Inlägg från: hjärta |Visa alla inlägg
  • hjärta

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

affis: Grattis grattis! Så skönt att det går så bra! Hur mådde sonen när han kom ut precis? Andningsproblem?
    Det är det jag själv fasar för att andningen blir problematisk. Såg på barnmorskorna nu sist och då såg babyn som kom ut med snitt så "seg" ut. Men det är väl det där med adrenalinet och att vatten inte pressas ur lungorna som vid en vaginal förlossning. Fast å andra sidan finns ju hjälp där DIREKT :)
    Jag SKA ha snitt, men jag är nojjig just för andningen.

• hjärta

Tjohooo, idag ringde snittläkaren och jag har en tid imorgon för att FÅ datumet!Kort varsel och helt galet! Hoppas jag inte missuppfattade henne och att hon sänder det med posten sen, men det tror jag inte. Hon sa bara att om jag ännu vill ha snitt så kan jag komma imorgon så diskuterar vi datumet. Jippie!

• hjärta

Tack, söta Ni!
    Varit hos läkaren och snitt är BOKAT men kunde ej få exakt datum för snittet idag pga datastrul, men det kommer med posten :) 7 dagar innan BF sa hon att det senast blir. Ska snittas på SÖS. Sådan HÄRLIG valborgs-present! Tack alla ni!

• hjärta

Smuliz: Grattis till datum! Det är ju SNART :)

• hjärta

Grattis Tuzza! Så skönt för dig!
    Jag väntar ivrigt på posten varje dag, men jag vet att det inte är hög prio att skicka ut snittdatum, men det kan ju ske små mirakel ;)

• hjärta

Visst är det tokigt att det är så olika mellan län och mellan läkare på sjukhus också! Inte bra då lika vård skall ges, men vi människor är subjektiva, även i vår yrkesutövning så de egna åsikterna färgar. Hårt med sant. Men så skönt att de flesta verkar få sina snitt :)

• hjärta

Ja, Cameron är nog mamma igen nu, myspys! Hoppas allt gick fint!
    Och grattisgrattis Aljas.

• hjärta

Fick mitt snittdatum med posten idag!
    11/7 kommer min lilla flicka, på sös.
    I v 39+1, håll tummarna att hon stannar så länge! Är lite jobbigt att det bara är 6 dagar innan BF, men annars får jag ju åka in och så gör de "akutsnitt". Känns ju lite onödigt att de ska vänta så länge. Snittläkaren sa själv att bebisen i v 37 är färdig...men men, bara det går bra så spelar det ju ingen roll nr det blir :)

• hjärta

Åh så skönt att det går så bra för alla!
    Längtar så efter att min Lilla ska komma, det är dock hela 8 veckor kvar precis idag, så jag får längta ett bra tag till ;)

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.