Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Tips till alla som vill bli gravida...

Tramsbyttan skrev 2008-04-16 22:50:37 följande:
    Mens-helvetet kom idag. Blää. Så imorgon ska jag hänga på låset till närmsta hälsokost. :)Så nu i april joinar jag med den magiska oljan. :DLycka till alla, låter lovande detta.
    Tråigt med mens Du hade inte ätigt några kost tillskott alls denna månaden då eller?
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • MiAmore
    didofido skrev 2008-04-17 08:22:13 följande:
    Svar på #684haha jadu MiAmore, jag har ärligt inget bra svar på det. ag känner att jag vill vänta till efter BIM att testa med cb... men jag har nu lagt ut ett minipris-test på bildgalleriet om ngn vill kommentera.. kram kram
    Väldigt suddiga bilder, men visst ser man två streck! Så det är bara till att grattulera! Men säger ändå; KÖP ETT CB NU!!! Apoteket bör väl ha öppnat nu, så vad sitter du här fortfarande för?! hihi
  • MiAmore
    didofido: ja det är väl bara till att grattulera igen.. hihi

Det var faktiskt rätt mkt skillnader mellan Äl denna månaden med Glandin o de andra månaderna utan. De andra månaderna har mina flytningar varit precis som vanligt kring äl, dvs rikliga men vattniga (blandat med lite "lotion liknande"), och jag har haft ont i ena äggstocken, men inte alls i livmodern.
    Denna månaden hade jag rikliga äggvite flytningar (påminnande, iaf. Så nära jag någonsin kommit dessa typiska äggvite/äl flytningar) på onsdagen, och rikliga vattniga blandat med äggvite, flytningar, på torsdagen och fredagen. På lördagen minskade dem rätt drastiskt, och på söndagen/i söndags, hade jag Äl. På Äl dagen hade jag inte bara väldigt ont i högra äggstocken, utan även hela livmodern. Det "onda" i livmodern började redan på lördagen, det onda i äggstocken började inte förens på Äl dagen. Det slutade sedan göra ont på kvällen på måndagen/i måndags
  • MiAmore
    myspysigt skrev 2008-04-17 13:20:10 följande:
    Åhhhh, ikväll ska jag ta tempen när jag kommer hem från jobbet... Har aldrig testat det, men jag vet vad jag har för vanlig temp annars. Känns som att det kan vara något på gång...
    Tänk på att du ska helst ha vilat minst 3h när du tempar dig för att få tillförlitligt resultat. Men ska du ändå testa dig när du kommer hem, så gör det efter att du suttit ner en stund, och dra sedan av ca 0,2grader (dvs visar tempen 37,0, så räkna med att vilotempen, den man egentligen ska tempa efter sas, är ca 36,8), så kan du nog räkna det som tillförlitligt. Lycka till!
    Acnaib skrev 2008-04-17 13:21:38 följande:
    Hej...Nu e jag lite orolig... Har ju BIM idag, och har så sent som idag testat positivt med Clearblues digitala test. Men.. Nu när jag var ute på toan upptäckte jag att jag har ljust rosa flytningar. Precis så började mitt förra Ma... Är det mf/ma på gång nu med eller? Dessutom är min livmoderstapp öppen...
    Usch gumman, låter ju inte så bra detta, men jag håller tummarna stenhårt för dig att det inte är mf på g
    mmelody skrev 2008-04-17 14:33:36 följande:
    Grattis till er som har plussat Tyvärr så vaknade jag med mens imorse blää.. blev så arg! jag trodde ju verkligen på detta.. aja, får väl se positivt att den kom när jag verkligen INTE va gravid, än att den håller på och är sen, och man undrar vart den är fast man testar minus.. aja, nya tag nästa månad då, då ska jag fan börja köra med ÄL stickor, nån som har något tips på vart man kan köpa BILLIGA såna ?
    Nej vad tråkigt!
  • MiAmore
    Lillymarleen skrev 2008-04-17 15:37:25 följande:
    Ja Tråkigt bruttsnuttan Japp jag har ÄL stickor. Fick ett fint, starkt sträck i tisdags, och vi mös då onsdag morgon, fick sen efter elva timmar smärta nere i äggstockarna och idag är det bra och känner mig ej befruktad. Men, men. Vet ej om man borde mysa idag med. Det blev inget igårkväll pga smärta. Så jobbigt.Men jag gillar ÄL stickor, det blir en bekräftelse på att nu är det på G :)
    Skulle tro att det var Äl du hade när du hade så ont. Men ni kan ju ha fått till det även om ni inte hade sex just på den dagen *ler*
  • MiAmore
    Lillymarleen skrev 2008-04-17 15:45:28 följande:
    Vi hade det på onsdag morgon och stickan visade starkt på tisdag kväll. Sen smärta som jag inte brukar ha så intensivt vid ÄL, konstig smärta. Så det blev inget mys på onsdag kväll eller torsdag morgon. Vi kanske borde ta det idag kväll efter jobb. Men nu känns det som att ÄL är över, men det behöver den ju kanske inte vara ändå. Läste ett inlägg en gång att en tjej och hennes kille hela tiden mös runt hennes ÄL, och varje gång blev det inget. Sen en gång gjorde dem det mycket senare frå vad hon trode var hennes ÄL och då blev hon gravid! Ja, detta är en hel vetenskap i sig. Sedan vet man att ägget kan leva i 36 timmar, en och en halv dag :) Undrar om man kan känna sig befruktad och gravid? Jag tror alltid det, att man ska känna sig på ett särskilt sätt efteråt. Jag har ju aldrig varit gravid så jag vet inte och vi är på vårt andra aktiva försök.Väntar du in ditt BIM MiAmore?
    ja många gånger har man Äl senare än man trodde... Jag är glad att jag tempar, och att jag testade mig med ett äl-test "mest för skojs skull", för att hade jag inte tempat eller kollat med äl test, hade jag trott att det var Äl jag hade i onsdags förra veckan... Eller, iofs så hade jag ju jävulskt ont både i äggstock o livmoder i söndags då jag hade Äl så... äsch! nu svamlar jag! *skrattar*
  • MiAmore

