• Jaylin

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Då hoppar jag in igen! Bra initiativ!!!! Hoppas vi får vara ifred nu.

Min BM på Aurora ringde idag och bokade om vårt nästa möte till den 8/4. Det ska bli spännande men jag känner att jag verkligen vill ha svart på vitt att jag får kejsarsnitt.

• Jaylin

Hej på er!
    Jag ska tillbaka till Aurora den 8/4 för att prata mer om och börja planera bebisens ankomst. Jag har ju redan blivit beviljad snitt, men hon sa att hon gärna vill försöka övertala mig att prova en vanlig förlossning som när som helst kan avbrytas för ett snitt.
    Jag var hos min bm igår och hon sa att hon kan följa med mig till Aurora! Gud vad snällt!
    Jag tog upp det här med henne om att testa en förlossning som kan av slutas med snitt - det känns ju inte så kul med akutsnitt och om det dessutom finns riktiga akuta fall "före" mig så kanske jag missar att få snitt. Då sa min BM att det inte kan hända då ett snitt går väldigt fort. Worst case vore att man får vänta en halvtimme.
    Jag vill inte föda vaginalt och är inte inne på att testa detta, men det känns skönt att veta iaf.

Jag hoppas så att jag får datum och mer handfast information den 8/4. Men det kanske är för tidigt att få snittdatum i april när man har bf 7/7?

• Jaylin

Mrs Mia,

jag vill ha kejsarsnitt pga förlossningsrädsla, hade en mardrömsförlossning med mitt barn som nu är 6 år. Jag kan ju säga att tiden inte har läkt alla sår...

Jag vet inte om det går hem att säga att man inte vill skada sitt underliv. Visst skadar man sitt underliv, men det läker relativt snabbt. Undrar om inte det kan ses som lite "posh"?
    Nu menar jag inte att jag tycker att det är en dum orsak, jag tyckte att mitt underliv var superäckligt i en evighet efteråt (man kände sig ju som ett påkört rådjur där nere...) men jag tror inte det går hem som argument hos bm.

Vad har ni andra för erfarenheter?

När jag träffar Aurora igen tänker jag visserligen lyssna på vad de säger men vara benhård på att en vaginal förlossning ej kommer på fråga.

När man ser förlossningar på tv så tycker jag att det ser så hemskt ut, jag ser inget positivt, fantastiskt eller magiskt i det. Bara smärta och äckliga bilder.
    Helt ärligt - och detta låter säkert dumt - vill jag inte heller att min man ska se mig som en fet, skrikande, röd och blodig valross.

• Jaylin

Såg ni på Barnmorskorna igår?
    Efter det har jag absolut inga som helst tivel på snitt... Här ska minsann ingen bm lyckas övertala mig!!!!!

Ain´t gonna happen!!!

Min bm ska ju följa med till Aurora nästa gång. Undrar om det är bra eller inte....?

• Jaylin

Grattis Maopa!!

Jag ska ha mitt nästa samtal på Aurora nästa vecka och vet att de kommer att försöka överatala mig att "ta revansch" på min förra förlossning. Men jag är rå-bestämd att jag vill ha snitt och inget annat. Jag tänker inte ens överväga att besöka förlossningen etc.

Jag hoppas på att få tid hos läkaren nu så man får snittdatum etc.

Tack för alla bra länkar!

• Jaylin

Jag börjar bli lite orolig för mitt Aurorasamtal nästa vecka. Min BM ska ju följa med vilket är fantastiskt, bara inte båda två känner att de ska övertyga mig till varje pris...

Jag känner mig mer och mer säker på snitt ju närmre bf jag kommer. Eller - jag har hela tiden, sedan min dotters förlossning 2002 varit säker på att jag SKA snittas om jag blir gravid igen. Men jag blir mer och mer rädd för risken att eventuellt tvingas till en vaginal förlossning.

Men de har ju redan lovat mig snitt...

Hur nära bf får man sitt snittdatum egentligen?

• Jaylin

Jaha... det är ju rätt sent ändå? Fast man får väl räkna med snitt ca 1 vecka innan bf?

Vilket sjukhus snittades du på?

• Jaylin

Ior, vilket sjukhus hör du till?
    Är det några här inne som ska snittas på DS och kan berätta hur lång tid innan man brukar få sitt snittdatum? Jag vill veta så snart som möjligt (är i v. 27 nu).

• Jaylin

Risker finns det med allt. Det finns risker med snitt och med vaginal förlossning. Sverige är väl ett av de länder som har lägst dödsfall i samband med födslar.
    Jag litar stenhårt på sjukvården och tror aldrig att de skulle snitta kvinnor om det inte var absolut säkert.
    Sen KAN ju saker gå fel iaf, men det gör det som sagt vid vaginala förlossningar också.

Fram för fria snitt!!!

För mig finns det ingen värre mardröm än att tvingas föda vaginalt. Jag tror att jag skulle bli totalt hysterisk och hoppa från en bro eller något.

• Jaylin

Cameron:; det var jag

Vad bra, jag ska ju dit på tisdag och då ska jag kräva tid hos läkare. Det gäller väl att vara benhård antar jag... Hua, är nervös! Jag är i v. 27 nu.

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.