• Jaylin

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Vad konstigt att de inte vill visa könet på vissa ställen. Det är väl upp till föräldraran att avgöra tycker jag och man gör det ju knappast för att man vill göra abort om det är "fel" kön!!
    Vi tittade på vanligt rutin-ul i v. 19 (kille). Vi ska tillbaka på tillväxt-ul i v. 32 och då vill jag titta igen "för säkerhets skull" - det är ju lite kul att köpa killgrejer och inte allt i beige, vitt och gult typ...
    Jag gillar typiskt tjej- och killkläder

• Jaylin

Grattis Stockholmsjävlar!!!! Gud så söt han är!!!
    Åh vad jag längtar efter att dessa 2 månader ska vara över så att jag åxå får snusa på min bebbe...

• Jaylin

hmmm... det vore ju intressant med någon sorts statistik här i tråden om var man bor/sjukhus och om man fått snitt eller inte och i så fall varför.

Jag ska snittas på DS i Stockholm och tycker inte att det var så svårt att få snitt beviljat. Jag gick på 2 s.k. Aurorasamtl och 1 samtal med läkare där de direkt bokade snittiden.

• Jaylin

Sthlmsjävlar:

men ååååå! Hur lyckas man ha en sådan platt och snygg mage efter 11 dagar????!!! AAAvvvis

Jag vill ha fettsugning i samband med snitt... Närå - jag skojar förstås!

Jättefint ärr - skönt att se att det läker så bra.

• Jaylin

Sthlmsjävlar,

ja man får väl hoppas att magen plattar till sig... Det gick rätt snabbt med min dotter för 6 år sedan - men då vägde jag 10 kilo mindre än jag gör idag (innan grav. då). Fast jag har bara gått upp 6 kilo hittills så jag hoppas att det inte blir sååå mycket att göra sig av med - dessutom har du ju rätt i att amning och barnvagnspromenader gör mycket.

Åh vad avis jag blir på er som snart ska få era bebisar (och ni som fått)! Jag längtar så!

• Jaylin

Grattis Hjärtat!

Jag fick mitt snittdatum i v. 28.

• Jaylin

Pumpkinpie,

de "förhörde" inte mig men de frågade mig om jag visste att det ju faktiskt är en bukoperation som kan medföra kómplikationer. De frågade också om jag inte var rädd för kejsarsnitt.

• Jaylin

Varför sätter de inte in katetern EFTER spinalbedövningen?

• Jaylin

Lycka till med snittet!!!

Vad spännande med alla bebisar som börjar komma nu
    Gud vad jag längtar! Det är inte så långt kvar för mig nu, men känns ändå som en evighet till inskrivningen den 26 juni och snitt den 30/6. Midsommar och allt emellan...

• Jaylin

Alltså... jag läste på en kejsarsnittsida på Kanalen.org att man vid kejsarsnitt "skär loss urinblåsan och för den åt sidan"... Va?! Varför i hela friden skulle urinblåsan skäras loss? Det låter läskigt. Vet någon något om detta ?

• Jaylin

Lycka till Tootsan!!! Det kommer att gå jättebra! Det går ju inte såååå snabbt att det blir jätteakutsnitt utan du kommer säkert att få det så lugnt och bra som möjligt.

Vilken fantastisk födelsedagspresent!!!!! GRATTIS!!!!!

Hmm... ingen som hört något om det där att de skär loss urinblåsan vid kejsarsnitt? Låter skumt tycker jag!

• Jaylin

Grattis SmuliZ!!!!! Vad skönt att allt gick bra för er!

Wozzgirl: jag är precis som du. Ända sedan min dotter föddes 2002 har jag varit helt på det klara med att kejsarsnitt är det enda som kommer på fråga om jag skulle bli gravid igen. Ändå så blir jag mer och mer nervös! Men det hör väl till?!

• Jaylin

28 dagar kvar tills jag ska snittas! Nu börjar det bli riktigt pirrigt! Denna månad blir jag mamma till en liten pojke!!!

Såg att ni skrivit om inskrivning. Här på DS i Stockholm ska man vara mellan 8.30-15.00! Verkar ta rätt lång tid.

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.