• Lillal0ppan

Ryggmärgsbråck-MMC

VVVeni skrev 2008-06-22 22:51:53 följande:

Har själv MMc,
    vill bara säga att det kommer bli bättre med tiden både för er och för barnet, det gäller bara att "hang in there" å stå upp mot myndigheterna!

Era barn kommer att lösa alla "problem" som dyker upp senare, vänner, insikt om handikapp, sexualitet osv osv. Gäller bara att vara där för era barn när de behöver det men sammtidigt inte skyla dem från omgivningen/sammhällets i bland kalla mottagande och uppfattningar.

Jag själv är numera 25 år, gift,körkort-egenbil, 2 hundar och barn på G.

Det kommer att lösa sig för er och era barn med, jag lovar.

undrar ni ngt så skriv te mig. =)

mvh

Jag är ny på familjeliv och ser att detta är en SÅ gammal tråd! Men du får jättegärna skriva till mig om du vill! Har en pojke på 3 med rmb som jag oroar mig konstant över!
    Mvh
  • Lillal0ppan
    Dreamrose skrev 2008-04-06 19:05:23 följande:
    För oss var det tvärtom. vi hade vattenlavemang varje dag, men det funkade inte alls, så nu kör vi klyx varje dag och det funkar väldigt bra.

Varför ger ni era barn lavemang? Vi ger Robin eftersom han läcker avföring hela tiden. Har fått uppfattningen att det skulle vara tvärtom, att barn med Rmb skulle bli förstoppade. När det var som värst med Robin så bytte vi upp emot 20 blöjor om dagen. Det var jobbigt.

Jag är ny på familjeliv och ser att detta är en SÅ gammal tråd! Men du får jättegärna skriva till mig om du vill! Har en pojke på 3 med rmb som jag oroar mig konstant över!
    Mvh
  • Lillal0ppan
    catmat skrev 2008-04-07 07:45:01 följande:
    Svar på #23
    Hej
    Angelica läcker avföring om hon inte får lavemang varje dag. När det var som värst kunnde vi byta ca 20 gånger per dag. Tyvärr vet man aldrig när det kan börja läcka. Det var nu 1 1/2 sist det läckte trots att vi gör "toa" varje dag.

Jag har hört att det läcker mer på de barn som rör sig. (om det stämmer, vet ej)

Mvh
Svar på tråden Ryggmärgsbråck-MMC