Jeskan och Nork:
Tack, behövs en dag som denna. P-piller känns inte kul alls, och inte heller kom de med på högkostnadskortet(typiskt). Men vem vet kanske vill det sig bara jag får den där dubbla dosen pergo. Då blir det en jan bebis eller två.
Fattar inte varför era sambos vill vänta så länge? Hittar man inget så hittar man inget, och hittar man nått så vet man i alla fall hur man ska lösa det.
Min sambo var den som sa -nu går vi till en privat klinik och ser om vi kan lösa detta (jätte skönt att han ville lägga en massa pengar på det) och så här med facit i hand är jag jätte glad för detta. Vi har gått där i 6 månader redan och det har inte blivit nått + än. Jag menar, bara för att man söker hjälp så behöver det ju inte gå så snabbt att bli gravid. Därför gäller det ju att vara ute i god tid.
Fast visst är det skönt när de vill sig ändå som för dig Nork.
Jeskan.. självklart är det bra att de kollar upp dig, men om det är malig faktor så upptäcker man ju inte detta fören sambon har lämnat ett spermaprov (som inte ens gör ont i jämförelse med en del av de undersökningar som jag fått göra). Så försök ändå att övertala honom till det.