Mrs Mia,
jag vill ha kejsarsnitt pga förlossningsrädsla, hade en mardrömsförlossning med mitt barn som nu är 6 år. Jag kan ju säga att tiden inte har läkt alla sår...
Jag vet inte om det går hem att säga att man inte vill skada sitt underliv. Visst skadar man sitt underliv, men det läker relativt snabbt. Undrar om inte det kan ses som lite "posh"?
Nu menar jag inte att jag tycker att det är en dum orsak, jag tyckte att mitt underliv var superäckligt i en evighet efteråt (man kände sig ju som ett påkört rådjur där nere...) men jag tror inte det går hem som argument hos bm.
Vad har ni andra för erfarenheter?
När jag träffar Aurora igen tänker jag visserligen lyssna på vad de säger men vara benhård på att en vaginal förlossning ej kommer på fråga.
När man ser förlossningar på tv så tycker jag att det ser så hemskt ut, jag ser inget positivt, fantastiskt eller magiskt i det. Bara smärta och äckliga bilder.
Helt ärligt - och detta låter säkert dumt - vill jag inte heller att min man ska se mig som en fet, skrikande, röd och blodig valross.