• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Fru HH

Kan rekomendera

www.shopping4net.se

Billigt, men 45 kr i frakt om man inte beställer för över 500 kr men det finns så mycket mer där så det finns ju alltid nåt man kan beställa Skrattande Just nu samma pris som på den förra länken, då det är nersatt där...

När kommer tvåan???
  • Toppenloppan

tok: OM Bisolvon hjälper eller ej vill jag låta vara osagt men....du behöver nog inte oroa dig för att slemhinnan i livmoderna skulle bli för tunn av medicinen. Slemmet i livmodertappen och slemhinnan i livmodern är av helt olika typer, slemhinna är ju det vi tex har på insidan av munnen!

Testade själv Bisolvon en månad, både jag och sambon, ingen graviditet för oss den månaden dock.

Lycka till!

• mullberg

Har jag hittat de billigaste? 190 kr kostade mina ca.

• MiAmore

6:e dagen med de guldiga tabletterna för mig idag, och har inte kännt något nu de två sista dagarna. Skönt! Då vågar jag nog mig på att öka till två till helgen då jag bör ha Äl, trots allt.

♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • Sessis

jag va på hälsokosten och pratade med damen som jobba och frågade om den " guldiga kartongen" men hon visste inget ang att bli gravid så hon gav mig en Honung som heter Eriks Bikraft me Bidrottningsgele, Pollen som kvinnor brukade pröva när dom hade "svårt att få barn"... Kostar 59 kr och funkar även på killar.. har testat den i en vecka nu men märker iget! vet bara att de e OTROLIGT SÖTT att käka den 3 ggr om dan...

LYCKA TILL ALLA =)

• Sweetp
    Sessis skrev 2008-04-08 12:05:03 följande:
    jag va på hälsokosten och pratade med damen som jobba och frågade om den " guldiga kartongen" men hon visste inget ang att bli gravid så hon gav mig en Honung som heter Eriks Bikraft me Bidrottningsgele, Pollen som kvinnor brukade pröva när dom hade "svårt att få barn"... Kostar 59 kr och funkar även på killar.. har testat den i en vecka nu men märker iget! vet bara att de e OTROLIGT SÖTT att käka den 3 ggr om dan... LYCKA TILL ALLA =)
    Vill bara tipsa dig om att bidrottninggelé finns i kapslar. Om du skulle tröttna på det söta menar jag... Apiforce heter det då och du köper det på hälsokosten

http://www.naturligt.se/website1/sd_page/2/1/index.php?
    Jobbar på en 09:a
  • Sweetp

Är inne på min 5e dag på Guldasken och jag mår hur bra som helst. Ingen magknip eller gaser. Men så är jag ju van med det sedan tidigare då jag har IBS. Kanske beror det på det?

Jobbar på en 09:a
  • mmelody

är det bara jag som har fått ovanligt mkt gaser ? ^^, haha.

jag är så förväntansfull ! fast egentligen ska man inte vara det, då blir man bara ännu mer besviken :-/

• MiAmore
    mmelody skrev 2008-04-08 15:11:48 följande:
    är det bara jag som har fått ovanligt mkt gaser ? ^^, haha.jag är så förväntansfull ! fast egentligen ska man inte vara det, då blir man bara ännu mer besviken :-/
    heh, jag är ALLTID gasig i magen tyvärr, men har inte märkt att det blivet sämre/värre sas *ler*
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • Enira
    mmelody skrev 2008-04-08 15:11:48 följande:
    är det bara jag som har fått ovanligt mkt gaser ? ^^, haha.jag är så förväntansfull ! fast egentligen ska man inte vara det, då blir man bara ännu mer besviken :-/
    Nej det är inte bara du TRO mig, tycker det är ganska jobbigt, men kanske värt det, vem vet?
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...