Inlägg från: tvåan i april |Visa alla inlägg
  • tvåan i april

Clips on eller hårförlängning???????? Hjälp mig snälla!!

Köpte mitt clip on hår förra helgen på thai mahal i stockholm och det kostade 700 med alla spännen! Jätte lätt att fästa och känns inte obehagligt att ha i.
    Är frisör själv och jobbar med hårförlängningar som man smälter fast med keratin och en sån förlängning kostar mellan 6000 och 8000 kr, då håller det ca 6 månader.
    Tror inte det är äkta hår om du hittat förlängning för 2000 hos frisör?

(¯`°?.¸ ღ Mina gullungar Emma och Vanja ღ ¸.?°´¯)
  • tvåan i april

Ja det är äkta hår och kan färgas och lockas. Jag ska göra en bruduppsättning i morgon och till henne har jag köpt hår som är färdig slingat och ska locka det.
    Försök att hitta din färg eftersom att håret redan är infärgat så kan ju kvaliten bli sämre om du bleker igen....
    Clips on är ju kul att kunna ha ibland och går fort att sätta i men en riktig hårförlägning är ju ännu bättre, dyrare dock
  • tvåan i april

Finns kanske olika längder, mitt är 50cm. Håret kommer i en lång trens som du klipper så brett som ditt huvud och nacke är sen får du sy fast clippsen själv, jag köpte 8st stora clips och 4 små. Han i butiken tyckte jag skulle ta färre men nu i efterhand skulle jag nog velat ha fyra till av dom stora!
    Kanske det dyrare du hittade har clipsen fast från början? Det är inte svårt att sy fast dom, det finns färdiga hål i clipset.

Jag har ganska tjockt, kort hår och för mig räckte ett paket.

• tvåan i april

Bor du så att du kan åka till butiken och få hjälp med färg?

• tvåan i april

Ja det tror jag är bra, stort + att håret är från indien och att clipsen är fast redan!
    Kommer att räcka bra till dig, du kanske inte ens behöver sätta i allt eftersom att ditt hår inte är så tjockt.

• tvåan i april

Spännande , man känner sig helt annorlunda med håret i! Lycka till!

Läste på din sida att ni ska få en liten till, grattis .

• tvåan i april

Har du fått långt hår nu?

• tvåan i april

Ja det kan vara fint att klippa in löshåret i etapper också men då måste clipsen hamna på samma ställe varje gång och det kanske är svårt....
    Ja brukar börja i nacken, sätter upp allt mitt hår utom sista passèn, toupperar i botten och föster clippsen där, sen tar jag nästa passè med hår och touperar i botten osv.....Du får prova flera gånger sen kommer du på hur du lättast får i det!

Svar på tråden Clips on eller hårförlängning???????? Hjälp mig snälla!!