• eeisor

nervös!

Jag skulle nog ha ringt förlossningen, berättat om slemproppen, tidigare prematurt barn och frågat vad dom tyckte, om jag var dig. Det låter kanske som att det inte är omöjligt att dom vill lägga in dig för att försöka stoppa upp det hela lite?

Hoppas bebben håller sig inne lite längre och att det går bra för er!

• eeisor

Ska du verkligen vänta tills i morgon bitti? Inte för att vara sån, men är det så att bebben är på väg, så ju snabbare du kommer in på förlossning och ev avdelning, dessto större chans att de kan stoppa alltihop.

• eeisor

Eller åtminstone få bebisen att stanna kvar lite längre än den skulle gjort annars.

• eeisor

Jag är lite skadad efter lillemans ankomst...

Det är klart att om det känns helt ok och inget händer när du tar det lugnt och vilar/ligger ner så ska du stanna hemma så långt som möjligt.
    Utnyttja chansen att ligga på soffan med fjärrkontrollen och punschpralinerna medans mannen får fixa allt. Ta chansen att använda "Ääääääälskling... Kan du hämta xxx åt mig?" För när barnet väl kommer blir det andra bullar...

• eeisor

Och jag håller med, jag blev otroligt mycket lugnare av att veta att kortisonet skulle få igång lillens lungor lite snabbare, de sprutorna är inte att förakta.
    Någon slags respons tror jag absolut att du skulle från förlossningen, men vilken, det är en bra fråga...

• eeisor

Praliner är finfin tröst när man inte kan röra på sig så mycket, ihop med en snyftare på dvdn. Fast det är klart, när man är gravid och hormonerna har gatlopp i kroppen så är ju vad som helst på tvn en snyftare, så någon dvd kanske inte behövs?

Svar på tråden nervös!