• AnetteGunnarsson

Clips on eller hårförlängning???????? Hjälp mig snälla!!

Tjena!

Har velat göra en hårförlängning så länge nu och bestämt mig nu för att göra detta :)
    Men det är ju så olika priser överallt och så finns det ju "clips on" som är ungefär som hårspännen (om jag fattar det rätt??) med håret på men detta är mest tillfälligt hår som man sätter på och av morgon och kväll, tex till fest.....

Men såg att dessa kostar ju ändå runt 1000:- (?) och en hårförlängning som man har i håret hela tiden i några månader som man sedan kan återanvända igen, kan man få för ca 2000:- ju.
    Hade tänkt mig med microringar (men det var tydligen inte så bra ändå?) men att weaving är det bästa (tycker de flesta frisörerna iaf?). . .

Så vet inte vilket som är värt att göra??? :) Skulle ju vara roligt att kanske köpa sådandär "clipson" hår så man kan ta av och på när man vill för att känna hur det känns, men ändå är det ganska mycket pengar eftersom riktiga hårförlängen egentligen inte kostar så himla mycket mer?????? :)

Vad tycker ni? Snälla hjälp mig kan ingenting om hårförlängning, mer än det jag läst nu :)

Och vart kan man köpa sådandär "clipson" hår??? Ser det bra ut?? :) För det kallas väl "clipson" den som man mest bara har ibland..som tex fest... :)

Tack för svar!

Vänliga hälsningar
    Anette:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:06
    Tex clips on på denna sidan www.fannyhair.se/ är det värt att köpa??? :0)

Tack för svar!!

• Svar på tråden Clips on eller hårförlängning???????? Hjälp mig snälla!!
  • tvåan i april

Köpte mitt clip on hår förra helgen på thai mahal i stockholm och det kostade 700 med alla spännen! Jätte lätt att fästa och känns inte obehagligt att ha i.
    Är frisör själv och jobbar med hårförlängningar som man smälter fast med keratin och en sån förlängning kostar mellan 6000 och 8000 kr, då håller det ca 6 månader.
    Tror inte det är äkta hår om du hittat förlängning för 2000 hos frisör?

(¯`°?.¸ ღ Mina gullungar Emma och Vanja ღ ¸.?°´¯)
  • Måledal

Jag gjorde en förlängning på salong...150 slingor för 1600:- och det var äkta hår från so.cap. såå det beror nog på vart i landet man gör det och olika från salong till salong. för här skulle vissa ha 4000:- och en del ännu mer. men denna tjejen var kanon billig och bra. håret var av jätte bra kvalité och höll sig fint lääääänge.

• pyssel fia

ClipOn´s är väl okej men jag gillar "riktig" hårfärlängning bättre. Och ska du göra en hårförlängning ska du absolut välja med åkta hår...tar du syntetiskt ser det ut som skit rätt snabbt (tycker jag iaf). Har en kompis som haft syntetiskt o det blev jättefult snabbt...jag har haft med äkta hår några gånger (har tur som får det gratis) och det har varit jätte fint hela tiden. Och har du äkta kan du ju locka det mm oxå. =)

• AnetteGunnarsson

Hej, tack för svar! Är det "äkta hår: clip on set" på www.tajmahal.se/ som du har?? :)
    Går det att färga eller göra slingor i?
    Har du ingen bild du kan visa med håret i ditt hår? :)

Är privata som gör hårförlängningar jag hittat som billigast.. :)

tvåan i april skrev 2008-03-14 13:11:23 följande:

Köpte mitt clip on hår förra helgen på thai mahal i stockholm och det kostade 700 med alla spännen! Jätte lätt att fästa och känns inte obehagligt att ha i.Är frisör själv och jobbar med hårförlängningar som man smälter fast med keratin och en sån förlängning kostar mellan 6000 och 8000 kr, då håller det ca 6 månader.Tror inte det är äkta hår om du hittat förlängning för 2000 hos frisör?
  • AnetteGunnarsson

Hej tack!
    Vart har du köpt clipon ifrån då?? Och vad kostar det ungefär?
    :)

pyssel fia skrev 2008-03-14 13:17:03 följande:

ClipOn´s är väl okej men jag gillar "riktig" hårfärlängning bättre. Och ska du göra en hårförlängning ska du absolut välja med åkta hår...tar du syntetiskt ser det ut som skit rätt snabbt (tycker jag iaf). Har en kompis som haft syntetiskt o det blev jättefult snabbt...jag har haft med äkta hår några gånger (har tur som får det gratis) och det har varit jätte fint hela tiden. Och har du äkta kan du ju locka det mm oxå. =)
  • tvåan i april

Ja det är äkta hår och kan färgas och lockas. Jag ska göra en bruduppsättning i morgon och till henne har jag köpt hår som är färdig slingat och ska locka det.
    Försök att hitta din färg eftersom att håret redan är infärgat så kan ju kvaliten bli sämre om du bleker igen....
    Clips on är ju kul att kunna ha ibland och går fort att sätta i men en riktig hårförlägning är ju ännu bättre, dyrare dock
  • AnetteGunnarsson

OHJ va fint!! Avensjuk!!!! :) Men får nog bli clipson nu, så får jag vänta ett tag till..kostar ju som sagt en del :)

Men förstår inte riktigt de clipon settet som är på www.tajmahal.se/ .. räcker det till hela håret eller måste man köpa fler än ett set?? För där kostar den väl 580kr vilket är billigare än den jag hittade från början på www.fannyhair.se/ "clips on" och det håret räcker väl till hela håret, eller???
    Medans på denna sidan jag fann www.harshoppen.se/item.aspx&type=3&artid=30 kostar det ju 1690:- ???

