• beadis

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Nu måste jag bara spy lite galla...
    Jag känner mig så jävla överkörd av den jävla sjukvården i denna stad. Ni som har följt mig under dessa veckor...vet att jag kämpar hårt för att få mitt snitt, det sista som har hänt är att jag skulle få tid till en psykiatriker för att genom den vägen öppna ögonen på dessa jävla läkare som bestämmer, remissen skickades för 2,5v sedan, remissen hade skickats tillbaka till läkaren för att jag tillhör inte deras "avdelning" o de kommer inte att ta emot mig..o psykologerna på mitt mvc har jättemkt köer för att få tid hos de, så nu ger jag upp, jag orkar inte gråta mer, jag gör ju fan inget mer än gråter hela tiden...bröt ihop hos min bm idag för tredje gången, men hon kan inget mer göra. Läkarna har bestämmt sig, jag kommer inte att få ngt snitt...jag vill bara dö................

• beadis

Fru U skrev 2008-04-09 12:53:56 följande:

snarttrebarnsmamma, fy fan säger jag bara, som de behandlar dig. Kan du inte söka dig till ett annat sjukhus? Jag menar även om det blir att resa en bit så kanske du kan få din positiva födselKan inte patientnämnden hjälpa dig? Förstår din frustration
    jag orkar inte mer....jag är helt slut, har gråtit sen jag kom hem...jag ger upp
  • beadis

de bryr sig verkligen inte om en gravid tvåbarnsmor som är FÖRÄLDRALEDIG o ska orka ta hand om sina två små barn, som det är just nu orkar jag inte mer..min man kommer att få stanna hemma o ta hand om de.
    jag orkar ju fan inte ens åka o hämta min äldsta son (6år) på dagis idag...så min bästa vän får åka o hämta honom...gläds inte ngt åt detta bebis i magen...hade jag vetat att det skulle bli så här, skulle ALDRIG; ALDRIG någonsin blivit gravid igen!

• beadis
    siamusen skrev 2008-04-09 13:36:07 följande:
    Ärligt, ring psykakuten och prata med en lâkare där. Förklara hur jävla daligt du mar sa kanske de kan hjâlpa dig.
    men en remiss var redan skickad dit o de avböjde för att mina problem tillhör inte deras område, det var mer kvinnovård eller vad det nu heter..jag är SÅÅÅÅÅÅÅ trött på Borås sjukhus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!har inget förtroende för de
  • beadis
    snuttP skrev 2008-04-09 13:38:42 följande:
    Ring direkt och få hjälp. Så här ska du INTE behöva ha det!!!
    men vad kan de göra, inget alls, det är ju ändå de där jävla läkarna på förlossningen som bestämmer om jag får snitt eller ej...jag har redan förstått för länge sedan att de skiter i mitt psykiska välmående...jag har frågat hur bra är det egentligen får en gravid kvinna o må såhär, bebisen måste ju bli stressat...men det hjälper inte, JAG FÅR INTE MITT SNITT, spelar ingen roll om jag läggs in på psyket eller vad
  • beadis
    siamusen skrev 2008-04-09 13:48:31 följande:
    Ring ett annat sjukhus och förklara din situation. De kanske kan hjälpa?
    jag orkar inte...jag skulle inte få fram ett vettigt argument
  • beadis
    Tessulago skrev 2008-04-09 13:52:56 följande:
    tycker att du ska (när du orkar, eller om ngn annan kan) ringa till Östra i GBG...här är dom supertrevliga och verkligen lyssnar..värt att ge det ett försök iaf...din BM kanske kan remittera dig till Aurora-BM här...*kramar*
    går redan hos aurora-bm här o det hjälper inget, hon vill bara att vi ska älta i förra förlossningen o det hjälper mig inget i denna situation...andra sjukhus börjar bli det sista alternativet, som det ser ut nu...
  • beadis
    Hopp78 skrev 2008-04-09 14:51:25 följande:
    snart3barnsmamma:Vad tråkigt att höra att du inte får ditt snitt. Här där jag bor sa min BM att dom aldrig kan tvinga ngn till att föda vaginalt. Och jag kommer att få mitt snitt. Men det beror nog på vart man bor, verkar ju som så iaf. Tråkigt tycker jag att personalen inom sjukvården inte lyssnar på sina patienter som dom ska göra.Hoppas du hittar orken och styrkan att driva detta vidare!*kramar*
    Tack för stödet...ja jag tycker att de borde se mer till den psykiska biten, inte bara det fysiska hela tiden...jag vet att jag kommer att få fullständig panik när jag väl ligger där..faaannn, det räcker att jag bara tänker på det så kommer tårarna igen...
  • beadis
    Tessulago skrev 2008-04-09 15:44:21 följande:
    jag har sluppit gå till aurora här på östra..det räckte med att min läkare på mvc nu ska skicka papper på att jag ska ha snitt..å så behöver jag inte ens träffa läkaren på östra utan får en tid hem i brevlådan...
    oh,,,det lät väldigt enkelt o skönt o slippa tjata sig till ett..
  • beadis
    Tessulago skrev 2008-04-09 15:50:32 följande:
    ja det kan jag lova..men jag börjar bli lite smått stressad..vill ha tiden i handen så jag är säker..Men kan du inte kolla med din mvc-läkare...om han/hon kan skicka remiss om snittid till östra? eller om du på ngt sätt kontaktar ngn annan läkare??
    nya remisser skickar de inte, varken min mvc bm eller läkare...de har ju redan gjort det här i Borås är deras ursäkt.
    Jag får helt enkelt bita i det sura äpplet o föda, FAAANNN om det nu skulle hända ngt med mitt barn under förlossningen då kommer jag strimmla de där läkarna...för min del handlar det inte så mkt om smärtan utan jag är rädd för att det händer barnet ngt, för min yngsta drabbades ju av hotande fosterasfyxi o fastnade, det blev ju sugklocka o han vägde 5300g. Sugklocka är ngt jag FASAR för, det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.