Skuldkänslor -långt!
Nu har inte jag läst de andra inläggen; men beskrivningen låter som min son, han har genomgått 3 utredningar sen han var 5 år, två EEG-sömntest som visade att han hade epilepsi (frånvaroattacker)
Han har haft epilepsin hela sitt liv och det upptäcktes då han var 8. Och då kunde han ha upp till 200 attacker per dygn och då kunde han "försvinna" varken se eller höra upp till 15 sek per anfall. Tänk vad mycket han missat i skolan. Vi har ju trott att han inte ville lyssna och att han bara struntade i oss. Tänk så mycket man skällt för att han inte "lyssnat" på vad man sagt :(
Han har alltid haft svårt med minnet, han kunde läxan men dagen efter i skolan mindes han inget, helt vanligt för honom...han visste aldrig vad som hänt i skolan eller vad han ätit.
Vi tror att detta delvis berott på att han blivit mobbad sen 6-års och då förträngt dagen. Han har såklart gett igen på mindre barn för det har han ju själv fått uthärda. Har aldrig riktigt kunnat leka med andra då han är omogen för sin ålder. Han sitter helst själv på sitt rum och leker intensivt. Han gör detta fortfarande, han är snart 11. Jag har trott ända sen han var 2 år att det var något speciellt med honom.
Nu äntligen har han kommit i rätt sorts skola och skolform som jobbar utifrån hans behov. Det har tagit oss 6 ½ år att komma dit och vi hoppas innerligt att det inte är försent..
Kontakta någon nu och var envisa och glöm inga detlajer, för de är viktiga..