• Åttan

2008 del2

Nyköpingsbo--> Tog det lång tid innan ni fick erat efterlängtande plus?

• Åttan

Vad tråkigt att det inte gick bra första graviditeten, denna gången får vi hoppas att det går bättre! Eller det ska gå bättre..

Hur kom det sig att du åt pergo?
    Vi har nu försökt i ett år sammanlagt 13 ggr.. får se om det blir nått nu på det 13:de försöket, kankse att oturstalet 13 kan bli vårt tur nummer!

oxle bo skrev 2008-04-03 01:05:25 följande:
    första gången lyckades vi på andra försöket med pergo,men det slutade med att vi förlorade våran son i v20.nu lyckades vi på första försöket med pergo.jag o mitt ex försökye några år också,men det blev inget som kanske tur var.hur länge har ni försökt? kram
  • Åttan

Oki! Jag borde ha BIM den 12-13/4 eftersom att äl nästan precis varit... kommer mensen då så funderar jag på att ringa till min gyn så att jag kanske kan få komma å kolla så att jag verkligen har äl och så att allt ser bra ut!

oxle bo skrev 2008-04-03 01:16:16 följande:
    jag har pco, nästan aldrig mens(2gånger på ett år) och vet inte om jag har egen ÄL.håller alla tummar o tår för att det är ett guldägg. när har du BIM?
  • Åttan

Nej det har jag inte använt eftersom att jag känner av min äl (förhoppningsvis) så pass mycket så har jag tänkt att jag kanske inte behöver det.. använda äl -stickor alltså.. Jo jag och min sambo är inte överens vad det gäller utredning, jag vill söka nu medans han vill att vi ska försöka själva året ut, där av att jag har tänkt att ringa till min gyn eftersom att dit kan jag komma själv till å börja med. På rep.centrum på Akademiska sjukhuset så vill dem ju hellst att båda parterna är med från början!

Jag är vaken för att jag sitter å jobbar .. jobbar nätter denna veckan fast denna är den sista då jag har semster imorgon.. du jobbar oxå nu va?

oxle bo skrev 2008-04-03 01:36:49 följande:
    har du inte använt LÄ-stikor,det kan jag rekomendera..men ring du,risken är ju att dom vill ha spermaprov av gubben din..(brukar inte vara så populärt)vad gör du uppe så här sent?
  • Åttan

Hej Hej! Tillbaka efter en FL-fri helg.. har ju sagt till mig själv att jag ska försöka vara ifrån FL när jag e hemma å e ledig så mycket som det går för att försöka släppa tankarna lite å det fungerar hyffsat.

I fredags så var vi upp till Gävle å kollade när Brynäs krossade Mora.. dem vann med 6-2, MYCKET BRA!!
    Sen i lördags så var vi till ett par kompisar å grillade för att sedan göra sällskap ut på krogen.. så i söndags så var det bara till att ta det lungt å pyssla lite hemma.. å nu är det jobb igen som gäller...!

Är på BIM -4 eller 5 idag.. har kännt lite molvärk fram å tillbaka på kvällarna men inget som gör att jag börjar känna mig orolig.. så snart börjar det bli spännande igen... Men med min otur så kommer nog häxan komma även denna månaden!

• Åttan

Hoppas att dem hör av sig så snart som möjligt så att du kan få någonting som funkar för dig..
    Pyro pyret skrev 2008-04-13 20:09:00 följande:

Nyköpings bo:Tack, ringde idag och lämna ett meddelande där jag bad om nått annat än provera... hoppas de ringer i morgon och att det löser sig. Men de har varit lite sådär... de vill hälst att jag får riktig mens eftersom jag har tunnslemhinna (har betydelse för hur tjock slemhinnan måste vara för att ägget ska kunna fastna). Hur går det för dig då... hur mår du?Hälsningar, Pyro Pyret
  • Åttan

Jag hade tänkt att vänta tills p åtorsdag med att testa om tanten håller sig borta.. då är det BIM+5 så då tycker jag att det borde vara på den säkra sidan. Änsålänge så har mensen inte dykt upp! Sambon sa idag för första gången att han trodde att jag kanske var gravid eftersom att jag sovit så hårt dem senaste 2 dagarna, igår försov jag mig till jobbet när jag skulle jobba natt ( hur man nu kan göra det) för att jag inte hörde när kl ringde och idag när jag skulle vända om dygnet från natt till dag så hörde jag inte heller kl utan vaknade 3 timmar efter kl.. så det kanske ligger någonting i det...
    Pyro pyret skrev 2008-04-14 13:44:14 följande:

jeskan: när har du testdag? Lycka till. Nyköpings bo: fick du några bilder? i så fall vore det kul om du kunde lägga in dem i dina bilder på din sida.. så kan vi gå in och kolla på ditt pyre.
  • Åttan

Ingen december bebis här inte.. Snart ger jag upp det här känns det som... *gråter*

• Åttan

Ja jag tror att man måste få må dålig ett tag för att sedan kunna komma igen!

Nork skrev 2008-04-15 19:22:19 följande:
    ååååå nej vad tråkigt kramar om massor. Ge inte upp! Hoppet är det sista som överger oss (mitt talesätt när allt känns tungt).Men tillåt dig att deppa ett tag, sen kommer det känns bättre igen, men INTE ge upp!!
  • Åttan

Jag hann inte testa denna gången heller.. mensen kom som ett brev på posten.. Ringde gyn idag så nu ska jag dit den 9 maj för att börja resan med utredning!

Hoppas att du mår bättre snart å att du får det bra i köpenhamn..
    Pyro pyret skrev 2008-04-16 08:36:56 följande:

Jeskan:Å så tråkigt, men du hade inte testdag förren på torsdag... kan det inte va att du testa för tidigt?
Svar på tråden 2008 del2