Inlägg från: Magiska under |Visa alla inlägg
  • Magiska under

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Jaylin skrev 2008-05-15 12:51:52 följande:
    Varför sätter de inte in katetern EFTER spinalbedövningen?
    I Linköping (där jag snittades sist) sattes den före bedövningen. Frågade om de kunde sätta den efter men ICKE !! Hoppas på att det är annorlunda i Varberg.
    ***Tindra 060915***Lillebror BF 080711***
  • Magiska under
    Smuliz skrev 2008-05-18 20:31:20 följande:
    Jaha då är det bara 2 dagar kvar då, innan våran lilla 2a kommer :-SKänns väldigt pirrigt. Försöker komma på vad som är mest nervöst. Och det är nog spinalen faktist. Trots att alla läkare å BM har förklarat att det inte kan hända nåt, så säjer ju alla "vanligt" folk "NÄ ska du göra den, vågar du det, tänk om dom sticker fel och du blir förlamad för alltid". Men ja försöker pressa bort den tanken.Sen är det ju förstås skrämmande om det skulle bli/vara nåt "fel" på bebisen. Men det är oxå en tanke ja skjuter undan när den bubblar upp.Vi ska på inskrivning imorn, får väl mera info då.Va hade ni för tankar och funderingar dagarna precis innan? Och va ni också väldigt lätt-gråtna för typ ingenting?! Har inte ja vart på hela graviditeten men sista 3 dagarna nu har ja bölat för INGET Wish me luck!!
    Å vad kul!! LYCKA TILL !! Det kommer gå jätte bra !!
  • Magiska under

Tjohooo!! Fick mitt snitt beviljat i Varberg idag!! Inskrivning den 4/7 och snitt 5/7, på en lördag. Är sååå lättad och glad!! Gud vad jag längtar nu.

Smuliz: Lycka till

• Magiska under
    pumpkinpie skrev 2008-05-20 20:47:58 följande:
    Magiska under skrev 2008-05-20 20:34:29 följande: Grattis, roligt att höra! Varberg verkar vara det förlovade länet för alla som behöver snitt
    Tack tack !! Vet inte om det är lättare än på andra ställen... Har fått gå genom flera läkarbesök och auroramöten....
  • Magiska under
    Minoria skrev 2008-05-20 23:32:29 följande:
    Grattis till snittet :) Jag ska själv snittas i Varberg om en vecka.. den 28 maj... dagarna går så otroligt fort nu
    Tack !! Å Grattis själv! På min födelsedag !! Du måste berätta hur det gick sen. Vilken läkare ska snitta dig? Vet du hur lång tid inskrivningen tar?
    ***Tindra 060915***Lillebror kommer 080705***
  • Magiska under
    Minoria skrev 2008-05-23 08:15:24 följande:
    Tänkte bara uppdatera lite... väntar på att åka in till bb.. vattnet har gått och det skulle inte hända ju... har ju planerat snitt på onsdag... så det är mer än 2 veckor före bf .. så nu blir det akutsnitt, inte alls vad jag önskar.. Men men.. håll tummarna för mig idag! Min födelsedag till råga på allt.... hmm saker och ting blir visst sällan som man tror, men snacka om bästa födelsedagspresenten
    Å grattis!! Lycka till idag
  • Magiska under

STORT GRATTIS SMULIZ !!

• Magiska under
    jenny b skrev 2008-05-28 18:24:57 följande:
    en liten fråga, har tid för mitt tredje snitt den 12 juni på csk kristianstad...nu är det så att jag lider fruktansvärt av grymma förvärkar & att min magmuskler delat sig så pass mycket så jag har konstant ont & klarar inte av något....kan stå upp i kanske 10 minuter innan jag blir svimfärdig av smärta...min BM har rekommenderat mig att försöka stå ut över helgen, sedan ta mig in till förlossningen på måndag för att försöka få en tidigare snittid...min fråga är nu, är detta genomförbart eller de kommer bara att lägga in mig på observation & sedan skicka hem mig med en klapp på axlen?har bf emellan 14-22 juni, de velar fram & tillbaka för på vissa UL är bebisen stor, på ett annat mindre... men sista tiden har hon varit stor...hjälp mig....
    Tror inte att det är några problem att få snittet tidigare om du har sådana besvär... Åk till förlossningen!! Det hade jag gjort.
  • Magiska under
    seppo skrev 2008-05-29 14:57:08 följande:
    är sååå glad, de ringde nyss från varbergs förlossning och gav mig direkt en tid hos beslutande läkare nu på måndag. Tidigare på telefonhar de sagt att man absolut måste gå via aurora så jag blev så glad när läkaren själv sagt att han inte tyckte det behövdes. Den som ringde sa att denne Anders var väldigt sympatisk och förstående... :)Nu känner jag mig såå pirrig och glad, hoppas det ska gå igenom!!Men jag vill ju såklart gärna hellre få igenom det i gbg därjag bor så jag väntar på kallelse dit med.ÄNTLIGEN BÖRJAR DET ÅTMINSTONE HÄNDA NÅT!!!!bf 9/8
    Det är han jag varit hos... Han verkar alltid börja med ett möte. Sen får man (jag & 2 till jag känner iaf) träffa aurora ett par ggr för att sedan träffa honom igen...  Hoppas att du slipper gå genom aurora.. Så jobbigt att behöva åka ner till varberg flera gånger ju. Lycka till.
  • Magiska under
    seppo skrev 2008-05-30 20:40:51 följande:
    Svar på #1490är bara lite nyfiken, men vad sa du till honom? vad går hem liksom:) ??vad säger de om medbestämmanderätten tex?
    Var frågan till mig?

Vet inte vad han säger om medbestämanderätten osv. Men han har sagt till en vän att han inte lägger ngn prestige i att övertala ngn till att föda vaginalt om man absolut inte vill. Hans mål är att mamman & barnet ska må bra. Han sa till mig att det inte alltid behöver finnas fysiska skäl till ks utan att det även kan finnas  psykiska. Första gången jag var där tyckte jag han var lite elak.. Andra gången var han trevlig. !! Tror han vill testa och se hur allvarlig man är... När ska du dit?
    ***Tindra 060915***Lillebror kommer 080704***
  • Magiska under

Idag ringde jag föresten till varberg och frågade om det verkligen stämde att jag skulle snittas på en lördag. Det gjorde det inte... Jag var inbokad på fredagen. Så det blir den 4:e Juli ist

• Magiska under

Tootans: Stort Grattis !!

Seppo: Lycka till på måndag

• Magiska under
    Tuzza skrev 2008-06-01 20:12:02 följande:
    Det är synd att man inte orkar hur mkt som helst..anars skulle be att få träffa läkaren en gång till...Men ens krafter tynar ju så småningom..Inskrivning imorrn. Spännande! Undrar just hur lång tid den kan ta...Ngn som vet? Har haft lite förvärkar de senaste dagarna...men jag hoppas ändå att liten ska hålla sig t tisdag!
    Å vad kul !! I Varberg tar inskrivningen ca 4 timmar.
  • Magiska under
    seppo skrev 2008-06-03 09:55:06 följande:
    Lycka till Tuzza!!!!jag fick snittdatum vid mitt läkarbesök igår!!!!! Mindre än 2 mån kvar. Känns sååå skönt, nu ska jag verkligen njuta av graviditeten.
    STORT GRATTIS

Tuzza: Lycka till
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.