Inlägg från: Bellaprincipessa |Visa alla inlägg
  • Bellaprincipessa

Någon som behövt sätta kateter? Är livrädd....

Hej,

jag är jätterädd för sprutor och funderar mkt på olika bedövningar. Fick i dag veta att man kanske måste sätta kateter om man tar epidralbedövning pga av att man kanske får svårt att kissa. Tillvägagångssättet känns minst sagt olustigt.... Någon som fått sätta sån och som kan säga några lugnande ord? Kan inte sova nu (har jobbig foglossning) , ligger bara och gråter och kan inte låta bli att föreställa mig outhärdlig smärta.

• Svar på tråden Någon som behövt sätta kateter? Är livrädd....
  • Bellaprincipessa

Verkar bara vara så knepigt med var den ska sitta.... det är ju liksom inte så stort där.... :( Gör det ont sen när de ska ta bort den?

• Bellaprincipessa

Så skönt att höra om era erfarenheter! Jag känner mig så rädd att jag inte förstår hur jag ska klara allt det här men vet ju att jag måste! Blir som en ond spiral också, när man får för mkt tid att tänka så här på natten....

• Bellaprincipessa

Tack för alla uppmuntrande svar! Så skönt att höra att det inte kommer att göra direkt ont. Har börjat bearbeta nu och det känns bättre. Tror som många av er skriver också att jag kommer att ha fullt upp med annat under förlossningen men då jag är sjukskriven nu (bara tre veckor kvar till bf! :) ) så har jag lite för mkt tid att tänka på...

Stor kram!

• Bellaprincipessa

Tusen tack för alla svar! Så värdefulla för mig! :) I och med att jag tycker att det hela är/verkar vara så jobbigt så betyder det väldigt mkt att få höra att det inte gör ont. Försöker fokusera alla de här tankarna ditåt.

• Bellaprincipessa

Tack för alla svar som fortsätter att komma in! Har varit på sådant här aurorasamtal nu också och det hela känns lättare.

• Bellaprincipessa

Hej!

Nu är lille William här, föddes 080403! Jag födde enbart med lustgas men var tvungen att få kateter så att moderkakan kunde komma ut. Det gick bra men var lite obehagligt. Tack för alla era inlägg, de hjälpte mig verkligen att bli tryggare!

Stor kram

Svar på tråden Någon som behövt sätta kateter? Är livrädd....