Vill bara påpeka att det nog är olika det är med att efter två snitt så är det bara snitt som gäller. För jag kollade just det nu efter mitt andra snitt. Då sa läkaren att ja det få vi ju se då, det är ingen självklarhet att det bli snitt igen. Så två barn räcker för mig, dels för att det känns lagom, dels för att jag orkar inte bråka en hel gravidlitet igen. =/
rew skrev 2008-04-12 21:15:38 följande:
Kommer inte ihåg om snart3barnsmamma har gjort två snitt innan och ursäkta om jag klampar in och kommer med massa kommentarer. Men jag satt precis och såg på Barnmorskorna via webtv och där var det en sekvens där de pratade om att snitta en mamma som låg med värkar. Kvinnan hade blivit akutsnittad med sitt första barn och läkaren sa att det var hennes "sista chans" att föda vaginalt (det var kvinnans önskan) för efter två snitt så blir det alltid snitt vid en tredje graviditet!!!Återigen förlåt om jag klampar in, men jag lider verkligen med dig! Har som sagt mest läst och inte skrivit så mkt, så jag är ju ny i tråden därför känns det som jag klampar in.