De flesta Bm verkar väldigt anti mot äl-stickor/tester. De Bm jag pratat med säger samma sak nämligen; "håll inte på med äl-tester, det är bara stressande. Ha sex regelbundet i stället".. Men om man är osäker på om man öht HAR äl varje månad, är det då inte mer stressande att INTE veta om man har äl, än att veta det, genom då tex äl-tester? Kan jag tycka..

• MiAmore
    Barnkär1981 skrev 2008-04-19 20:08:38 följande:
    Hade sån stark ägglossnig igår att det gjorde ont att ha sex, ajjj... Jag brukar aldrig känna av den och nu kändes hela livmodern. Hoppas att det är positivt att det kändes så...
    Så kändes det för mig vid äl också denna månaden: ONT inte bara vid äggstocken utan även i hela livmodern, både innan, under o efter sexet.. *ler smått* Vi får väl hoppas att det betyder något positivt, eller vad säger du?

JLo: STORT grattis till plusset!! Hoppas att det var tack vare Glandinet.. hihi Hur länge hade ni försökt?

barro: Jag har inte känt av detta med mensliknande smärtor, inte mer än att jag har svag mensvärk i mellan åt, nu EFTER äl, men det brukar jag känna även annars, så det beror nog inte på glandinet skulle jag tro. Jag brukar ha ont vid äggstocken när jag HAR Äl. Men denna månad började jag få rätt rejält ont i livmodern dagen innan Äl, och sedan när jag hade Äl, hade jag rätt rejält ont både i ena äggstocken OCH livmodern.. DETTA, kan där emot mycket väl vara pga Glandinet, för att andra månader är det bara äggstocken jag haft ont i (kanske haft ont i livmodern också någon månad, men inte så ont som jag hade denna månad)
  • MiAmore
    mullberg skrev 2008-04-20 17:27:19 följande:
    Inget plus denna månad trots Glandin 25. Håll tummarna för nästa månad!!!
    Tråkigt gumman När var det du började med glandin?
  • MiAmore
    Le petite moi skrev 2008-04-20 20:11:01 följande:
    Har en liten fundering. Är Glandin 25 ett av flera Boragoolja märken? Eller är Glandin 25 och Boragoolja 2 skilda saker?
    Det finns olika märken med samma innehåll
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...