Inlägg från: Malin och två prinsar |Visa alla inlägg
  • Malin och två prinsar

Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?

Bei Bei skrev 2008-04-16 15:33:15 följande:

Nya magbilder finns i mitt galleri under mappen "lillebror/lillasyster bf maj 08" (skapade mappen innan UL)
    Åh så härligt att det närmar sig Bei Bei! Vilka fina bilder! Lycka till med allt nu!
    Kramar!
  • Malin och två prinsar
    spallen skrev 2008-04-17 06:22:00 följande:
    Hallå!Jo måsen är åxå en öppen förskola, fast personligen så tycker jag att det är för lite äldre barn där.Kul att din lille kille gillar massagen, hoppas att Tilda åxå kommer att göra det. Fast jag tror att hon kommer att göra det.Är Theo stadig i nacken än? Tilda är inte det, måste erkänna att jag fuskar med att lägga henne på magen.Bei Bei: Vilken fin mage !! Hoppas att du hinner städa innan "den" kommer. Vad tror du att det blir? Jag skulle gissa på en liten tös!!!!!
    Halloj! Jo, det är väl det intrycket som jag fått av Måsen också, ville mest dubbelkolla! Tack!
    Du ska se att Tilda säkert gillar massagen, den har väl en tendens att få de små lugna! Samtidigt som de får ha "mamma helt för sig själva en stund" och att all uppmärksamhet riktas mot dom! Var det äventyrsbadets massage som ni skulle gå?

Theo är väl hyfsat stadig på nacken nu, inte helt skulle jag säga men det är på god väg! måste erkänna att jag också fuskar en del, däremot är pappa ganska duktig på att "träna" med honom. Brukar skoja om att det blir "bootcamp" då farsan kommer hem, medan man får slappa och vara lite lat med mamma under dagarna =)

Sover Tilda länge om nätterna nu eller? Theo vaknar fortfarande stadigt var 3:e timma och vill ha mat...sedan är han fortfarande den morgonpiggaste lilla pojk som finns tror jag och är som mest social mellan 6-8 på morgonen!! (vilket inte alltid mamma å pappa är!)

Ska nog åka iväg och kolla in vårjackor med lillasyster nu! Sköt om er alla!
  • Malin och två prinsar
    spallen skrev 2008-04-17 13:02:20 följande:
    Jo jag känner åxå så att jag och Tilda behöver en stund som bara är vår, det blir ju inte så annars.Vi ska gå till fitnessgymmet på massage, det börjar nästa vecka.Tilda sover hyfsat på natten, igår somnade hon vid 20.00 och vaknade vid 03.30, sen somnade hon om till 07.30. Så det är nog bättre än hyfsat!! Ska väl inte klaga , du har det nog "värre" än mig.
    Så glad! Theo hade just en natt som Tildas! Kanske har det vänt nu! =) Dessutom vände han sig om idag för första gången ordentligt! *stolt* Han pissade dock samtidigt å skvätte ner hela mig och sängen..ha ha! (vet inte vad det är med gossen ochatt kissa på mamma...)

Idag har vi föräldragruppsträff i oxhagens förskolas lokaler...så nu får jag kolla in dom af! Hur har ni det?
  • Malin och två prinsar

Bei Bei det börjar närma sig nu! Så spännande! Vet ni om det är en flicka eller pojke eller kommer det att bli en överaskning!?

Med oss är allt bara fint! Träffen var dock mindre lyckad eftersom vi var dom enda som dök upp (några utflyttade och en del sjuka!) Trist =( Eftersom vi sett fram emot det en del! Nu fick vi iaf se lokalerna och nästa tisdag tänkte jag ta med Theo dit för att göra hand och fotavtryck! Dessutom har dom sång då klockan 14.00 för de allra minsta! Kanske något för dig också spallen?

ikon1998..."Borta bra men hemma bäst"...stämmer nog en del, även om jag inte heller är ett fan av den långa, mörka vintern!

Sol och härligt igen så vi ska ut och lufta vagnen nu! Ha det toppen alla!

