Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

Tips till alla som vill bli gravida...

Hej!
    Jag hänger också på här. Ska leta i vår hälsokostaffär och se vad de har imoorgon . Har precis missat vår lilla nyårsbebis (var helt övertygad att det "tagit sig", men icke), och vill ju optimera chanserna till en bebis i månadsskiftet januari/februari istället.

Mamma till världens finaste Gabriel
  • Milla C

Är det någon som vet hur man får tag på Boragooljeprodukter om man inte bor i en storstad? Jag var inne i hälsokostaffären i den lilla stad jag bor i, och de kan tala om på tisdag eller onsdag nästa vecka om de kan beställa något sådant preparat eller inte. Men jag har ju ÄL i slutet på nästa vecka eller början av veckan därpå . Snälla! Hjälp!

• Milla C
    Bebis09 skrev 2008-04-28 19:53:26 följande:
    jag beställde från bodystore.comgick väldigt fort att få tabletterna!
    Tack för länken! Är det Glandin-25 du köpte då? Det står inget om Borago i texten på den...
  • Milla C
    Enough Is Enough skrev 2008-04-29 06:07:00 följande:
    Hej på er!Oj vilka super-piller de här verkar vara! Jag funderar också på att börja pröva på dom. En liten fråga bara (orkar tyvärr inte läsa igenom tidigare inlägg, inte så här tidigt iaf ): när ska man börja käka dom? Jag hade bim igår, min mens började idag...
    Det verkar vara lite olika "bud" på när man ska börja. EN del börjar ett par dagar innan  ÄL, medan andra äter dem hela cykeln.
  • Milla C
    Åttan skrev 2008-05-01 10:10:30 följande:
    Hur menar du då?
    Det var nog för att vi var så dåliga på att skriva här inne i går kväll som Surkatt trodde att hon dödat tråden .

Surkatt: Självklart får du vara ledsen nu när "egentliga" BF är här och plusset fortfarande lyser med sitt frånvaro. FÖrstår att det är jobbigt
  • Milla C
    Grattis till Småttan och Silverline!
  • Milla C

Är det någon annan än jag som fått helt konstig cykel av Glandin25? Jag brukar ha ÄL dag 17-20 någongång, och så ont i äggstockarna dagen innan ÄL att jag deffinitivt inte missar att det är på gång. Men denna cykel är jag på dag 22 utan att mig veterligen fått ÄL. Jag har testat med stickor i tre dagar nu, ifrån sista "ordinarie" ÄL-dagen, men jag får bara ett tunnt streck som tydligen betyder "testa igen i morgon". Så jag vet inte vad jag ska tro. Någon som brukar ha ont som inte haft det vid ÄL med Borago?

• Milla C
    copycats skrev 2008-05-16 11:09:26 följande:
    HejHar följt denna tråd i smyg Nu såg jag min gamla kompis Milla här så jag var tvungen att skriva Milla: Jag kan inte gå in på din sida o skriva....vill du släppa in mig?
    Åh! Där är du ju, vännen! Jag har letet som en galning efter dig! Skäms på dig att byta nick utan att tala om det *Hytter med fingret* Ska genast släppa in dig .
  • Milla C
    plantan skrev 2008-05-16 17:54:33 följande:
    Jag fick ÄL på dag 11 istället för min vanliga dag 14 kände inte så mkt av den heller.. Så kanske du har missat att testa den dagen.. hoppas ni fått till det, Lycka tillMilla B skrev 2008-05-16 10:55:44 följande:
    Hmm, det hoppas jag med
  • Milla C

Är det någon härinne som fått svullen mage av Boragon? Min mage är svullen och lite öm, när jag ätit ser jag ut som att jag är i tredje/fjärde månaden.

• Milla C
    TuSSen09 skrev 2008-05-23 22:04:27 följande:
    kan ägglossningen komma en vecka innan beräknad ÄL? Har ni hört nå dylikt nån gång?Men jag har haft superont idag, fick gå dubbelt och tänkte nu går jag av på mitten, tyckte mej känna som jag kissat på mej och kollade flytningar och det var älslajm som det bara skrek om det, sen fick jag skitont och gick och kolla igen och då var det även lite blod i flytningarna, ikväll är livmodertappen ÖPPEN så jag undrar ja, har jag ÄL nu? Typ 7-8 dagar för tidigt eller spelar kroppen mej ett spratt? Överreagerar jag på glandinet (tar ju rosenrot också) Vad var det för blödning, hade det varit mensen, eller eftermens borde ju det ha kommit brunt och inte rött och näe, haft älvärk och drag i äggstockarna sedan dag 4 denna gång, mensen tog slut dag 5, idag är jag på dag 7, fattar ingenting! Men så ont som jag hade idag.. näe.. ???????
    Min ÄL kom nog tidigare denna månad pg a Boragon, men jag vet inte om den kan komma SÅ mycket tidigare. Bara att mysa på för säkerhets skull .

Själv går jag och väntar, och väntar. Ingen mens och inget plus . Ska testa igen på söndag eller måndag.
  • Milla C
    mmelody skrev 2008-05-24 13:56:04 följande:
    Jag har fortfarande inte fått min mens (?). idag är jag på dag 38
    Men test då människa!
  • Milla C
    asplundskan skrev 2008-05-25 21:41:17 följande:
    Jag funderar på om man ska sluta äta dem dagarna innan mens så att mensen inte blir så utdragen... hmm... en tanke bara..
     Att den blir utdragen beror kanske på att slemhinnorna blivit tjockare så att det finns mer blod? I sådana fall hjälper det ju inte att sluta ett par dagar innan mens, för då finns ju redan blodet där. Sedan tar det ju ungefär en vecka för ägget att komma ner i livmodern och fästa, så om man vill ha tjocka slemhinnor som gör det enklare för ägget att fästa ska man kanske inte heller sluta....
  • Milla C

Jag lämnar nog den här tråden nu. Mensen kom på dag 42, så jag vågar inte "mixtra" med kroppen mer.

• Milla C
    bubblan79 skrev 2008-06-05 21:19:16 följande:
    någon som vet vad glandin är bra för? förutom skockare slemhinna så ägget kanske fäster lättare? är de typ bra för hår och hud å sånt oxå?
    Det är många härinne som fått finare hy.
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...