• Pyro pyret

2008 del2

Nyköpings bo:
    vecka 9 och mammabyxor.... kanske blir det dubbelt. Det vore ju toppen. Även om inte två ägg lossa, så kan de ju bli enäggs. Vilken vecka är det man får gå och göra ultraljud och se om de är fler än ett litet liv?
    Kommer ni ta reda på vad det är för kön om man ser det? (nyfiken...tror inte att jag skulle kunna vänta, inte för att det spelar roll utan för att det skulle kännas mer personligt...men min sambon vill inte veta innan alls så tycker väll olika om den saken).

• Pyro pyret

Nork:
    Känner igen mig i det... fast man vet att det är dumt så går man och jobbar ändå. Krya på dig,

• Pyro pyret

Nyköpings bo:
    I kväll är det middag för 8 per som gäller... har planerat en hel del, och det ska bli super trevligt. Strax ska jag börja med efterätten och plockmaten som jag ska bjuda på innan middagen (tar nog hela eftermiddagen).
    Tyvärr måste jag damsugga hela lägenheten igen (just innan de kommer) för två av mina gäster är alergiska mot mina katter och jag vill inte göra det värre för dem än nödvändigt (de måste ändå äta piller), men så är livet.
    Resten av helgen ska jag jobba så det gäller att passa på att ha skoj innan dess. Önskar alla en super go helg!!!!

• Pyro pyret

Nork:
    Middagen var toppen men det var mycket att hinna med.

Visst är det skönt att det äntligen är lite varmare. Vill också shoppa men som den snåle studenten jag är kommer jag hålla hårt i min plånbok. Fast jag var på Polarn och Pyret och köpet eko bebis kläder (så fina, kunde inte låta bli). Så nu är det bara bebisen som saknas... men det kanske kommer i slutet på april som en effekt av dubbel pergon (hoppas, hoppas). Är på dag 37 nu så jag borde ju få äta dem innan månaden är slut i alla fall.

Nyköpings bo: inget vul... man kan inte rå för att man är blyg och inte påstridig. Ring igen och kolla om det inte går att fixa ändå... dom borde ju kolla dig oftare efter vad som hände förra gången. Lycka till

• Pyro pyret

Här händer det inte mycket i dag inte...halllå???

I dag fick jag skummis flyttningar, de var liksom bruna som typ gammalt blod. Inte mycket, men tillräckligt för att man skulle märka av när de kom. Får väll ringa i morgon till kliniken och kolla om detta kan räcknas som mens eller inte. Blir väll att komma in och göra ett vul innan jag får fortsätta med nästa kur... hoppas verkligen att detta är min mens. De säger ju att pergon påverkar slemhinna och vissa får ingen mens alls efter att ha ätit dem och med min normala mängd mens så är detta kanske allt som kommer. Känner mig som värsta knarkaren... suget efter pergo bara växer och växer... måste få ta dem nu!!!!!

• Pyro pyret

nyköpings bo:
    Eftersom det inte var färskt blod jag fick, var det inte att anse som mens..... det sjuka är att jag utan min läkares vetenskap åt provera i 10 dagar (har från en annan läkare sen tidigare) men ingen mens för det. Barnmorskan sa idag att eftersom jag hade en slemhinna på 5mm så skulle den komma ut någon gång... okej!!!

Jo, jag har 6 kurer med pergo hemma men eftersom jag ska dubbla dosen och inte vet hur jag reagerar (hur många ägg det kan bli osv.) så känns det som om jag önskade att de kollade mig samt se om slemhinnan är okej (kan ju vara så att jag får äl, men det inte finns nått att fastna i pga. min tunn slemhinna).

Även om jag tog en dubbel och det inte funkar måste jag höra av mig till klinkiken och när jag får mens. Då skulle de tror att jag tar min dubbel (när jag då tar min trippel) vilket gör att jag inte har kvar pergo till sista gången då de tror jag tar en trippel (en enkeldos kvar) snurrigt, men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Behöver bara äta en enkel, en dubbel och en trippel för att se om det funkar annars ska jag ju ta sprutor och då är jag ibehov av att de på kliniken vill hjälpa mig, vilket de säkert inte vill om jag inte sköter mig efter deras rekommendationer.

Men jag kan inte säga att jag är nöjd med allt detta väntande. Precis som du säger har jag hört massor på fl som inte behöver sitta och vänta och vänta på att få ta sina tabletter och då känns det rätt menlöst för mig att göra det.

Hoppas det gick bra på ditt vul idag, kram

• Pyro pyret

Barnmorskan på kliniken tyckte jag skulle ta ett grav test...så nu har jag gjort det, och inte oväntat var det ett fett stort - på stickan. Idag har jag också mensont och mer brunt gammalt blod. Är typ som mens fast inte färskt (så sunkigt), visst att det inte är så mycket men det är inte min vanliga mens heller. Men allt detta räcknas tydligen inte...det är mens, fast ändå inte?!? fattar noll. Morr, morr, morr och så några stamp i golvet på det!!!

• Pyro pyret

Wilma00:
    Hur går det med din mens? Brunröd... betyder det att det är både gammalt och nytt blod som kommer och hur mycket har du blött? Hoppas du slipper din elaka migrän...det låter inte kul.
    Köp ett test och se vad det ger för resultat, och så hoppas vi på ett ++!
    Lycka till

• Pyro pyret

Wilma00:
    Det låter inte helt otroligt att det kan bli ett + denna gång för din del. Eftersom jag har bruna mensflytningar sökte jag på det på fl. En hel del av de som fått sådana istället för mens visade sig vara gravida. Så köp testet och berätta hur de gått. Väntar med spänning.
    Inte jag dock...men det ska nog gå med lite dubbelpergo för min del... vill ha mens nu så jag får köra igång.

• Pyro pyret

Hej hej....
    Känner mig lite deppig. Är på dag 43 idag och ingen mens... känns som jag aldrig kommer få äta den där dubbeldosen med pergo. Ska ringa i morgon och be dem skriva ut nått för att framkalla mens som inte är provera..eftersom det inte funkar alls för mig.

Svar på tråden 2008 del2