Inlägg från: MiAmore |Visa alla inlägg
  • MiAmore

Tips till alla som vill bli gravida...

myso skrev 2008-04-09 18:45:42 följande:
    Bara att köra på tycker jag.. Jag tar bara en för jag tycker väliteännu att jag har några speciella behov,eftersom jag blivit fort gravid innan, vi får väl se om jag behöver öka på t 2! Tycker att du kan ta 2 om du inte mår dåligt av d..
    Ok.. Ja jag/vi är på ju 12:e aktiva försöket nu, så jag har ganska uppenbarligen inte så lätt för att bli gravid.. *ler smått* Så ja, kanske bör jag öka till två då.. Ja... Så får det bli; from imorgon ökar jag till två om dagen
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • MiAmore
    Toxic skrev 2008-04-09 18:47:54 följande:
    hej hej.. jag e inne på min 5 dag med glandin. har inte märkt såå mycket av dem, mer än att min mage känns "stabilare" inge gasig osv. så de verkar som om jag är tvärtemot! Sen har jag lite ökade flytningar, nån annan som märkt av det?
    Jag har ökade flytningar, men för min del beror det nog inte så mkt på glandinet, utan på att jag har Äl på G. Mina flytningar brukar öka i mängd runt en vecka innan Äl; beräknar ha Äl på lörd eller sönd
  • MiAmore
    didofido skrev 2008-04-10 08:50:04 följande:
    Svar på #455jag har ökade flytningar.. men vet inte om det är pga glandin... vita å kletiga typ?! ngn mer?
    Jag hade väldigt rikliga och väldigt vita och kletiga flytningar igår. Men om det är pga Glandinet eller Äl vet jag inte riktigt. Kanske en blandning? Brukar ha vita kladdiga flytningar lite nu o då, strax innan och runt Äl, men så mycket som jag hade igår, har jag aldrig haft. Så visst kan det vara Glandinet som påverkat.. Idag har jag vita men ganska torra och sparsamma flytningar, plus att min temp gick upp från 36,6 igår, till 36,8 idag. Fortsätter tempen att hålla sig så här hög, så var det nog Äl jag hade igår. Och stämmer detta, så verkar det även som att Glandinet har påverkat min CYKEL... Någon som märkt av detta? Brukar nämligen inte ha Äl förens på dag 16-18, igår var jag på dag 14..
  • MiAmore
    plantan skrev 2008-04-10 11:58:08 följande:
    Miamore min äl var ju på dag 11 nu annars dag 14 så kanske glandinet har gjort ngt.. har ätit i elva dagar nu tror jag det e..annbom herregud du borde ju vara multigravid ;) tro nattljusolja räknas e väl grukfrön eller vad det nu var.. säkert ngn som har bättre koll än jag :)
    Spännande.. Då innebär det ju isf att Glandinet har samma verkan som apiforcen, dvs kortar ner cykeln. OM det nu är så... *ler* Ska iaf fortsätta tempa mig o se om tempen fortsätter vara hög, eller om den sänks igen imorgon = äl troligtvis inte varit ännu
  • MiAmore
    Plantan: Jag har kört med äl-tester vissa månader, men kör inte med dem varje månad. Känner oftast av när jag har äl.
    Jag tror inte att det är dåligt för kroppen att korta ner cykeln, åtminstone inte om man har en lång cykel, som jag har en cykel på 31-37 dagar

Didofido: Guuu så SPÄNNANDE!!!! Hoppas dessa dagar till din Bim kommer gå FORT!! Hur länge har du käkat Glandin o hur många tar du om dagen?
  • MiAmore

Jag misstänkte att jag kanske hade Äl i onsdags, eftersom att min temp gick upp till 36,8 igår, men idag är den nere på 36,5, så jag börjar tro att jag snarare har Äl idag eller imorgon.. Vi fick till det för en stund sedan iaf.... hihi
    Jag gick iaf över till att äta två Glandin om dagen (ist för en) igår, så hoppas hoppas att detta ska ge effekt nu!

• MiAmore
    småttan skrev 2008-04-11 16:34:11 följande:
    MiAmore: har du bara ätit 1 om dagen ända fram till ÄL? Och 2 nu när det börjar närma sig , eller hur har du gjort?
    Ja jag åt bara en om dagen från första dagen med Glandin sas, dvs i ca 8-9 dagar, och gick över till att äta två om dagen först igår, och har tänkt fortsätta äta två om dagen fram tills på sönd, för att sedan på månd trappa ner det till en om dagen igen, för att sedan sluta för denna månaden på fred (18/4)
  • MiAmore
    småttan skrev 2008-04-11 16:50:49 följande:
    tack för infon
    vassego
  • MiAmore
    Nenna B skrev 2008-04-11 17:38:27 följande:
    *lättad* Blev lite nervös att det kanske inte var samma sak i dem iaf.Åt hon två tabletter varje dag? Eller bara innan ÄL?
    Varje dag, har jag för mig..
  • MiAmore
    Barro81 skrev 2008-04-11 18:13:50 följande:
    Här har ni en till som ska testa Glandin-25!!! Har "hållit på" i 1 ½ år nu och hoppas verkligen på ett +!!!!
    Håller tummarna! Vi har hållit på i ett år, så jag hoppas också på ett under med hjälp av dessa kaplsarna nu *ler*
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...