Tack så mycket för svar!!

tvåan i april skrev 2008-03-14 13:29:16 följande:

Ja det är äkta hår och kan färgas och lockas. Jag ska göra en bruduppsättning i morgon och till henne har jag köpt hår som är färdig slingat och ska locka det.Försök att hitta din färg eftersom att håret redan är infärgat så kan ju kvaliten bli sämre om du bleker igen....Clips on är ju kul att kunna ha ibland och går fort att sätta i men en riktig hårförlägning är ju ännu bättre, dyrare dock
  • AnetteGunnarsson

Föresten.. en fråga till :)
    Hur långt är clip on håret från tajmah???
    Tack för svar!!

tvåan i april skrev 2008-03-14 13:29:16 följande:

Ja det är äkta hår och kan färgas och lockas. Jag ska göra en bruduppsättning i morgon och till henne har jag köpt hår som är färdig slingat och ska locka det.Försök att hitta din färg eftersom att håret redan är infärgat så kan ju kvaliten bli sämre om du bleker igen....Clips on är ju kul att kunna ha ibland och går fort att sätta i men en riktig hårförlägning är ju ännu bättre, dyrare dock
  • tvåan i april

Finns kanske olika längder, mitt är 50cm. Håret kommer i en lång trens som du klipper så brett som ditt huvud och nacke är sen får du sy fast clippsen själv, jag köpte 8st stora clips och 4 små. Han i butiken tyckte jag skulle ta färre men nu i efterhand skulle jag nog velat ha fyra till av dom stora!
    Kanske det dyrare du hittade har clipsen fast från början? Det är inte svårt att sy fast dom, det finns färdiga hål i clipset.

Jag har ganska tjockt, kort hår och för mig räckte ett paket.

• tvåan i april

Bor du så att du kan åka till butiken och få hjälp med färg?

• AnetteGunnarsson

Men den clips on på www.fannyhair.se/ tror du det är något att ha?? :0)

Jag har tunt hår som ligger ner lite ner på axlarna.

Nej bor i Göteborg :/

tvåan i april skrev 2008-03-14 13:52:46 följande:

Finns kanske olika längder, mitt är 50cm. Håret kommer i en lång trens som du klipper så brett som ditt huvud och nacke är sen får du sy fast clippsen själv, jag köpte 8st stora clips och 4 små. Han i butiken tyckte jag skulle ta färre men nu i efterhand skulle jag nog velat ha fyra till av dom stora!Kanske det dyrare du hittade har clipsen fast från början? Det är inte svårt att sy fast dom, det finns färdiga hål i clipset.
    Jag har ganska tjockt, kort hår och för mig räckte ett paket.
  • tvåan i april

Ja det tror jag är bra, stort + att håret är från indien och att clipsen är fast redan!
    Kommer att räcka bra till dig, du kanske inte ens behöver sätta i allt eftersom att ditt hår inte är så tjockt.

• AnetteGunnarsson

Tack så mycket för svaren!!

Beställde alldeles nyss clips on i från fannyhair, brunt :0) Haha!
    Kunde ju inte hålla mig !!! :)

Så får se hur det blir.. kommer väl i slutet på nästa vecka!! :0)

tvåan i april skrev 2008-03-14 14:15:34 följande:

Ja det tror jag är bra, stort + att håret är från indien och att clipsen är fast redan!Kommer att räcka bra till dig, du kanske inte ens behöver sätta i allt eftersom att ditt hår inte är så tjockt.
  • tvåan i april

Spännande , man känner sig helt annorlunda med håret i! Lycka till!

Läste på din sida att ni ska få en liten till, grattis .

• tvåan i april

Har du fått långt hår nu?

• AnetteGunnarsson

Hehe. Jo det var jätte fint hår och precis i min hårdfärg med :) Men jag får inte riktigt till det, har bara testat två gånger än men det är ju jätte svårt innan man lärt sig såklart. Tänkte försöka senare så jag kan ha långt hår till helgen :)

Men jag har lite uppklippt eller itapper i mitt hår, skall man göra det även i löshåret då?

tvåan i april skrev 2008-04-01 22:17:16 följande:

Har du fått långt hår nu?
  • tvåan i april

Ja det kan vara fint att klippa in löshåret i etapper också men då måste clipsen hamna på samma ställe varje gång och det kanske är svårt....
    Ja brukar börja i nacken, sätter upp allt mitt hår utom sista passèn, toupperar i botten och föster clippsen där, sen tar jag nästa passè med hår och touperar i botten osv.....Du får prova flera gånger sen kommer du på hur du lättast får i det!

• deoderant

Jag tycker det är bättre att ha clip-on hår då kan man själv välja när man har lust till ett extra fint svall! Jag har testat många märken genom åren och de jag har fastnat för är ett äkta hår från SWEAHAIR. Alla hårstrån är lagda åt samma håll vilket gör det trasselfritt! Jag har lämnat in det hos frissan för att klippa in vissa delar så att det passar mitt uppklippta hår. Jag har tonat det en gång också och det blev toppenfint. Dessutom får man ett snyggt fodral att förvara det i! 

Svar på tråden Clips on eller hårförlängning???????? Hjälp mig snälla!!