hon är som ett prematur barn
Min syster hade gått över 6 dgr då hennes värkar startade. Dom blev starka och hon åkte in till huddingen sjukhus. Hon va då bara öppen 1 cm och ville skicka hem henne igen. Men hon skrek och hade så ont så dom gick med på att kolla hjärtljuden på bebisen. Då ligger dom mellan 80-100 och det beslutas om akutsnitt. Hon är då en ve över tiden. Flickan hade bajsat i vattnet och hade fått panik. Hon va jätte svag när hon kom ut och fick föras i kuvös till neo. Hon vägde bara något på 2 kg och är 49 cm lång. Min syster fick inte veta något och fick först träffa henne 7 på morgonen ( snittad kl 4) ingen säger något till henne förens 2 på dagen. Då har flickan en kolappsad lunga men dom säger att hon klarar sig till 100% och kommer bli helt återställd. I natt fick jag ett sms att hon blivit ivägskickad till solna till Astrid Lindgrens barnsjukhus för läget var akut. Den kolappsade lungan samlade luft och dom kommer inte göra något mer på Huddinge. vad jag hört nu är att hon svara på medicinen men vågar inte lika på mer lovord just nu. Flickan hade svältit i magen och henne lunga hade gått tillbaka till fosterstadiet. Moderkakan hade slutat fungera och hennes mage hade inte vuxit utan snarare blvit ännu mindre på 3 ve men skulle inte kollas upp än. hon ha ändå varit på flera ul för att bebisen inte rört sig som den ska men dom ha inte sett ens att moderkakan inte fungerat. Det är så mkt som hänt som man e arg på men vad jag undrar är att någon här inne som varit med om kolappsad lunga och sånt? Hur har det gått? jag vet inte om man vågar hoppas mera nu
hoppas det blir rätt tråd nu, kunde inte hitta någon annan, hon är ju född i rätt tid men hon är som ett prematurbarn
hoppas det blir rätt tråd nu, kunde inte hitta någon annan, hon är ju född i rätt tid men hon är som ett prematurbarn