• WWLMC

Pulmicort / Airomir

Har en dotter som nu är 7 månader (5mån korr) som använder pulmicort+airomir pga av trånga luftvägar..

Hon är nu förkyld och har då det ännu besvärligare med andningen...

Nån annan som har barn med liknande besvär?

• Svar på tråden Pulmicort / Airomir
  • WWLMC

ååå en till i samma sits här då....
    jag ger oxå 2 morgon+kväll + max antal doser av airomir per dag.... kräks massa slem å nästan tappar andan ibland... sååååååå läskigt! Hoppas det blir bättre snart! Hur gammal var din tjej när hon började med P/A?
    Kram

• WWLMC

coolt såg nu förresten att våra små tjejjer är födda samma dag!!!
    Ja, Wilma har varit inlagd tre gånger sedan hemkomsten från neo... å det var några gånger som jag varit riktigt orolig... som tex när hon har blivit blå... HUA!!!
    Har haft medecinen sedan i julas... läkarna tycker att hon klarar upp hostattackerna bra själv nu, så därför behövde vi inte bli inlagda den här gången. Hennes storebror har samma problem, men han är 2,5år nu.. han var väl 1,5när han började med medicinen...

Kram

• WWLMC

Nä det är samma här.. Williams astma är inte alls lika jobbig, men det kanske beror på att han är äldre (hoppas, hoppas) så det kanske sakta men säkert växer bort... jag hade ju astma som barn, men det väste bort i tonåren...

Din tös var lite före min... hihi...
    Wilma är född 09.33 oxå med snitt ;)

Kram

• WWLMC
    Svar på #7
    vad skönt honom att det är bättre!!! =)
  • WWLMC
    Svar på #9
    nej, jag tycker inte alls att nebunetten tar lika bra som när vi vart inne och hon fått inhalera tex adrenalin... nu har hon haft det jobbigt i flera dagar.. hua! ända sedan hon fick sin nebunette vid jul tycker jag att det funkat bra.. men nu känns det inte som att den hjälper... trots 2 puffar pulmicort morgon + kväll och max dos av airomir/dygn..
  • WWLMC
    Svar på #12
    inte vad jag vet... annat än när hon hade rs... ska kolla det imorrn.. måste ändå träffa läkaren.. kram
Svar på tråden Pulmicort / Airomir