• Raspberry81

Värktabletter orksakar barnlöshet?

Läste en artikel idag om att vanliga värktabletter med acsetylsalisylsyra (eller hur var det nu med stavningen?) kan orksaka barnlöshet. Ägget ska tydligen har sämre chanser att lossna & fästa......men vad jag förstått är det mng som äter trombyl inför försök & lyckas just vid det försöket! Ska man ta förskningsrön med en nypa salt, eller ta det i beräkningen?

Finns det inget annat är trombyl som har samma verkan (dvs UTAN a (vågar mig inte på en stavning till)?

• Svar på tråden Värktabletter orksakar barnlöshet?
  • Raspberry81

Tack för ytterligare info!

Vet du hur mkt som är FÖR mkt, dvs om man på eget initiativ äter ex albyl? Jag har hört lite olika: en del säger att en halv vuxen albyl är bra, en del säger en kvarts barnalbyl....

Tillägger: Jag kommer snart ta ett test för att avgöra om jag behöver trombyl inför äd. Men pga min sjukdomshistoria börjar jag själv att medicinera nu vardagligen med albyl, dvs jag är ganska säker på att jag kommer behöva trombyl.

• Raspberry81

Ingen aning

Tyvärr är det väl vanligt att kvinnor använder värktabletter med "a-syran" för att lindra symptom av ägglossning & PMS. Nu är inte jag jätteinsatt i när ägget lossnar & om man har ont just då (eftersom jag inte har ägglossningar)....men jag vet att min syster hade det & lindrade alltid med ipren. Hon har endometrios och därför hade hon ju väldigt ont under vissa perioder i cykeln.

Svar på tråden Värktabletter orksakar barnlöshet?