• snuttP

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

till er tjejer som inte fått beviljat än.. vill bara säga att jag fick mitt beviljat bara nån dag innan det va dags. Och jag fick mitt snitt i v.39+3 tror jag det va. Så det går att få igenom det sen med.. =) Håller tummarna för er. Lycka till!!!

Jo.. dock självklart hade jag varit glad om jag fått beviljat det tidigare.. ville bara ge er lite pepp!! =)

• snuttP
    snart3barnsmamma skrev 2008-03-09 13:44:07 följande:
    det känns som alla har eller kommer att få sina snitt beviljade utan jag. Här i Borås är det SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ svårt att få det utan medicinska skäl. Vad ska jag göra??????Jag blir galen av att behöva vänta...har tid till aurora-bm 19/3 men i grunden ligger det en igångsättning som överläkaren vill att jag ska få, det tycker hon är väldigt generöst i mitt fall.Har en fruktansvärd andra förlossning bakom mig, men det hjälper inte enligt henne.
    Jag sa bla så här att jag VÄGRA föda vaginalt. Kommer det komma igång så vet jag inte vad jag tar mig till, jag fixar inte det. Läkaren sa till mig att ja jag kan ju inte tvinga dig om du vägrar.
    Så vi gjorde en deal. Jag fick snitt ganska så sent och fall det skulle komma igång så skulle jag försöka men med snittberedskap. Så när jag sa stopp så va det stopp! Kunde även säga stopp dirket när jag kom in.

Jag va HELT säker på att det inte skulle komma igång innan. Fråga mig inte varför men det va jag. Så därför så va jag inte orolig över att behöva försöka.

Kan du inte vända dig till nåt annat sjukhus? Vet inte hur långt det är till andra sjukhus i ditt område, men bara ett tips. =)
  • snuttP

snart3barns.. Låter ju hel skumt. Klart att man måste få välja vård vart man vill i landet. Kan inte till 100% säga att jag har rätt. menmen.. försök stå på dig!! Ring ett annat sjukhus, det hade jag gjort.
    Annars kan du skriva dig hos mig tillfälligt.. så kan du få ditt snitt i Helsingborg. Toppen ställe!!

• snuttP

Skulle inte vilja sova. Det va super hälrigt att va vaken. =)

• snuttP

Allt kan hända.. det kan du ju inte vara garanterad att slippa. Han kan råka skära fel, mm.
    Men det är nog rätt så ovanligt som tur är.. =)

Sthlmsjävlar skrev 2008-03-27 13:10:57 följande:
    Inget händer under just själva snittet det är efteråt det tillstöter komplikationer
  • snuttP

Jag känner så väl igen mig i din förlossning (det jag läst om den) bara att min slutade med urakut snitt.
    Jag mår dåligt över att läsa hur du har det nu. Jag lider verkligen med dig.
    Jag fick kämpa röven av mig rent ut sagt för mitt snitt. Fick det beviljat en veckan innan det va dags. Snittet lades i v.39+3. Så lev på hoppet. Kämpa på!! Det är det lilla jag kan säg dig just nu.. =)

snart3barnsmamma skrev 2008-03-27 19:12:31 följande:
    jag har oxå fått prata med en aurora-bm...fattar inte vad jag hade där o göra överhuvudtaget...hjälpte inte mig ett skit. Sitta o älta i sin förra förlossning, vad ska det hjälpa mig NU. Inget alls, jag känner mig inte alls mer trygg för att jag har pratat med en människa som inte ens var med vid min förlossning. Och även om hon hade varit där, kan hon ALDRIG sätta sig in i min o min mans panik som vi kände när allt var bara kaos i slutet o de fick springa med mig till op, för att sen förlösas med sugklocka efter att en bm står, o trycker allt vad hon orkar på min mage, medans läkaren drar i sugklockan. Har aldrig skrikit så i hela mitt liv, jag hade så j*la ont...usch, blir lipfärdig bara jag tänker på den behandlingen. Änså står det i min journal...två LÄTTA drag med sugklockan o gossepojken var förlöst...visst!
  • snuttP

Ring direkt och få hjälp. Så här ska du INTE behöva ha det!!!

snart3barnsmamma skrev 2008-04-09 13:33:55 följande:
    de bryr sig verkligen inte om en gravid tvåbarnsmor som är FÖRÄLDRALEDIG o ska orka ta hand om sina två små barn, som det är just nu orkar jag inte mer..min man kommer att få stanna hemma o ta hand om de.jag orkar ju fan inte ens åka o hämta min äldsta son (6år) på dagis idag...så min bästa vän får åka o hämta honom...gläds inte ngt åt detta bebis i magen...hade jag vetat att det skulle bli så här, skulle ALDRIG; ALDRIG någonsin blivit gravid igen!
  • snuttP

snart3barnsmamma.. gud vad jag lider med dig. Men du får INTE ge upp du måste orka. Jag fick kämpa ända in till slutet. Som ni vet fick jag mitt snitt i 39+3 och fick det beviljat en vecka innan. Så snälla ge dig inte, orka kämpa, ta hjälpa!

Vet inte om du gjort så här.. men jag gick på såna möten med, gav mig absolut inget! Så jag sa till henne (hon va sjukt långsam) att nu kräver jag att få prata med ansvarig läkare, för det är ändå inte du som fattar något beslut. Det fick jag efter lång väntetid, där tjöt jag, sa att jag vägrade. Att jag kan inte tänka klart längre, jag har inte kunnat njuta av detta barn i magen. JAG SKA HA SNITT!!! Tillslut.. ja då fick jag det..

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.