Inlägg från: flowerLowa |Visa alla inlägg
  • flowerLowa

Tips till alla som vill bli gravida...

gfs skrev 2008-06-21 14:09:51 följande:
    2:a månaden med glandin 25 och jag är gravid!!!!Vi har försökt i 1 1/2 år innan.Vet någon om man kan äta dem under graviditeten eller om man måste sluta?
    jag åt mina tills de tog slut, i v8 ungefär.. sen köpt ejag mumomega istället som jag ska äta även när jag ammar.. lycka till! och GRATTIS!!!!!!!!
    ~~Tredje gången gillt?? v 11~~
  • flowerLowa
    seSSa skrev 2008-06-21 14:54:57 följande:
    åhh grattis varför vill du fortsätta äta de ifall de "fullgjort dess uppgift"?
    jag fick iaf för mej att om jag slutade äta pillren så skulle slemhinnan i livmodern bli tunnare och embryot lossna.. fungerar säkertt inte så, men eftersom de int eär farlia att äta vid graviditet så fortsatte jag... och det har ju gått bra såhär långt.. v 12 imorgon..
  • flowerLowa
    Nuttans Mamma skrev 2008-06-21 14:56:14 följande:
    Hej!Har varit lite i tråden innan, men det var ett tag sedan. Av ren nyfikenhet undrar jag hur många som har ätit pillrena som plussat sedan dess? Jag vet en i en annan tråd som åt sådana tabletter och samma månad vart hon gravid. Otroligt!!!! Iaf så är det min första månad med glandin25, har försökt att bli gravid i sju månader, har testat rr innan, men ja, givetvis utan resultat.Sorry det bidde lite långt, lycka till alla som vill plussa ;)
    kika in i bim-tråden, där ser du all statistik och alla som plussat med borago! länk finns uppe i ts!
  • flowerLowa
    Nuttans Mamma skrev 2008-06-21 15:54:26 följande:
    Hihi missade, tack så mycket.. ha en god forsättning på midsommarhelgen ;)
    vassegod!! trevlig fortsättning till dej också!!! kramar
  • flowerLowa

haha, japp, dety blev jag! helt underbart! har gått längre än nånsin nu v12 imorgon... haft två mf i v7 innan så man har vart nojjig!!

• flowerLowa

tack så hemskt mycket!!! önskar dej stooort lycka till med!

• flowerLowa

jag åt borago jamsrot

• flowerLowa
    challan82 skrev 2008-06-21 19:15:26 följande:
    jag har ett tipps....ha sex varannan dag...varken mer eller mindre..... jag vart gravid på 1 ½ månad ;)
    tror det är mycket individuellt hur ofta man ska ha sex för at optimera sina chanser... vi försökte med allt, varannan dag, var tredje dag, var fjärde dag, var femte dag, bara pricka ÄL m.m. men denna gången grejade vi biffen genom att ha sex VARJE dag över heeela ÄL, dvs 5 dagar med möjlighet att bli gravid.. och vips, så kom där ett pluss
  • flowerLowa
    Februari skrev 2008-06-24 10:04:09 följande:
    Ja tjock slemhinna gör ju att ägget fäster bättre. Men i mitt fall fäste ett ägg som inte borde ha fäst. Jag vet inte, men jag tror att det rätta ägget fäster ändå, och de som inte ska bli nåt vill jag inte behålla.
    fast inte för att vara negativ eller så, så händer det ju ganska ofta att "fel" ägg fäster även utan tjock slemhinna... av alla som blivit gravida med borago änsålänge tycker jag inte dte är fler som fått mf än vanligt.. missförstå mej inte, det är absolut jättetråkigt att mf händer, vet själv har varit med om 2 - utan borago... menar bara att det inte betyder att det mer troligt är friska ägg som fäster utan borago...
    (¯`°?.¸♥ Gravid i v.12♥¸.?°´¯)
  • flowerLowa
    elvinaOstefan skrev 2008-06-24 10:17:45 följande:
    Köp hund ^^Det gick för ett par bekanta som hade försökt i två år, så dom gick och köpte sig en hund att ge kärlek till istället, en månad senare va hon gravid
    haha.. min hund är 3 år, har inte givit oss nån vidare fertilitet.. haha
  • flowerLowa
    elvinaOstefan skrev 2008-06-24 10:21:31 följande:
    attans, ni kanske ska köpa en till? ;D
    njää, nu har vi ju förhoppningsvis människovalp på G.. gravid i v12...
  • flowerLowa
    elvinaOstefan skrev 2008-06-24 10:29:28 följande:
    åh grattis
    tackar tackar!
  • flowerLowa
    elvinaOstefan skrev 2008-06-24 10:33:52 följande:
    det måste vara hundens förtjänst ;)
    HA!! njää, tror jag inte... det är intensiva försökens förtjänst, apiforce förtjänst, boragos förtjänst, folsyra&zink´s förtjänst, avsaknaden av kaffe´s förtjänst...
  • flowerLowa

trist! jobbigt när cykeln rubbas...

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...