• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Milla C
    TuSSen09 skrev 2008-05-23 22:04:27 följande:
    kan ägglossningen komma en vecka innan beräknad ÄL? Har ni hört nå dylikt nån gång?Men jag har haft superont idag, fick gå dubbelt och tänkte nu går jag av på mitten, tyckte mej känna som jag kissat på mej och kollade flytningar och det var älslajm som det bara skrek om det, sen fick jag skitont och gick och kolla igen och då var det även lite blod i flytningarna, ikväll är livmodertappen ÖPPEN så jag undrar ja, har jag ÄL nu? Typ 7-8 dagar för tidigt eller spelar kroppen mej ett spratt? Överreagerar jag på glandinet (tar ju rosenrot också) Vad var det för blödning, hade det varit mensen, eller eftermens borde ju det ha kommit brunt och inte rött och näe, haft älvärk och drag i äggstockarna sedan dag 4 denna gång, mensen tog slut dag 5, idag är jag på dag 7, fattar ingenting! Men så ont som jag hade idag.. näe.. ???????
    Min ÄL kom nog tidigare denna månad pg a Boragon, men jag vet inte om den kan komma SÅ mycket tidigare. Bara att mysa på för säkerhets skull .

Själv går jag och väntar, och väntar. Ingen mens och inget plus . Ska testa igen på söndag eller måndag.
    Mamma till världens finaste Gabriel
  • TuSSen09

min mens slutade dag 5, igår var jag på dag 7, haft molvärk och drag i äggstockarna sen dag 4, hittils idag känner jag INGENTING, värken försvann igår efter den lilla blödningen jag fick i den genomskinliga slajmet, hade det varit typ dag 14-15 så hade jag gått på att det var äl, nu vete sjutton.. Men iaf, ska ju spolas på måndag, läkaren bör väl se om en äggblåsa har spruckit?

• Milla C
    mmelody skrev 2008-05-24 13:56:04 följande:
    Jag har fortfarande inte fått min mens (?). idag är jag på dag 38
    Men test då människa!
    Mamma till världens finaste Gabriel
  • tomcar1

bruttsnuttan...säger som Milla B...testa , håller mina tummar : )

• mmelody

haha x) Jag har inte så mkt hopp om att jag är gravid faktiskt, det är därför jag inte har testat än. För min mens har varit oregelbunden sen jag slutade me p-pillerna förra sommaren, HATA P-PILLER !! och därför så tror jag att det bara är det :P att den är oregelbunden, för de vore en stor skillnad om jag mådde illa om dagarna, och hade ömma bröst eller liknande, men jag känner verkligen ingenting nu !

• tomcar1

bruttsnuttan...väldigt många som är gravida känner faktiskt inga symtom. Jag håller mina tummar iallafall : )

• mmelody

jo, det har du rätt i jag är jääkligt sugen på att testa, så de kanske blir ett test i veckan nu är det försent att köpa, apoteket har ej öppet nu, och inte imorgon heller där jag bor ;/ pallar ej åka in till stan och köpa :P

• TuSSen09

tror inte heller det kan va en nidis, har ju haft min mens... men ganska sparsam var den dok förutom andra dagen... hum, näe, vete tusan! *s*

ja testa ni som testa skall

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...