• Svar på tråden 2008 del2
  • oxle bo

första gången lyckades vi på andra försöket med pergo,men det slutade med att vi förlorade våran son i v20.
    nu lyckades vi på första försöket med pergo.
    jag o mitt ex försökye några år också,men det blev inget som kanske tur var.

hur länge har ni försökt? kram

• oxle bo

jag har pco, nästan aldrig mens(2gånger på ett år) och vet inte om jag har egen ÄL.

håller alla tummar o tår för att det är ett guldägg. när har du BIM?

• oxle bo

har du inte använt LÄ-stikor,det kan jag rekomendera..
    men ring du,risken är ju att dom vill ha spermaprov av gubben din..(brukar inte vara så populärt)
    vad gör du uppe så här sent?

• oxle bo

okej hoppas det är ett guldägg dena gång.
    japp.. på ett demensboende.

• oxle bo

Pyro pyret skrev 2008-04-03 20:43:28 följande:

Nyköpings bo:vecka 9 och mammabyxor.... kanske blir det dubbelt. Det vore ju toppen. Även om inte två ägg lossa, så kan de ju bli enäggs. Vilken vecka är det man får gå och göra ultraljud och se om de är fler än ett litet liv? Kommer ni ta reda på vad det är för kön om man ser det? (nyfiken...tror inte att jag skulle kunna vänta, inte för att det spelar roll utan för att det skulle kännas mer personligt...men min sambon vill inte veta innan alls så tycker väll olika om den saken).
    det är inte ovälkommet
    v19 gör man UL här så det är långt kvar.
    men jag har inskrivning i morgon,ska försöka snyfta till mig ett VUL. kön? jo men då måste jag boka könsUL.dom vill inte säga här
    ska du göra något roligt i helgen då? kram
  • oxle bo
    Nork skrev 2008-04-06 16:47:53 följande:
    Nyköpingsbo: Har du varit på inskrivning? Om ja, hur gick det? nyfiken
    jag var på inskrivning i fredags, hon pratade mycket om det som hände föra gången,det var lite jobbigt... jag slap gynundersökning efter som jag hade gjort en för några veckor sen skulle äta järntabbleter då mitt hjärnvärde inte var så jättte bra..
    men jag vågade inte fråga om jag fick göra VUL (jag är så jävla feg/blyg) ska ringa gyn i morgon.
    när har du inskrivning? kram
  • oxle bo

Pyro pyret skrev 2008-04-08 23:31:42 följande:

Här händer det inte mycket i dag inte...halllå??? I dag fick jag skummis flyttningar, de var liksom bruna som typ gammalt blod. Inte mycket, men tillräckligt för att man skulle märka av när de kom. Får väll ringa i morgon till kliniken och kolla om detta kan räcknas som mens eller inte. Blir väll att komma in och göra ett vul innan jag får fortsätta med nästa kur... hoppas verkligen att detta är min mens. De säger ju att pergon påverkar slemhinna och vissa får ingen mens alls efter att ha ätit dem och med min normala mängd mens så är detta kanske allt som kommer. Känner mig som värsta knarkaren... suget efter pergo bara växer och växer... måste få ta dem nu!!!!!
    har du pergo hemma? ta dom i så fal, jag vet dom som får börja med dom utan mens.

Wilma00: när har du BIM?

själv är jag lite nervös..ska göra VUL 14:30 idag.
    är nojig att det inte ska vara något där..
  • oxle bo

Pyro pyret skrev 2008-04-13 13:30:03 följande:

Hej hej....Känner mig lite deppig. Är på dag 43 idag och ingen mens... känns som jag aldrig kommer få äta den där dubbeldosen med pergo. Ska ringa i morgon och be dem skriva ut nått för att framkalla mens som inte är provera..eftersom det inte funkar alls för mig.
    *kramar om*
    fråga efter gestapuran.. det hade jag, funka kanon..
  • oxle bo

hej
    var nere på stan igår o köpte mammakläder. kan inte ha så mycket av mina kläder längre.
    jag är i v11 nu. tiden går rätt fort faktiskt
    gjorde ju VUL föra veckan,det var skönt o se att allt var bra..

