• Hektor

Jättegrattis till en bra upplevelse och bra information =)  !

• Hektor

Tittade på barnmorskorna igår och usch jag blev så arg då de ställde sig o började käka apelsin i godan ro medan "mamman" låg inne o hade ont o problem med bebben =/

Känns så skönt att man ska snittas och att de inte kommer avvakta och fundera och låta en ligga och vänta på besked...

• Hektor
    ior74 skrev 2008-04-03 12:45:38 följande:
    Sthlmsjävlar: Fast barnmorskorna måste väl också få äta. De var ju ingen fara med barnet och mamman ville ju så gärna försöka att föda vaginalt. Jag tror att de avvaktade för att de liksom mamman hoppades att hon skulle slippa snitt igen. Men jag har ju valt planerat snitt den här gånen just för att slippa gå igenom det hon gjorde och sen ändå bli besviken när det blir snitt iallafall.

Såna där kollegor blev jag riktigt irriterad på då jag jobbade på sjukan,
    fruktpaus och sen stå och fundera/diskutera sins emellan
    Mamman var ju helt slut, orkade inte ens prata så jag tycker det skulle gått snabbare,
    barnet hade kunnat dimpa i kurvan ganska rejält helt plötsligt och då blir det farligt

Tråkigt att du kände dig besviken...

• Hektor
    hjärta skrev 2008-04-03 16:14:55 följande:
    Ska träffa snittläkaren imorgon, hoppas att allt är klart sen och att det "bara" är ett datum att vänta på :) Sthlmsjävlar: Såg tv-programmet barnmorskorna och apelsinätandet gjorde mig också tooooooookig! Jag vet att personalen måste få ha rast, men det kändes så olägligt! Huga, blir verkligen mer säker på att snitt är mitt enda alternativ när jag ser det programmet, fast dom bara visar de bra och minst komplicerade förlossningarna. Maddes (hon som fick snitt i programmet)snitt verkade super!Kalla mig tokig, men jag längtar till mitt :)
    Jag längtar oerhört

Brukar titta på tv4 fakta, riskförlossningar, riktigt otäckt men i nästan ALLA fall så blir det snitt där och man får verkligen se i detalj hur det går till och för varje snitt man sett desto lugnare blir jag

Man blir knappast lugn av att se vaginala förlossningar där det skriks som stuckna grisar :P
  • Hektor
    Sthlmsjävlar skrev 2008-04-03 16:16:44 följande:
    Jag längtar oerhörtBrukar titta på tv4 fakta, riskförlossningar, riktigt otäckt men i nästan ALLA fall så blir det snitt där och man får verkligen se i detalj hur det går till och för varje snitt man sett desto lugnare blir jagMan blir knappast lugn av att se vaginala förlossningar där det skriks som stuckna grisar :P

En snabb fruktrast är de självklart värda men inte just DÅ i detta läge!
    Oavsett att de sa att barnet mådde bra, det hade kunnat vända på bara några minuter och då hade det blivit ett ur akut snitt =/

Lite mer action och go vill jag ha även om de är med om detta dagligen!
    Ingen förlossning är ju den andra lik

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.