Inlägg från: Magiska under |Visa alla inlägg
  • Magiska under

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hejsan!

Mysig tråd !! Jag håller just nu på att kämpa mig till ett snitt. Tindra föddes med planerat snitt i Linköping sept-06 pga förlossningsrädsla.

Väntar nu lillebror bf 11/7 och försöker få ett snitt i Varberg. Har varit hos läkaren 1 gång som var lite halv elak och sedan hos 2 olika aurora barnmorskor. Nu väntar jag på tid hos läkaren igen...

Min barnmorska trodde inte att det skulle vara några problem för mig att få snitt men det verkar svårt tycker jag. Jag vet inte vad jag ska göra om de säger nej.

Någon här som blivit nekad i Varberg? Det är ju känt för att vara lättare att få beviljat där...

***Tindra 060915***Lillebror BF 080711***
  • Magiska under
    seppo skrev 2008-05-08 20:56:33 följande:
    Svar på #1334jag är också inne på varberg som reserv ifall inte östra i gbg godkänner min önskan. Är det en läkare i varberg som var knäpp eller? vad hette den isåfall? min bm har skickat remiss dit så jag väntar på respons därifrån...jag ska också tas upp på en snittkonferens på östra den 15/5, hoppas det går bra. är sååå nervös

Dr. Taylor tror jag han heter. Tror så här i efterhand att jag inte var tillräckligt tydlig med mina känslor när jag träffade honom. Känner mig alltid så underlägsen när jag träffar läkare, poliser etc. Nu har jag iaf klargjort tydligare än tydligast vad jag vill och varför. Så nu hoppas jag att han förstår mig. Vet inte vad jag ska ta mig till annars.

Är det någon som blivit nekad kejsarsnitt?

• Magiska under
    snart3barnsmamma skrev 2008-05-09 08:27:24 följande:
    Magiska under skrev 2008-05-08 23:07:01 följande: japp, jag har än så länge...tror faktiskt inte de kommer att bevija mig det alls..
    Fy vad fruktansvärt! Har du sökt i Varberg?
  • Magiska under

Grattis till er som fått !! *Längtar*

• Magiska under
    Tessulago skrev 2008-05-12 11:20:52 följande:
    Nu har jag varit på inskrivningen..var bara vi och ett till par, så allt gick snabbt och smidigt =)Och snittet blir inte på onsdag, som det var sagt innan, utan det blir redan imorgon..nu är jag ännu mer nervös..men om ett dygn ungefär så är jag mamma..känns helt ofattbart..
    Ååå vad kul!! Lycka till
  • Magiska under

snart3barnsmamma skrev 2008-05-13 18:44:04 följande:
    då har jag varit hos psykologen igen...och hon hade snackat med överläkaren som bestämmer om snitt, o hon hade tagit ett slutgiltigt beslut när det gäller mig. Jag kommer inte att få ngt snitt, utan det blir igångsättning i v38 istället.Så nu kan jag bara säga...det är Borås Sjukhus i ett nötskal!!!!Spelar ingen roll vad jag har gått igenom...Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ förbannad just nu, o känner mig kränkt...fy fan va less jag blir på sjukvården :(
    Fyyyy!!!!! Stackars dig!! Vad ska du göra nu? Ska du vända dig till ett annat sjukhus? Vad säger din psykolog & bm?

Idag har jag fått tid till läkaren i Varberg. Ska dit på tisdag! Är sååå nervös!!!
  • Magiska under
    seppo skrev 2008-05-13 20:10:35 följande:
    Svar på #1378snälla du berätta hur det går i varberg... jag ska ju också dit ev och är jättenyfiken... Lycka tillSka också tas upp på snittkonferensen på östra på torsdag, är sååå nervösSist men inte minst, jättegrattis till tessulago, för du är väl mamma nu?????
    Det ska jag göra! Lycka till på torsdag !!
  • Magiska under
    Smuliz skrev 2008-05-14 10:34:06 följande:
    Måste fråga, hur pass snabbt tog de bort katetern på er efter snittet?Det står i mitt papper att den tas bort på andra dagen. Ja som vill ha bort den på studs typ Sitter den där nålen kvar i ryggen me eller hur funkar det med spinalen? För det är väl i armen man kommer ha en infart hela tiden va?Många frågor nu, börjar bli extremt mycke frågor om allt nu när datumet närmar sej me stormsteg
    Min kateter togs bort när bedövningen släppt och jag kunde resa mig.
  • Magiska under
    Smuliz skrev 2008-05-14 11:03:30 följande:
    Svar på #1394Magiska under skrev 2008-05-14 10:46:20 följande: Ok, skönt. Undrar varför ja behövde ha den till å med 3e dagen förra gången!? Den här gången är ja starkare å mer påläst, så då ska ja allt säja va ja tycker Hade du nåra problem att kissa sen eller? Göra 2an då? Ja minns att det gjorde sjuhelsike ont å bajja första gången efter snittet, typ all luft inne i magen kändes som knivar. Men det va ju som sagt över sen när man gått på toa en gång
    Jag hade inga problem efter alls.
  • Magiska under

Tyckte det gjorde svinont att sätta katern sist!

Snart3barnsmamma: Jag tycker inte heller att du ska ge med dig. *Styrkekramar*

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.