Inlägg från: hjärta |Visa alla inlägg
  • hjärta

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

mosterjosie: skönt att höra från nån ute på "fältet" :) Har oroat mig för att bedövningen ska ta för högt och att jag ska få andningsproblem, men det är nog lugnt :)

• hjärta

Ska träffa snittläkaren imorgon, hoppas att allt är klart sen och att det "bara" är ett datum att vänta på :)

Sthlmsjävlar: Såg tv-programmet barnmorskorna och apelsinätandet gjorde mig också tooooooookig! Jag vet att personalen måste få ha rast, men det kändes så olägligt!
    Huga, blir verkligen mer säker på att snitt är mitt enda alternativ när jag ser det programmet, fast dom bara visar de bra och minst komplicerade förlossningarna. Maddes (hon som fick snitt i programmet)snitt verkade super!Kalla mig tokig, men jag längtar till mitt :)

• hjärta

Gällande snitt framställs bara "faror"(inte god statistik) för att snitt kostar mer för samhället, sedan är det makt som styr och vi kvinnor är lågprioriterade. Tragisk fakta 2008. Hade män fött barn hade det funnits ett BB vid varje staoil-mack. Trust me. Snitt hade också varit ett självklart alternativ. Sedan hade bättre smärtlindrings alternativ funnits då forskningen satsats mer på. Ja, jag är en bitterfitta. Men det är inte konstigt. Jag hade kanske valt att föda vaginalt om jag VETAT att jag skulle få fullt övervak, men det VET jag att jag inte skulle få. Riskerna är för stora vid en vaginal förlossning. Och jag VILL ha min bebis, levande! Och det är banne mig INTE för mycket begärt. Som tur är finns det kvinnor som stöttar varandra och respekterar varandras beslut. Tack för det, brudar!
    Kram på er!
    Ps. jag var såååå tvungen att få ur mig lite frustration.

• hjärta

Frustration på att ständigt försvara mitt beslut att göra snitt.

• hjärta

Träffade snittläkaren igår, och hon gav mig sitt ord på att det blir snitt, men bara OM jag fortfarande vill det om 4 veckor!!!! Så jag ska dit igen då. Åh, sååå onödigt! Men hon menar att jag är så "kort" gången, "bara" v 26 och då kan man "naturligt" få lust att föda vaginalt, pga en "mognadsprocess" JESUS!!! Sen tyckte hon att aurorasamtal var onödigt för att jag var säker på min sak. Men men nu har jag hennes ord så det känns bra, men då ska jag dit igen i v 30 och sen tar beslutet typ 2v så i v 32 först har jag det svart på vitt. Onödigt orosmoment!

• hjärta

Just ja, sen är det SJUKT: Läkaren lovade att vi skulle få extra koll(de sätter in extra resurser) om jag valde att föda vaginalt och att akutsnitt skulle ske tidigare än de brukar göra. Det är ju helt galet, då tar det alltså bättre hand om någon som vill ha snitt för att den ska föda vaginalt. Och om de kan säga att de sätter in extra resurser, innebär ju det att de inte har FULL resursstyrka vid en "vanlig" vaginalförlossning. Sjukvården och speciellt förlossningsvården oroar mig så! Detta fick mig bara att bli ÄNNU säkrare på min sak, snitt är den enda för mig.

• hjärta

Grattis, PRECIS så sjukvården ska fungera :)

• hjärta

Har ni hört nån som fått blodpropp efter planerat snitt? Snittläkaren jag träffade fick det att låta som att det var vanligt, det betvivlar jag dock!

• hjärta

Snarttrebarnsmamma: Ring till växeln och be att få bli kopplad till sjukhusledningen och ta upp ditt problem med dem.
    Be även en annan läkare ta sig an ditt "fall". Går ej detta, ta då med man och bästa vännen och gå till sjukhuset alla tre och säg att du inte lämnar sjukhuset innan du fått ett beviljat snitt, ibland är alla medel tillåtna och din man och vän kan förklara dina känslor! Du har RÄTT till snitt! Låt sjukhusets dåliga bemötande ge dig extra tändvätska och säg att snitt är ditt ENDA alternativ! Vägra att lämna sjukhuset innan du fått snittet beviljat svart på vitt! Datumet får du vänta på men att de skriver att du ska få det! Min läkare sa att SÖS ALDRIG nekar någon, dock måste vissa gå på aurorasamtal. Stå på dig och hämnvisa till SÖS plicy och att svensk sjukvård skall vara så lika det går för ALLA!!! Lycka till-kram

• hjärta

Tyrasföräldrar: Nu vill inte jag verka otrevlig på något vis, men jag förstår inte vad du gör i denna tråd? Skulle önska att du istället "vetilerar" dig någon annanstans.
    Här ska det STÖTTAS och inte FÖRSVARAS. Och sen all cred till TS! Denna tråd har varit en stor styrkeinsamlare för mig och jag gissar på att många andra som använder tråden känner detsamma. Så snälla låt tråden förbli som den varit innan "läkar-snacket" drog igång.
    Ha en fin dag!

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.