men jag sover jätte dåligt. kan knapt sova på nättera, är nog för att jag har börjat jobba natt o jag måsta jobba natt till sista augusti.män jag har sem v29-33 tänkte försöka bli sjukskriven efter det. kommer ju vara typ i v29 när jag kommer tillbaka från sem.
    krmar

• oxle bo

hej.
    föra gången jag var gravid så somnade jag 8 på kvällarna..
    nä det är för tidigt o se kön.
    fick tyvär ingen bild. men det var e liten mini bebis med armar o ben såg ut som den kröp där inne
    har Ul bilder från simon men vet inte hur jag får i dom på datorn från mobilen
    kram

• oxle bo

hej tjejer.
    förlåt att jag inte har varit här..
    det är så mycket nu.
    jag är sjukt trött av o jobba natt.och så har vi köpt en till hund så det är ett väldigt passande på den lilla nu..
    hur är det med alla,? själv börjat jag bli tjock nu syns det att jag är gravid, ganska stor mage faktisgt..det är nog för att jag blev gravid så snabbt igen.

nä nu måste jag dra, nu är det kiss dax.
    '
    ha det bäst.

• oxle bo

det låter som det kan komma + här i tråden snart
    då gäller det o sexa på
    min läkare sa varanan dag,men vi körde morgon o kväll, och vi lyckades.. håller tummarna för er..

Wilma00: vet hur det känns, det här skulle ha varit min första mors dag..
    hoppas att du får ett + snart..

skulle vilja besöka min simon,men man får ju inte ha hundar med sig o jag kan ju inte lämna lila Nova själv..

kramar

• oxle bo

Pyro pyret skrev 2008-06-02 18:23:38 följande:

Hej allaIngen graviditet på G här inte. Prog provet visar att ingen äl har skett och så även gravtestet. Tala med BM idag och läkarna vill nu filma min slemhinna. Tyvärr gör dom inte det på mitt privata fertilitetscenter utan jag måste tillbacks till landstinget. Hon sa att det nog inte blir nått innan sommaren är över????Vet inte vad jag ska känna, är ledsen och arg på samma gång. Allt jag vill är ju att ha en reell chans att bli gravid så jag orkar fortsätta att testa månad efter månad. Jag antar att de är tillbacks i tron att det är nått fel på min slemhinna, detta eftersom de inte låter mig äta fler kurer med pergo innan man sett hur den ser ut. Verkar som om det bästa jag kan hoppas på är att få ställa mig i IVF:kön snart. Man kan i alla fall inte klaga på vädret....
    hoppas att du får en tid i sommar..

*KRAMAR OM*
  • oxle bo

så nu fins det en tråd till
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m33387260.html

Wilma00: lider med dig,vet hur det känns.
    visa dagar kan jag ligga o bara gråta o tänka på min Simon.
    livet är inte rättvist...
    *kramar om*

hoppas att det blir lite + i tråden snart..

förlåt att jag aldrig är här, har inte så mycket tid..
    lilla nova tar ganska mycket tid..och så vill man vara ute i det fina vädrat
    kramar på er.

• oxle bo
    Nikithea skrev 2008-06-08 22:31:51 följande:
    Hej.Nu har det hänt. 29:e försöket. Helt galet. Fattar ingenting.Jag fick ett plus...!Så glad, men så orolig att nåt ska gå fel. Jag tror inte att jag fattat nåt än. Jag är gravid. Hur galet är inte det!?Nu hoppas jag att det smittar av sig till er...Många kramar!
    GRATTIS!!! vad kul
    vilken vecka? när blir det bebis då?
    du ska inte oroa dig, du väntar barn inte MF.
    kramar
  • oxle bo
    Nikithea skrev 2008-06-08 22:31:51 följande:
    Hej.Nu har det hänt. 29:e försöket. Helt galet. Fattar ingenting.Jag fick ett plus...!Så glad, men så orolig att nåt ska gå fel. Jag tror inte att jag fattat nåt än. Jag är gravid. Hur galet är inte det!?Nu hoppas jag att det smittar av sig till er...Många kramar!
    GRATTIS!!! vad kul
    vilken vecka? när blir det bebis då?
    du ska inte oroa dig, du väntar barn inte MF.
    kramar
  • oxle bo

hej tjejer hur är det med er??
    skönt med sommar
    nu börjar min sem så det är bara o njuta..

Svar på tråden 2008 del2