• Åttan

Tips till alla som vill bli gravida...

Grattis till alla som plussat.. Hoppas på att få följa i era fotspår.. !!

• Åttan

Glandin25 har jag..
    Mrs Sara skrev 2008-05-03 19:51:35 följande:

Hejhej!Har varit in på www.vitaminvaruhuset.se/shop/ men nu undrar jag vilka tabletter ni har köpt, finns några olika att välja på...
  • Åttan

Om du går in i BIM listan å kikar så kan du se på dem som har plussat hur länge och hur många som har plussat med Glandin/Borago.. BIM listan finns i trådstarten..

tomcar1 skrev 2008-05-03 20:41:44 följande:
    Hej !Hur många av er har plussat här med Glandin och hur länge har ni ätit det ?Jag undrar om man kan börja med det när som helst i menscykeln och om man kan ta det när man har en regelbunden cykel, så att den inte rubbas ?/tomcar1
  • Åttan

Borgo och Glandin25 är sama lika preparat.. som det står i TS en så gör det slemhinnan i livmodern tjockare så att ägget ska kunna fästa lättare. Dem flest brukar börja äta vid mens eller när mensen precis har tagit slut.. hur många per dag är nog olika.. 1-2, 2/dag är ju max man får/bör äta. Men dem flesta drar nog ner på antalet / dag ju närmre BIM man kommer tror ja..

Jag började sent i min cykel.. började äta 2 om dagen 1 dag innan äl:en som var i onsdags, och har tänkt att gör så i en vecka ca.. så på tisdag så tror jag att kommer dra ner till en om dagen..

tomcar1 skrev 2008-05-03 20:55:23 följande:
    Jeskan...väldigt många har plussat med borago. Vad är det och hur tar man det ? Och hur mycket ? Frågar även där./tomcar1
  • Åttan

Ja gör det.. man har ju inget att förlora på det eftersom att det inte spelar någon roll om man blir gravid å äter det.. det är ju inget farligt som det är med RR - att man ska sluta efter äl!

tomcar1 skrev 2008-05-03 21:07:14 följande:
    jeskan...okej, tack. Ska nog testa för jag börjar bli trött på RR
  • Åttan

Spännande.. när hade du tänkt våga testa om mensen håller sig borta?

leia83 skrev 2008-05-04 10:43:45 följande:
    Bim+2 här e det nu. Brösten slutade ömma på BIM dagen för att börja isa på kvällen och när jag vaknade dagen efter var dom stora och stenhårda igen. Hmmmm. Brukar alltid bli som vanligt dagarna innan mens. Någon som fått mens som upplever att kroppen beter sig annorlunda med glandin? Kanske har med det och göra och ingen bebis för mig.
  • Åttan

Grattis till alla som plussat.. mera pluss vill vi ha.. hoppas hoppas att det smittar av sig..

• Åttan

Nej då.. NU ska vi tänka positiva tankar!..

Bebis09 skrev 2008-05-05 20:15:42 följande:
    Nu är man på andra sidan ÄL förhoppningsvis och hoppas att glandinet gör sitt nu! För vi har gjort vårat! Åh vad jag hoppas att det tog/tar sig!Känner dock att jag inte ska hoppas, så man slipper bli extra besviken... bara vara och invänta den förbannade mensen!
  • Åttan

Aha... omvänd psykologi.. !!

Bebis09 skrev 2008-05-05 20:18:58 följande:
    Fast tänker man mens mens mens så blir man kanske mindre besviken när fanskapet kommer eller hur? Jag har alltid tänkt plus plus plus och då har det bara blivit minus, om jag nu tänker minus och mens kanske det blir plus
  • Åttan

Nej glandinet gör ju inte så att älen kommer som den ska om den har strulat..

TuSSen09 skrev 2008-05-06 09:09:18 följande:
    verkar inte som att glandinet funkar på mej, ÄL verkar iaf strula som vanligt.. men men det hjälper ju inte det egentligen så varför sitta och fundera
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...