o den tiden kommer så får jag träffa nån bra psykolog som kan hjälpa mig med rädslan ,