• Pyro pyret

2008 del2

Nyköpings bo:
    Tack, ringde idag och lämna ett meddelande där jag bad om nått annat än provera... hoppas de ringer i morgon och att det löser sig. Men de har varit lite sådär... de vill hälst att jag får riktig mens eftersom jag har tunnslemhinna (har betydelse för hur tjock slemhinnan måste vara för att ägget ska kunna fastna). Hur går det för dig då... hur mår du?
    Hälsningar, Pyro Pyret

• Pyro pyret

Jeskan: tack...har fått en tid för vul på torsdag morgon...kolla slemhinnan och sen ska läkaren bedöma vad vi ska hitta på för att starta nästa kur. Fick inte min vanliga läkare för hon hade operationsvecka, men hon jag fick var jag hos sist också och hon verkar bättre än min vanliga så jag är väldigt tacksam för det! Tänk om jag får börja utan mens...fast det tror jag inte.

Nyköpings bo: jobbigt att inte kunna sova..de säger ju att man blir super trött i början, men som tur är avtar det lite med tiden fram till i slutet då man är död igen. Skönt att du har lång semester mitt i allt och du blir säkert sjukskriven efter det. Nu har de gjort det lättare att bli sjukskriven för ryggont när man är gravid och så... så det går nog bra.
    Vet du vad det blir för kön?
    Var han/hon livlig?

Wilma00: mensen slut. Bra då hinner du med en chans till innan månaden är över... trodde jag skulle göra det med, men det ser ut som om det kan bli ett + tidigast i mitten på maj...nu är det vår tur!

82Viola: det är inte så konstigt...men när du orkar så skriv gärna en rad och berätta hur det går.

• Pyro pyret

jeskan: när har du testdag? Lycka till.

Nyköpings bo: fick du några bilder? i så fall vore det kul om du kunde lägga in dem i dina bilder på din sida.. så kan vi gå in och kolla på ditt pyre.

• Pyro pyret

nyköpings bo:
    Har du en sladd för att flytta över bilderna från mobilen till datorn? Kollar gärna in Simon.

Jeskan: snart där, spännande.

• Pyro pyret

Jeskan:
    Å så tråkigt, men du hade inte testdag förren på torsdag... kan det inte va att du testa för tidigt?

• Pyro pyret

Bakslag igen
    Får ingen mens för att det inte finns nått att blöda ut, kan inte framkalla mens med tabletter för det finns inget som kan blöda ut. Ska börja äta mina gamla p-piller i 21 dagar för att se om de ger mig en blödning (har alltid blött av dem) och om det sker så går jag på en dos med dubbel pergo.

Fick ta nya blodprover för att se om nått ändrat sig. Läkaren frågade också om jag haft blodsvallningar och sånt men det har jag aldrig om jag inte äter pergo. Antar att det var för att se om jag vid 27 års ålder kan ha mannat i klimateriet. De vill även skicka upp en kamera för att se slemhinnan bättre än med vul vid nästa pergo kur (för mig låter det som om de tror nått är fel).

Alla dessa olika tabletter man äter hela tiden gör att man känner sig som en hormonstint gravid kvinna, men med skillnaden att man inte ser ett lyckligt slut. Jag hade det väll på känn... förlorade mat apptiten för ca 1 vecka sen. Då mat är min stora hobby så är det ett bra tecken på att jag mår dåligt. I går fick jag bara i mig en halv frukost, en macka och en frukt samt the och några riskakor på kvällen...idag var en plåga att få i sig någon frukost alls. Jag borde ju vara glad, ska ju till Köpenhamn över helgen...men även det känns så där.

• Pyro pyret

Jeskan och Nork:
    Tack, behövs en dag som denna. P-piller känns inte kul alls, och inte heller kom de med på högkostnadskortet(typiskt). Men vem vet kanske vill det sig bara jag får den där dubbla dosen pergo. Då blir det en jan bebis eller två.

Fattar inte varför era sambos vill vänta så länge? Hittar man inget så hittar man inget, och hittar man nått så vet man i alla fall hur man ska lösa det.
    Min sambo var den som sa -nu går vi till en privat klinik och ser om vi kan lösa detta (jätte skönt att han ville lägga en massa pengar på det) och så här med facit i hand är jag jätte glad för detta. Vi har gått där i 6 månader redan och det har inte blivit nått + än. Jag menar, bara för att man söker hjälp så behöver det ju inte gå så snabbt att bli gravid. Därför gäller det ju att vara ute i god tid.
    Fast visst är det skönt när de vill sig ändå som för dig Nork.

Jeskan.. självklart är det bra att de kollar upp dig, men om det är malig faktor så upptäcker man ju inte detta fören sambon har lämnat ett spermaprov (som inte ens gör ont i jämförelse med en del av de undersökningar som jag fått göra). Så försök ändå att övertala honom till det.

• Pyro pyret

Wilma00: kampen fortsätter, snart är det vår tur.

82 Viola: en sambo till som inte är på hugget... detta verkar ju mer vanligt än min sambos reaktion. Hoppas ni får era sambosar på andra tankar.

• Pyro pyret

Jeskan: ja kanske det hjälper.. hoppas, hoppas.

• Pyro pyret

Nork:

Åhhh vad kul att få gå på vul, lycka till.
    Barn har en underlig påverkan på alla och allt.. var ni nervösa över att berätta för svärmor?
    Du får berätta hur det gått i morgon... spännade.

Här är det inte BIM på länge. Ska äta p-piller i 9 dagar till sen tar det säkert 3 dagar innan mensen kommer (var så förut) och sen 5 dagar till pergostart...och efter det 5 dagar till vul och om önskar resultat så är det 2 veckor till med spänning... dvs. för min del kan det tidigast bli + runt 6.e juni.. men det vore ju inte helt fel.

Det har varit lungt i tråden ett tag, hoppas det är bra med alla, kram

Svar på tråden 2008 del2