• kast21

Hjälp! Missfärgad hud efter järninjektion!

Hej!

I vintras hände det att min dotter fick järndropp som läkte ut i vävnaden i armen. Nu är halva armen missfärgad?hur har det gått för er som valt med om samma sak? Har det försvunnit? Börjat laserbehandling nu men de är lite skeptiska att det kommer funka.

• kast21

Hudläkaren hade inte så stor tilltro till laserbehandlingen tyvärr. Tiden får utvisa. De hade aldrig hört talas om något liknade fall men tydligen finns det fler som drabbats av samma sak?????

• kast21

Pratade med Löf i veckan. De har fått in journalerna och ärendet ska snart läggas på en handläggare. Kommer nog ta lång tid innan ärendet är klart?.

• kast21

Hej!
    Uppdatering här om dotterns skada:
    2 laserbehandlingar gjorda i Malmö. Märket har bleknat men syns tydligt fortfarande.1,5 år sen skadan skedde..
    Fått skadan godkänd hos Löf. En förskottsbetalning har betalats ut hittills.
    Nya behandlingar väntar i höst.

• kast21

Ja men jag tror skadan ligger för djupt i hudlagren för att den ska hjälpa.

• kast21

Vi fortsätter med laserbehandlingar, senaste i slutet av november. Något blekare märke nu. Nästa blir i mars/april. Får ersättning för förlorad inkomst och transportkostnader av LÖF.

• kast21

Har skrivit om vår historia innan här? allt har gått bra för min dotter. Efter 5 laserbehandlingar är märket borta. Missfärgningen var 10*30 cm och hon var bara 14 när hon fick järndroppet fel i armen. 

Löf har betalat ut ca 25000 för hennes skada.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Hjälp! Missfärgad hud efter järninjektion!