snuttP skrev 2008-03-09 13:56:18 följande:
Jag sa bla så här att jag VÄGRA föda vaginalt. Kommer det komma igång så vet jag inte vad jag tar mig till, jag fixar inte det. Läkaren sa till mig att ja jag kan ju inte tvinga dig om du vägrar.Så vi gjorde en deal. Jag fick snitt ganska så sent och fall det skulle komma igång så skulle jag försöka men med snittberedskap. Så när jag sa stopp så va det stopp! Kunde även säga stopp dirket när jag kom in.Jag va HELT säker på att det inte skulle komma igång innan. Fråga mig inte varför men det va jag. Så därför så va jag inte orolig över att behöva försöka.Kan du inte vända dig till nåt annat sjukhus? Vet inte hur långt det är till andra sjukhus i ditt område, men bara ett tips. =)
Tack för ditt svar!
Försökte verkligen göra allt, inklusive vägra när jag var där i torsdags, men det hjälpte inte. Hon liksom lyssnade inte på vad jag sa. Hon pratade bara om sin j*la igångsättning. Jag grät i 2tim helt hysteriskt, men fick ingen sympati från henne.
Jo, vi har ju ett antal sjukhus i närheten, tex alla Göteborgs sjukhus, Varberg (som för övrigt ska vara mer lätta att få igenom snitt på) Halmstad ligger ganska nära, NÄL osv, men enligt min bm har det kommit ngn ny regel om att man inte får söka sig till andra landsting...alla jag har pratat med här på fl, säger att det inte kan stämma...får ta o prata med bm igen nu på tisdag.