nyköpings bo:
Eftersom det inte var färskt blod jag fick, var det inte att anse som mens..... det sjuka är att jag utan min läkares vetenskap åt provera i 10 dagar (har från en annan läkare sen tidigare) men ingen mens för det. Barnmorskan sa idag att eftersom jag hade en slemhinna på 5mm så skulle den komma ut någon gång... okej!!!
Jo, jag har 6 kurer med pergo hemma men eftersom jag ska dubbla dosen och inte vet hur jag reagerar (hur många ägg det kan bli osv.) så känns det som om jag önskade att de kollade mig samt se om slemhinnan är okej (kan ju vara så att jag får äl, men det inte finns nått att fastna i pga. min tunn slemhinna).
Även om jag tog en dubbel och det inte funkar måste jag höra av mig till klinkiken och när jag får mens. Då skulle de tror att jag tar min dubbel (när jag då tar min trippel) vilket gör att jag inte har kvar pergo till sista gången då de tror jag tar en trippel (en enkeldos kvar) snurrigt, men jag hoppas du förstår vad jag menar.
Behöver bara äta en enkel, en dubbel och en trippel för att se om det funkar annars ska jag ju ta sprutor och då är jag ibehov av att de på kliniken vill hjälpa mig, vilket de säkert inte vill om jag inte sköter mig efter deras rekommendationer.
Men jag kan inte säga att jag är nöjd med allt detta väntande. Precis som du säger har jag hört massor på fl som inte behöver sitta och vänta och vänta på att få ta sina tabletter och då känns det rätt menlöst för mig att göra det.
Hoppas det gick bra på ditt vul idag, kram