• snuttP

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Fan vad arg jag blir!!! Men snälla du.. om du vill ha snitt, ge inte upp. Du måst orka kämpa om det är vad du vill ha. Förstår att du inte kan njuta, jag vet precis hur det känns. =/
    Håller med sthlmjävlar.. puckad läkare!!!

snart3barnsmamma skrev 2008-04-10 13:23:25 följande:
    jag har redan fått träffa två överläkare som har besluts rätt o suttit gråtit hos en av de i två timmar, bönat o bett o varit arg, han var helt likgiltig, bara stirrade på mina journaler o partogram...men Pia det gick ju jättebra, det var ju bara två lätta drag med sugklockan så var han ju ute, du är ju som gjord för att föda barn....man blir bara helt lam.
  • snuttP

Vill bara påpeka att det nog är olika det är med att efter två snitt så är det bara snitt som gäller. För jag kollade just det nu efter mitt andra snitt. Då sa läkaren att ja det få vi ju se då, det är ingen självklarhet att det bli snitt igen. Så två barn räcker för mig, dels för att det känns lagom, dels för att jag orkar inte bråka en hel gravidlitet igen. =/

rew skrev 2008-04-12 21:15:38 följande:
    Kommer inte ihåg om snart3barnsmamma har gjort två snitt innan och ursäkta om jag klampar in och kommer med massa kommentarer. Men jag satt precis och såg på Barnmorskorna via webtv och där var det en sekvens där de pratade om att snitta en mamma som låg med värkar. Kvinnan hade blivit akutsnittad med sitt första barn och läkaren sa att det var hennes "sista chans" att föda vaginalt (det var kvinnans önskan) för efter två snitt så blir det alltid snitt vid en tredje graviditet!!!Återigen förlåt om jag klampar in, men jag lider verkligen med dig! Har som sagt mest läst och inte skrivit så mkt, så jag är ju ny i tråden därför känns det som jag klampar in.
  • snuttP

Tyvärr så är det sååå olika verkar det som. Borde inte få va så tycker jag!! Samma sak bör verkligen gälla i hela landet.. men icke.. =/

• snuttP

Mitt råd är precis som snart3barnsmammans råd.. det va så jag fick igenom mitt snitt. Inne hos läkaren så va jag precis så som jag mådde. Jag grät, förklarade och va super ledsen. Visst jag fick inte igenom det lätt, men det gick..

• snuttP

Jag tror du behöver ha din man med dig, bara min spontana tanke. Han kan nog stötta dig på det viset du behöver och kanske kan han hjälpa till och få dom att lyssna på dig.

snart3barnsmamma skrev 2008-04-25 11:28:42 följande:
    min man ska ju med på det sista aurora mötet i maj...det är PRECIS som du skriver...all kraft går åt att inte bryta ihop...det konstiga är ju att hos aurora bm har jag inte brytit ihop, men hos min mvc bm gråter jag floder varje gång...men hon känner mig sen flera år tillbaka, har gått hos henne med alla tre graviditeterna..men även hos överläkaren bröt jag ihop...det var nog för att jag visste att hon hade beslutsrätt där o då...
  • snuttP

Här har ni en som verkligen inte är normalbyggd.. haha.. jag är sydd med självupplösande tråd båda mina snitt.

Vad jag har hört så handlar det om vad läkaren är van vid. Men jag har ingen aning om det stämmer.

• snuttP

Cameron.. vad ska dom göra med dina magmuskler då? Nyfiken.. =)

Skönt att ha inskrvningen avklarad i alla fall.. Lycka till!

• snuttP

jaha där ser man.. =) Grattis!!! Trodde inte dom gjorde sånt. Mina sydde dom inte ihop, det fick jag betala själv nu under min bukplastik.
    Rena lyxen för dig: Grattis!!

cameron skrev 2008-05-01 10:48:47 följande:
    SnuttP: Gynekologen ska dra ihop dom lite extra noga samt sätta stygn för att hålla ihop dom (så högt upp som hon kan komma, tyvärr kommer hon ju inte hela vägen upp iom att det är ett bikinisnitt). Den förra gynekologen som snittade mig sydde aldrig i musklerna och efter op. så gick dom inte ihop utan fortsatte att vara delade som under grav. Den här gången slipper jag förhoppningsvis det problemet
  • snuttP

cameron.. Jo men det är ju toppen! bara att tacka och taemot. =) Själv så ska jag kolla med min kirurg hur stort mellanrum jag hade, för jag vet att han sydde ihop nu under bukplastiken. Nyfiken ju..

• snuttP

Jag åkte hem dagen efter mitt snitt. Ville hem samma dag (på kvällen) men dom sa att jag gott kunde stanna över natten. Så nästa morgon dirket när jga vaknade, bad jag om att få åka hem. Blev utskriven och åkte hem.=)

Smuliz skrev 2008-05-06 10:38:23 följande:
    Så där sa min läkare till mej också, att det viktigaste är att man som läkare aldrig "kör över" sin patient, att det är viktigaste för bebisen att mamman känner sej trygg.S3BM: kanske dax för din läkare å fatta det snart Ja känner mej jättepirrig nu när jag tänker på att dagarna går ju och dagen närmar sej.Nån som vill dela me sej hur ni gjorde eran "sista" helg med ev syskon och käraste??Vet bara att jag vill ha det extra mysigt med sambon och dottern sista helgen det är vi 3. Men vad?! Min läkare sa att om allt går bra med snittet (eftervården mm) så får man åka hem efter 4 dagar. Men här ser ja att nån åkte hem tidigare ändå!? Jag har ingen brådis hem (tror ja!?) men vill väl heller inte ligga kvar i "onödan" för länge då jag och sjukhus inte gillar varandra så vidare värst
  • snuttP

Skriver inte så ofta längre, men är inna o läser.. Grattis till alla nya bebisar, grattis till alla snittlöfte.. och ni som kämpar, ge inte upp om ni orkar.. Lycka till!!

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.