• Malin och två prinsar
    spallen skrev 2008-04-23 08:18:32 följande:
    Ja vi kanske åxå skulle traska dit på tisdag då, skulle vara jättemysigt.Vad synd att det inte dök upp fler på träffen, eftersom att det är kul att sitta o prata om sina små och hur dom har det mm. Fast det dyker väl upp fler tillfällen!!Det var en tidig morgonpromenad du tar, väldigt duktigt måste jag säga!!Ha det!!
    Hej Hej!!!
    Hoppas allt är bra med er!
    Vi får skjuta på besöket på Oxhagen ett tag tror jag! Men Spallen, om du går får du gärna höra utav dig och berätta hur du tyckte att det var! Annrs får vi kanske ta det en annan gång! Jag är sugen på de där gipsavtrycken!

Hur har helgen varit för er alla? Ett himla underbart väder! Vi åkte faktiskt till Köpenhamn under lördagen, helt underbart mysigt! dock missade jag alla barnaffärer och hittade dom fem minuter innan de stängde...typ...vilket gjorde att jag hade ångest hela vägen hem =) Danskarna är duktig på det där med barn och kläder tycker jag!
    Ha det bra!
  • Malin och två prinsar

Hej på er! Usch Bei Bei! Låter inte roligt, hoppas lilltjejen din kryar på sig snart och att babyn stannar kvar inne i varma magen i några dagar till! Vi tänker på er!
    Då ses vi där nästa vecka istället då Spallen!!

Hur är allt annars med er? Har Tilda blivit stadigare på nacken? Sköt om er alla och ha en bra dag!
    Kram!

• Malin och två prinsar
    spallen skrev 2008-04-29 13:52:59 följande:
    Malin och två prinsar skrev 2008-04-29 10:39:43 följande:
    Här är det hyfsat, Tilda är lite förkyld. Inte så konstigt med tanke på att hela familjen har vatt förkylda, hoppas att vi klarar oss några månader framöver när vi har sluppit denna omgången.Idag var jag på efterkontroll och satte in en spiral. Så nu blir det inte fler bebisar här*s*!!!Vilken tid var sångstunden? Tänkte gå lite innan så att jag hinner att göra det där med gipset. Det ska bli trevligt att träffas!!Hon är hyfsat stadig fast inte helt, hur är det med Theo?
    Jag tänkte göra detsamma! Har babymassagen på morgonen till klockan halv ett...så jag går dit direkt efter...sångstunden är kl. 14..så då kan vi göra gipset tillsammans innan kanske =)Efter sången lär Theo nog vara rätt trött =)

Vad trist att alla är sjuka! Theo rosslar en del och hostar mellan varven...Det har varit så länge nu men det tycks aldrig riktigt bryta ut helt!

Samma här...han är hyfsat stadig men inte helt ännu...försöker så gott han kan att hålla upp det lilla (stora) huvudet =)

Mysigt med Valborg idag. Vi tänkte ta oss en sväng förbi Skälby!Hoppas ni alla får en trevlig kväll!!

KRAMAR!!
  • Malin och två prinsar

Spallen vi är där vid 13 tiden, ses vi där då?
    Valborg blev lugn för oss eftersom jag kände mig hängig hela dagen, så vi blev hemma och mös framför tv:n.
    Fick en glad överaskning den natten dock...eftersom Theo sov från 7 på kvällen till halv fem morgonen efter...då åt han och somnade om till halv åtta. Samma visa i natt...helt underbart! Man får bara hålla tummarna att det håller i sig! Hur är det med Tindra och hennes nattvanor? Hon har alltid varit duktig med att sova på natten, visst var det så?

Kram på er alla!! och Bei Bei..vi tänker på dig!

• Malin och två prinsar

Bei Bei! Vad tufft! Hoppas att värkarna sätter igång ordenltligt snart! Det är ingen tröst men det var samma för mig...vattnet gick onsdag morgon och värkarna satte igång så smått den eftermiddagen....med 5-7 min mellanrum...det dröjde till fredag kväll innan lilla Theo behagade att titta ut!

INTE FÖR ATT DET KOMMER ATT BLI SÅ FÖR DIG!! Nej...din lilla kommer nog ut när som helst ska du se =)

Kämpa på! Du är jätteduktig och snart får du din underbara belöning!
    Lycka till!!

• Malin och två prinsar

Spallen! Vad kul det var att ses och vad söt lilla Tilda var! Bei Bei hoppas allt gick bra på förlossningen! Ska bege mig ut i det underbara vårvädret nu! Kramar!

Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?