• Åttan

2008 del2

Ja det är sant som du säger.. I det här första läget så är det jag som ska gå själv då min sambo är lite på tvären när det gäller det här med utredning. Vi har försökt i 13 månader nu.. börjar bli rätt så less...!

Nork skrev 2008-04-17 17:43:58 följande:
    kramarHoppas och hoppas inte att dom hittar något på utredningen. Det kan ju vara skönt att hitta ett fel så man vet hur man ska gå vidare, samtidigt som man bara vill höra att båda är friska. Hur länge har ni försökt?
  • Åttan

Ok.. nej sambon vill ju hellst att vi ska vänta året ut men då har det ju nästan gått 2 år sen vi började försöka aktivt.. å det vill jag icke.. dem verkar vara rätt så lika våra sambosar

Nork skrev 2008-04-17 18:16:04 följande:
    För oss tog det sig på 12-14 försöket. Vi skulla oxå ha börjat utredning om det inte hade tagit sig denna gången. Jag gick ju dock till en homeopat och fick en vätska som jag drack 2 ggr om dagen. Han trodde att mitt var mycket pga stress, hade under en lång tid haft det jobbigt på jobbet och sen var jag nog ganska stressad över att det aldrig ville bli något. Min sambo var väl inte heller jätte förtjust i att vi skulle behöva söka hjälp utan tyckte att vi skulle ge det ett år i alla fall... Men dom lever väl inte in i det riktigt som vi tjejjer gör. Oftast inte i alla fall.
  • Åttan

Nej jag förstår inte heller varför han promt vill vänta... men jag tror att det har med rädsla över att det kan vara något fel som gör att han inte vill.. Jag hoppas att han ska bli mer intresserad av att gå å kolla sig nu när jag tagit det första steget!
    Pyro pyret skrev 2008-04-17 19:33:26 följande:

Jeskan och Nork: Tack, behövs en dag som denna. P-piller känns inte kul alls, och inte heller kom de med på högkostnadskortet(typiskt). Men vem vet kanske vill det sig bara jag får den där dubbla dosen pergo. Då blir det en jan bebis eller två. Fattar inte varför era sambos vill vänta så länge? Hittar man inget så hittar man inget, och hittar man nått så vet man i alla fall hur man ska lösa det. Min sambo var den som sa -nu går vi till en privat klinik och ser om vi kan lösa detta (jätte skönt att han ville lägga en massa pengar på det) och så här med facit i hand är jag jätte glad för detta. Vi har gått där i 6 månader redan och det har inte blivit nått + än. Jag menar, bara för att man söker hjälp så behöver det ju inte gå så snabbt att bli gravid. Därför gäller det ju att vara ute i god tid. Fast visst är det skönt när de vill sig ändå som för dig Nork. Jeskan.. självklart är det bra att de kollar upp dig, men om det är malig faktor så upptäcker man ju inte detta fören sambon har lämnat ett spermaprov (som inte ens gör ont i jämförelse med en del av de undersökningar som jag fått göra). Så försök ändå att övertala honom till det.
  • Åttan

Nork--> Spännande med UL.. du måste berätta sen hur det var..

Här är det inte så roligt.. har troligtvis Äl här i dagarna, väntar hem tester men har inte fått dem ännu, frustrerande.. sambon är sjuk så det har inte blivit mycket jobb i verkstan heller.. så idag så känns det rätt så kört för denna månaden!

• Åttan

Vad mysig det låter...

Nork skrev 2008-04-28 20:37:03 följande:
    Wilma00: instämmer, så skönt med kort vecka!!!Jo, idag var det dax för den stora dagen. Det var så roligt att få se den. Det var full fart därinne. Sambon var chockad, han trodde att den låg hel still därinne. Skäms för att jag inte berättat mer... Men men han kan ju oxå läsa Bebisen vinkade, hoppade till massa gånger, sträckte på ben och armar och ibland på hela kroppen för att sedan rulla ihop sig till en boll. Sen somnade den på 2 sekunder. Så det var bara att börja hoppa runt i rummet, hosta mm för att försöka väcka den. Den vaknade och ställde sig på huvudet för att sedan vända rumpan till, så den blev nog inte så glad av att bli väckt Men det var det tuffaste jag gjort någon gång tror jag. Nu vet jag oxå att det verkligen bor en lite krabat därinne!!
  • Åttan

Sådär ja.. då var gräset klippt och båda altanerna städade och iordning gjorda så gott som det går. Har ett litet café bord med 2 stolar på framsidan och till baksidan skall det bli fina utemöbler och en grill så småningom.. troligtvis i slutet på denna månaden, jag tjatar på sambon att jag vill köpa det NU, men han är lite snål av sig när det gäller sånt men nu har han iallafall gått med på att vi ska åka å kolla och köpa i slutet på månaden om ekonomin tillåter det. Han skulle nog nöja sig med ett stort ovalt plastbord med tillhörande stolar men jag vill ha ett rubust i trä med tillhöranden 5 positionsstolar!

Sitter å njuter av ett välbehövligt glas vin här framför datan innan jag ska in i duschen å sen blir det middag framför tv:en eftersom att jag är själv ikväll!

Vad har ni andra för er ikväll då?

• Åttan

Välbehövligt.. välförtjänt ska det vara..

• Åttan

Ja lite god kaffelikör tycker jag att du kan unna dig..
    Idag blev det potatissallad och rostbiff.. gött.. var länge sen jag åt det..

8Viola2 skrev 2008-05-03 18:28:27 följande:
    Så trevligt det låter att få fint på altanen.KLart att det ska vara något annat än plastmöbler om ekonomin tillåter. Finns ju massor av fina alternativ.Själv har jag inte orkat fixa så mkt hemma men en maskin tvätt och middagen är iaf avklarad.Fixade varm smörgåstårta till mig och sambon idag. Riktigt kalasgott .Vad ska du äta för trevligt nu när du kan välja vad som helst.Ett glas vin skulle smaka gott men jag har inget hemma tyvärr.Kanske får ta mig lite god kaffelikör eller något
  • Åttan

Ja det var riktigt gott faktist.. tycker att det är så tråkigt att laga mat till sig själv när sambon är borta så då brukar jag vilja ha något som är enkelt att fixa..

8Viola2 skrev 2008-05-03 20:17:38 följande:
    Jaha då var det fest hos dig med andra ord. Själv är jag mindre förtjust potatissallad men rostbiff är smaskens.
  • Åttan

Här händer det saker men om det är positvit eller negativt ja det vet jag icke.. hade äl för en vecka sen på onsdag och sedan dess har jag haft en hiskelig värk i livmodern fram å tillbaka.. mest på kvällarna när jag sitter i soffan och när jag ligger i sängen å ska försöka sova... ska till gyn på fredag å hoppas att hon kanske kan se med VUL en ev. graviditet.. (önsketänkande)..

Svar på tråden 2008 del2