• beadis

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Rapunzella skrev 2008-03-09 10:22:53 följande:
    Åh, såg ju ditt svar nu! Ja, jag jobbar som sjuksköterska och blev själv (akut)snittad för ett par år sedan. Ett supersätt att föda barn på, i alla fall för mig. Jag mådde jättebra efteråt och ser tillbaka på det hela som en jättebra upplevelse. Hoppas att ni andra får liknande erfarenheter!
    ja man kan ju för det första hoppas att man får ett snitt beviljat...verkligen inte så lätt, har jag erfarit
  • beadis
    millisis skrev 2008-03-09 10:29:09 följande:
    Hej!Någon som vet?Fick göra ett planerat snitt med min son som låg med säte, skulle gärna göra det igen pga att jag är livrädd för en förlossning och för att ja tyckte det funkka så bra. Någon som vet om man har någon rätt till det? Barnmorskan vill att ja ska fundera på det ett tag till, är i v 31 nu, och så skulle vi ta upp frågan igen, men det känns som det börjar närma sig nu och att det är lite tid kvar för att få genom det. Hoppas någon har ett svar.. Kram C
    tyvärr så har du inte rätt till det, som läget är just nu i detta landet...
  • beadis
    pokonis skrev 2008-03-09 10:30:45 följande:
    Jag VILL snitta....Men har fattat att man inte får välja!Får man alltså det?Om man har rätt argument eller?Hjälp mig..
    har man inte medicinska skäl till det, får man oftast kämpa för det...jag kommer förmodligen INTE få det även om jag har en HEMSK förlossning bakom mig...barnet vägde 5300g o fick hotande fosterasfyxi, ändå tycker min ö-läkare att jag inte ska ha det..
  • beadis
    millisis skrev 2008-03-09 10:34:13 följande:
    Det är otroligt tråkigt, man vill ju trots allt ha en förlossning som man själv är nöjd med. Trodde att man kunde tjata till sig det...C
    tjata kan du försöka med...det är SÅÅÅÅÅ olika var man bor i landet, hur svårt det är att få igenom det..
  • beadis